Mijn nr. 1... Don Dylano 4 j palomino gezocht... Hellouw??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wiltop

Mijn nr. 1... Don Dylano 4 j palomino gezocht... Hellouw??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:00

Hallo,

Ik ben op zoek naar mijn zelf gefokte 4 jarige Palomino ruin.
Hij is afgelopen september verkocht aan mensen wonend in Hellouw, onder voorwaarde dat ik contact mocht opnemen en de pony nogmaals kon bezoeken. Ze waren overigens erg aardig en helemaal verliefd op de pony?!?! Deze mensen hadden hun mailadres en telefoonnummer opgeschreven.
Na 3/4 maanden heb ik geprobeerd om contact op te nemen, nummer ongeldig!. Dan een mail gestuurd, verkeerde mailadres!. Ze hadden gezegd dat ze uit Hellouw kwamen. Na een lange speurtocht via het internet had ik eindelijk het nummer en mailadres gevonden.. en ja hoor! Don Dylano stond er. Ze hadden hem ingereden en 3 weken geleden verkocht(feb).. alles gaat goed met hem word je verteld. Ok fijn.... Geef me dan een nummer of mailadres van de nieuwe mensen... Ze moesten de nieuwe eigenaren vragen of ze hun nummer af mochten geven aan vreemde... Prima denk ik dan... Dit antwoord kwam na de 4 verzonden mails en 8 telefoonoproepen. Ze beloofde contactgegevens door te sturen. Nogmaals ongeveer 4 telefoonoproepen gepleegd. Iets beloven en niet nakomen is niet netjes. Toen werd deze man uit Hellouw kwaad. Alles gaat goed met de pony, punt!. Ik moest me geen zorgen maken. Hij staat nu in Müllheim an der Ruhr(Duitsland)
Later hebben we nog met verschillende telefoons proberen te bellen maar er is geen contact meer mogelijk met deze mensen ondanks telefoonnummer nog functioneert.

Ik moet weten wat er met deze pony gebeurd is!!!. Hij was boven de slachtprijs verkocht dus ga er niet vanuit dat hij naar de slacht is gegaan... ongeluk? buitenland? ik moet het gewoon weten!

Wie kan me helpen? AUB
De pony is ontzettend lief en is graag bij de mens. Hij heeft een nummer 1 op zijn hoofd staan. Pony staat nog gewoon op mijn naam! en is gechipt!. NRPS papieren.

Allen alvast bedankt voor het lezen!

zigranta

Re: Mijn nr. 1... Don Dylano 4 j palomino gezocht... Hellouw??

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:06

Verdere afstamming? Foto's?

Wiltop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:11

Don Carino du Bois is de vader. Oosting Edison vader van de moeder. Ik heb geen site waar ik foto's van mijn computer op kan zetten. Kan het ook rechtstreeks van computer op bokt?

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:14

Plaats anders wat foto's erbij.
En ik snap je 'woede' maar uiteindelijk kan je niemand verplichten tot het geven van antwoorden of eisen dat je de pony mag zien..Verkocht is helaas verkocht en wie ben jij om deze mensen blijven te stalken met vragen naar je pony, je zegt zelf dat ze hem allang weer doorverkocht hebben..jammer dat dat na 3weken gebeurd is.. maar zo gaat het soms..
Je hebt ook geen contract opgesteld met, 'als,dan moet ik hem terug'' etc.
misschien was er gewoon geen klik en kon hij door naar anderen mensen en willen deze mensen echt geen contact met jou?
Ik zit ook niet altijd te wachten op mensen waarvan mijn pony is geweest.. sommige zijn helemaal hilarisch en willen meermaals langs komen etc.
1x langs komen vind ik al niet altijd fijn... voel ik mij niet prettig bij, dus als het lukt (en helaas lukt dat niet altijd want ene of ander verzorgmens van mijn pony had ook een bokt aangemaakt om opzoek te gaan naar mijn pony en ze staat ineens voor de deur.. kwaad dat ik was!! Wees zo brutaal als ik meermaals nee zeggen over het feit dat ze nog eens wil komen rijden en dan toch via via mijn adres zoeken...!!)

Ik kan echt jou irritatie begrijpen..
maar leg het naast je neer..
je weet dat het goed met hem gaat en laat het daarbij..
als diegene waar jij hem aan hebt doorverkocht al aangeven dat de huidige eigenaren het niet willen vind ik niet dat jij wat kan forceren..
ook al ben je fokker...

