[EG] Gezocht: Eigenaar Odessa

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

[EG] Gezocht: Eigenaar Odessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 12:21

Hoi!
Na 4 jaar wil ik toch nogsteeds de hoop niet opgeven dus is mij aangeraden hier een topic te openen.

Ruim 4 jaar geleden heb ik Odessa gekocht. Odessa was haar officiële naam, wij hebben haar omgedoopt naar Jalindra.
Ze was +- 12 toen ze bij ons kwam en 16 toen ze overleed. Ze was ongeveer 1.53m groot.
Jalindra was een mooie zwarte merrie met een witte bles en 2 hoge witten voeten achteraan. Ze was een zwaar gebouwde merrie.

Afbeelding

Toen ze bij ons kwam was ze moddervet en kende ze niets van dressuur, ze waggelde wat over de hoefslag maar had ook niks evenwicht. Wij vermoeden dat ze voor de kar heeft gestaan, omdat ze ook hoge knieactie's vertoonde.

Ik ben 4 jaar lang op een laag pitje opzoek geweest naar haar eigenaar. We wisten dat ze uit Nederland kwam, al haar inentingen stonden namelijk ingeschreven in Sneek. Ik heb enkele mensen uit Sneek gesproken maar niemand van hen kende haar.

Jammerlijk genoeg is Jalindra vorig jaar augustus ingeslapen na een zware strijd tegen artrose en hoefbevangenheid. Sindsdien ben ik weer actiever aan het zoeken naar haar fokker/vorige eigenaar.

Afbeelding

Jalindra sprong ook enorm graag. Ik ben ook een springruiter dus dat klikte enorm goed. Zij is mijn leermeester geweest en door haar sta ik nu zover in de sport.

http://i44.tinypic.com/29ckkdc.jpg

Ik zoek haar eigenaar niet voor verwijten of wat dan ook, maar ik zou het zo leuk vinden mocht ik oude foto's van haar kunnen terugvinden, veulenfoto's en gewoon kunnen horen hoe ze toen was. Het zou mij en mijn moeder wel kunnen helpen met het verwerken aangezien we er beide nog wel last van hebben.

Kan iemand me helpen?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-01-14 16:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 12:32

Volgens mij heeft zij bij ons op stal gestaan. Ze stond toen samen met een ander paard voor de wagen maar ze was te zenuwachtig en sprong tijdens een show over de lange boom. Weet je toevallig of zij idd voor de wagen kon staan? Ze is toen verkocht aan een oudere man (volgens mij een hoefsmid) uit de buurt van wijk bij Duurstede die ging er mee rijden. Ik ga het morgen even voor je navragen op stal. Ik moet ergens ook nog een foto hebben van die show.

Laurievc

Re: [EG] Gezocht: Eigenaar Odessa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 12:35

Wij hebben haar nooit voor de kar gezet.. Ik heb wel ooit eens het idee gehad haar voor de slee te zetten maar toen werd ze inderdaad zenuwachtig... Wij waren voor recreatieruiters en een kar hadden we niet tot onze beschikking.

Als je dat wilt uitzoeken, supergraag!

Jillsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 14:13

Ik heb je een pb gestuurd met wat namen van de mogelijke vorige eigenaars.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 14:13

Je bent een schat! Super bedankt!

flugelgirly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:29

Hoi! zaten er papieren bij haar? ik weet dat wij lang geleden een welshje van ons hebben laten dekken met een new forest hengst. Daar is een merrie uitgekomen die we ind. odessa hebben genoemd. we hebben haar verkocht aan een handelaar. Ik zal even oude veulenfoto's van haar opzoeken en kijken of ze dat misschien is.

j1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 12:33

Vroeger hadden wij op de manege een Odessa. Toen de manege overgenomen werd ging zij weg samen met nog een ander paard en het enige wat ik nog weet was dat het een vrachtwagen was met een vierspan erop. Haar moeder heette Panno. Dat is wat ik nog weet.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 22:33

flugelgirly schreef:
Hoi! zaten er papieren bij haar? ik weet dat wij lang geleden een welshje van ons hebben laten dekken met een new forest hengst. Daar is een merrie uitgekomen die we ind. odessa hebben genoemd. we hebben haar verkocht aan een handelaar. Ik zal even oude veulenfoto's van haar opzoeken en kijken of ze dat misschien is.

Er zaten papieren bij, maar beide ouders zijn onbekend. Foto's zouden heel erg welkom zijn, ik herken haar uit 1000'en :)

Eilandmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:24

Ik geloof dat deze pony in sneek op de manege heeft gestaan. Qua tijd zou dat kunnen kloppen. Ik zou er gewoon eens heen bellen :)