Hoi allemaal,
Ik hoop dat iemand mij kan helpen in de zoektocht naar mijn oude haflinger merrie, Sissi.
Sissi is 2003/2004 verkocht aan een gezin met boerderij in Zuidschermer/Middenbeemster, waarna wij haar nog jaarlijks opzochten. Onlangs heb ik echter begrepen dat dit gezin haar nu met haar 1 tot 2 jaarling (Pepsi) verkocht heeft aan een handelaar in Purmerend/Middelie, die haar ook weer heeft doorverkocht maar niet kan vertellen aan wie of waar.
Erg jammer, ik had haar graag terug gekocht als ik hier van geweten had, dit hoop ik nu ook nog steeds te doen al zou ik er ook al heel blij mee zijn om te weten dat ze nog leeft en het goed heeft!
Sissi moet inmiddels al een dame op leeftijd zijn, geboren 15-04-1995.
Ze komt oorspronkelijk uit Oostenrijk (stamboekmerrie), vader Macho, moeder Herta. Wij hebben haar destijds ook geregistreerd bij de KVTH.
Ze is een oud type haflinger met een erg brede rug, goudbruin van kleur, met als belangrijkste kenmerk haar bles, een omgekeerd vraagteken.
Wat qua stalgedrag aan haar opviel was dat ze altijd in 1 hoek poepte (linkerkant). & qua rijden was het een lieve pony, erg sterk in de mond en lekker voorwaarts, af en toe een bokje maar over het algemeen braaf. Ze kan ook voor de kar lopen.
Ze is aan de handelaar verkocht samen met haar zoon, een hengstje genaamd Pepsi (kruising halflinger/Fries) en waarschijnlijk ook samen doorverkocht, al weten we dit niet zeker. Waarschijnlijk ook met haar op maat gemaakte zadel (er was geen standaard zadel te vinden voor haar brede rug).
Ik heb momenteel geen foto op deze computer, die zal ik later nog proberen toe te voegen.
Ik zou blij zijn met alle informatie die jullie kunnen geven, en wil jullie hier alvast hartelijk voor bedanken!
Mocht iemand tips hebben over wat nog meer goede plekken zijn om dit bericht te delen, hoor ik het ook graag.
Nogmaals bedankt!