[EG]Foto's, filmpjes enz gezocht van Mariena gelderse Merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

thea1978

[EG]Foto's, filmpjes enz gezocht van Mariena gelderse Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 21:15

Hoi Allemaal,

Sinds een paar maandjes heb ik een super leuk paard op stal, maar omdat ik altijd heel erg geïnteresseerd ben in de levensgeschiedenis van de paarden die ik heb/heb gehad ben ik dan nu ook op zoek naar meer materiaal en info over deze merrie. Wat ik weet over haar is dat ze een gelderse merrie is die Mariena heet en ooit de PAVO cup heeft gewonnen als eerste gelderse merrie. Ze was grand prix tart gerechtigd en liep onder Laurine Brucher. Nu zijn er maar een paar foto' te vinden helaas. Mocht iemand meer over haar weten of foto' en/of filmmateriaal van haar hebben dan zou ik dat echt super leuk vinden. Alvast bedankt.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-11-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:21

thea1978

Re: [EG]Foto's, filmpjes enz gezocht van Mariena gelderse Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-13 23:26

Ja klopt.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 23:30

volgens mij was dit een van de nakomelingen van mn vaders springpeerd.
dit is ondertussen vetlang geleden.
ik zal ns vragen of hij nog weet wat er met de veulens gebeurd is!

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 10:54

Ik heb vanmorgen de stoute schoenen aangetrokken en toch de fokker benaderd voor foto's en info. Ik hoop dat ze het leuk vinden dat ik dit uitzoek.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:01

Waarom benader je Laurine Brucher niet? Ik heb Marina enkele keren gezien toen ze ermee leste bij Edward/Nicole..machtig paard.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 11:12

Ik heb van de fokker begrepen dat zij een ongeluk heeft gehad en dat dit heel gevoelig ligt bij de familie. Dit houd me dan ook heel erg tegen om hen te benaderen.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:14

Ik heb haar destijds de PAVO cup zien winnen.

Gruwelijk jammer dat er met deze merrie niet Gelders gefokt is.

smiley91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:26

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:27

thea1978 schreef:
Ik heb van de fokker begrepen dat zij een ongeluk heeft gehad en dat dit heel gevoelig ligt bij de familie. Dit houd me dan ook heel erg tegen om hen te benaderen.

Klopt,ze is onder een paard gekomen heeft daar blijvende hersenbeschadiging aan over gehouden. :(
Maar weet je vragen staat vrij,en als ze je liever niets wilt vertellen dan kan ze je dat ook vertellen toch? mischien vindt ze het wel heel leuk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:29

Thea:ik ben blij dat ze trouwens een goed huisje gevonden heeft bij jou.

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 11:38

Tja wat betreft het fokken daar laat ik het aan de fokker over wat hij wil. Ik begreep van hem dat ze eenmaal met haar hebben gefokt maar dat zij dit bijna met de dood heeft moeten bekopen du tja ik nap hem dan wel. Hij i erg wijs met dit paard en gunt haar het allerbeste. Wie het veulen is die ze gefokt heeft kan ik nergens terug vinden. De moeder van Laurine is mede eigenarese van Mariena en volgen de fokker heeft zij het erg moeilijk met het ongeluk van haar dochter. Hij gaf aan dat zij contact met mij op zou nemen als ze daaraan toe was en ik dit niet hoefde te doen. Het contact loopt via hem. Zo jammer dat er zo weinig te vinden i op internet aan beeld materiaal enz van haar.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:43

Ik snap het..klinkt inderdaad dat ze het allerbeste voor hebben met het paard. Voor de fokkerij is het jammer,maar voor het welzijn van het paard dan beter.Heeft de moeder van Laurine geen beeldmateriaal?

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 11:49

thea1978

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-13 12:02

Dank je wel. Deze filmpjes ken ik al doordat ik haar via hen gekregen heb. Er staat 1 filmpje op youtube dat ze intermediare II rijd met Laurine maar verder vind ik weinig helaas.

Vandaag contact gehad met de fokker en hij gaat zorgen dat ik alle verslagen over Mariena krijg en als hij weer langs komt neemt hij het fotoboek mee. Hij vind het super leuk dat ik zoveel interesse in haar heb gelukkig.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-11-13 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, je mag maar éénmaal per maand je topic een schopje geven.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 21:20

Moderatoropmerking:
Het is op Opsporing Verzocht alleen toegestaan om te reageren als je de oude eigenaar bent of kent of foto's en filmpjes hebt van deze merrie.
Andere berichten graag via pb versturen.