Mocht blijken dat zij niet geschikt is voor de sport, overweeg ik haar voor de fokkerij in te zetten. Zou dus handig zijn als ik haar stamboekpapier kan traceren, zodat ik geen nieuwe hoef aan te vragen. Allereerst even een paspoortje:Stamboeknaam: Retruschels
Afstamming: Rafurstinels x Welt Hit II (naam moeder Otruschels) zie ook horsetelex
Stamboek: Oldenburg
Geboren: 04-04-2002
Stokmaat: 164 CM
Kleur: bruin, met linksachter een wit voetje.
Brave maar (licht) sensibele merrie
Wat ik al weet:
Via haar paspoort weet ik dat zij professioneel gefokt en opgeleid is bij Stoeterij de Els (dhr Spekenbrink) uit Enter. Zij was op 8-jarige leeftijd M2 geklasseerd en klaar voor het Z. Met de amazone die haar reed voor deze fokker heb ik contact. Zij weet echter ook niet wat er met Retruschels gebeurd is, nadat de heer Spekenbrink overleed en de paarden omstreeks maart/april 2010 zijn verkocht.
Uit het KWPN nakomelingenoverzicht van haar moeder Otruschels, wat in het paspoort zat, maak ik op dat Retruschels geregistreerd heeft gestaan op de naam G.J. Lucas uit Nieuw Schoonebeek. Deze persoon heb ik via horsetelex getraceerd, maar tot op heden geen contact kunnen krijgen. Nieuw Schoonebeek ligt in de buurt van Emmen en uit de entingen maak ik op dat zij waarschijnlijk voor het laatst bij deze persoon (in september 2010) ingeënd is.
De handelaar van wie ik haar overgenomen heb, kreeg als verhaal mee dat ze uit Drenthe komt en van een meisje is geweest die volledig stopte met paardrijden. Ik vermoed dat zij niet rechtstreeks van een particulier bij de bij mij bekende handelaar is gekomen, maar wie er allemaal tussen gezeten hebben, weet ik dus niet. Omstreeks voorjaar/zomer 2012 is ze in ieder geval bij de bij mij bekende handelaar terechtgekomen. En in mei 2013 van dit jaar is ze bij mij op stal gekomen.
Ik zou graag willen weten bij wie Retruschels heeft gestaan, wie haar in eigendom had gedurende de periode april 2010 tot voorjaar/zomer 2012. En waarom zij doorverkocht is. Alle info is welkom!