Als je ze vindt via hier, doe dan eerst een mailtje of een belletje.
je weet al welke richting je op moet zoeken...
en dan kun je alsnog te horen krijgen dat ze niet willen dat je langskomt..
maar weet je meer over hoe het nu met hem gaat :)
maar dwing jezelf vooral niet op, dat schrikt mensen enorm af..
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 04-08-14 17:17, in het totaal 2 keer bewerkt

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:15

Wiltop schreef:
Don Carino du Bois is de vader. Oosting Edison vader van de moeder. Ik heb geen site waar ik foto's van mijn computer op kan zetten. Kan het ook rechtstreeks van computer op bokt?

Postimage.org, gaat gemakkelijk van die site :)

Wiltop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:22

Ze waren goed te spreken over de pony en helemaal enthousiast. Natuurlijk mocht ik nog een keer komen kijken. Ik ben inmiddels 26 dus hoef en wil niet elke week komen kijken... gewoon 1 keertje zien hoe het met hem gaat... Die mensen waren helemaal enthousiast daarover... Dan konden ze ook zeggen dat ze het liever niet hebben of een twijfel reactie geven, ben geen kind meer.

Wiltop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:26

Zou ook niet zomaar mensen stalken!. Maar als iets afgesproken word, ga ik ervan uit dat ze het nakomen. Vergeten kan altijd, sommige hebben nogmaals een herinnering nodig. Maar afspreken en niet doen, waarom spreken ze het dan af? Waarheid gaat altijd sneller!

Nataschax

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:28

heb je een foto van de pony?

Wiltop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:35

Afbeelding

Wiltop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-14 17:36

Afbeelding

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-14 17:39

Maar je hebt de afspraak van langskomen mondeling gemaakt met diegene die het paard bij jou gekocht hebben.
Zij hebben zich hieraan 'niet gehouden', of eigenlijk wel. je had misschien in die drie weken langs mogen komen...en hebben uiteindelijk je pony na drie weken doorverkocht.
Met de mensen waar je pony nu staat heb je helemaal niks afgesproken.

En als

Citaat:
Geef me dan een nummer of mailadres van de nieuwe mensen... Ze moesten de nieuwe eigenaren vragen of ze hun nummer af mochten geven aan vreemde

wordt gezegd.
maakt dat al duidelijk dat zij je weldegelijk wilde helpen weer in contact te komen met de huidige eigenaar.
Echter ben ik ook altijd zo eerlijk naar mensen om NOOIT zomaar gegevens door te geven en dit altijd na te vragen voordat ik doorgeef.
Misschien hebben de huidige eigenaren wel gezegd, nee willen wij niet..
want anders hadden ze het heus wel doorgegeven aan jou..
en als jij dan bezig blijft met vragen etc.
zou ik ook op een begeven moment bot reageren en zeggen " het gaat toch goed met de pony, punt!"

Zij hebben gevraagd aan de huidige eigenaar of de fokster hun gegevens mochten hebben en dit is waarschijnlijk afgewezen en om die reden niet doorgespeeld.
Ze hebben ondanks dat wel vermeldt waar hij nu staat ; Müllheim an der Ruhr(Duitsland)

Ze hebben voor mijn gevoel gedaan wat ze konden en zijn eerlijk geweest naar de huidige eigenaren doordat ze niet zomaar hun adresgegevens doorspelen...

Ik hoop dat je hem vindt hoor, want merk dat dat jou gelukkig maakt..
maar ik denk wel dat de kopers bij jou eerlijke mensen zijn, die gewoon als tussenpersoon niet meer konden dan dat ze hebben gedaan...

Enja, als je echt wil..
rijd eens naar daar en vraag rond? Het is misschien brutaal.. maar misschien kom je zo wel op antwoorden?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:40

Omdat dit topic niet voldoet aan de Regels en Richtlijnen van Opsporing Verzocht wordt het gesloten.
•Zorg voor een duidelijke titel. Plaats vooraan de tag: je gebruikt de tag [PG] (Paard Gezocht) voor als je een paard zoekt. De tag [EG] (Eigenaar Gezocht) voor als je een vorige eigenaar zoekt van jouw paard. Daarnaast zet je de leeftijd van het dier op dit moment, de kleur en het geslacht. Bijvoorbeeld:
* [PG] : Speedy, 9-jarige bruine merrie.
* [EG] : Juanita, 12-jarige voskleurige welsh-pony.