Nino (Nizjer), 18 jarige ruin, vos.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PrimaDonna_

Nino (Nizjer), 18 jarige ruin, vos.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-14 21:04

Ik plaats dit bericht voor een kennis van mij:

GEZOCHT: NINO (NIZJER)
een vos van circa 1.78 m met een grote bles en bokhoef

Nino (Nizjer) is een 18 jarige ruin met als opvallendste kenmerken een grote witte bles en een ongelijke stand aan de voorbenen door een ernstige bokhoef. Qua gedrag valt op dat je niet zomaar de stal in kunt lopen: dan maakt hij zich groot, gaan zijn oren in zijn nek en duikt hij op je af (niet zo gek want hij is op 5-jarige leeftijd weggedaan omdat zijn eigenaresse bang van hem was. Het adres waar hij toen kwam zou hem wel even een lesje leren en dus hebben ze hem met een stuk hout de stal doorgeslagen). Ook poetsen is niet zijn favoriete bezigheid. Apart genoeg heeft hij geen probleem met een rosborstel, het trekken van manen etc., maar zodra je een gewone borstel pakt wordt hij chagrijnig. Hij is wel dol op aandacht, wil graag kroelen en is zeer sociaal naar andere dieren. Met rijden is hij sterk, maar super braaf. Hij zal nooit bokken, steigeren of lelijk doen tegen een ander paard. Zelfs de grootste beginner kon /kan veilig op zijn rug gezet worden!

Nino heeft tot juni 2012 bij Hippisch Centrum Barendrecht gestaan, alwaar ik hem ruim 9 jaar heb gereden. Nadat HCB failliet was gegaan is Nino door de nieuwe eigenaar weggegeven aan een familie die hem bij pensionstal “Parkzicht” in Nieuwekerk aan den IJssel heeft gestald (ik kon helaas geen eigen paard bekostigen, vandaar dat hij naar hen is gegaan). Zij zijn echter alleen de eerste maand een paar keer gesignaleerd en daarna is er nooit meer iets van ze vernomen zodat Nino alleen nog maar in de wei stond en er niemand meer naar hem omkeek.
Ik heb Nino eind september 2012 voor het laatst gezien, de week daarna was hij opeens vertrokken naar een privéstalling in Boskoop omdat het weideseizoen voorbij was, hij in de wei mensen zou zijn aangevallen en de eigenaren - ondanks een dringend verzoek een paar maanden tevoren om het paard van het terrein te halen - nooit meer iets van zich hebben laten horen, laat staan dat ze langs kwamen.

Ik had de eigenaar van de pensionstal mijn telefoonnummer al eerder gegeven, maar heb hem die dag nog nadrukkelijk gezegd dat ik er niet aan moest denken dat Nino - als de eigenaren nooit meer op kwamen dagen - uiteindelijk alleen zou worden afgevoerd naar de slacht, dus dat ik hem dan graag op mijn kosten en in mijn bijzijn wilde laten inslapen. Dit zou voorlopig niet gebeuren omdat hij er van uitging dat de eigenaren heus nog wel contact op zouden nemen. Het zat mij echter toch niet lekker en dus heb ik in november nog een keer gebeld met de vraag of ik Nino eventueel over zou kunnen kopen als hij toch niets meer van die familie zou horen. Ik kreeg te horen dat de eigenaren inderdaad nooit meer contact hadden opgenomen en dat Nino was weggegeven aan iemand in Friesland, waarna er zo snel mogelijk werd opgehangen.

Ik heb mijn twijfels bij dit verhaal want zoals gezegd is Nino op stal absoluut geen lieverdje en dus geen paard wat je zomaar aan iedereen weg kunt geven. Bovendien had hij helemaal geen papieren van Nino (die hadden de nieuwe eigenaren ook niet) en was het arme dier in een erg slechte conditie: hij liep erg stijf en stram, de ribben waren duidelijk te zien en een ontsteking aan zijn schouder was nog steeds niet weg).

Mocht je hem gezien hebben /weten waar hij nu is, dan zou ik dit erg graag horen. Ook als je weet dat hij een enkeltje slacht heeft gehad hoor ik dit graag: alles beter dan dat hij ergens staat weg te kwijnen!

Afbeelding Afbeelding

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 21:14