[PG] Wie heeft info over Zonvrouwe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jillaroo

[PG] Wie heeft info over Zonvrouwe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-13 11:48

Via de handel is bij ons op stal Zonvrouwe (Sir Sinclair x Wallstreet) terecht gekomen deze week. Omdat ik het onwaarschijnlijk acht dat deze mooi bewegende achtjarige KWPN sportmerrie zomaar is weggedaan, vermoed ik dat er een verhaal achter zit.

Wie kent dit verhaal of weet waar ze vandaan komt? Met google heb ik vooralsnog niks bereikt.

Alvast bedankt! :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-06-13 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

nienke_f

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 08:40

Ruim een jaar na je oproep op bokt meldt zich hier iemand met info over zonvrouwe! :)

Zonvrouwe (wij noemden haar zonnetje) was, samen met haar moeder miss wallstreet eigendom van de buren van mijn ex-vriend. Zonnetje heeft daar voornamelijk veel op de bak en op de wei gestaan. Mijn inziens enorm zonde want het is een erg mooi bewegend, intelligent en jong paard. Zonnetje was toen zadelmak maar niet/nauwelijks beleerd onder het zadel. Ik heb toen (nu 4 jaar geleden) aan de vorige eigenaresse voorgesteld om haar samen te beleren onder het zadel. Dit hebben we gedurende een paar maanden behoorlijk intensief gedaan. Zonnetje was blij met alle aandacht, ze verveelde zich vaak en dat zag je terug in gedrag. Tijdens het rijden was zonnetje behoorlijk zenuwachtig en temperamentvol maar enorm leuk om mee aan het werk te zijn. Helaas is het contact tussen mij en de vorige eigenaresse verwaterd en dus ook het trainen van zonnetje. Zonnetje heeft daarna weer veel op de wei gestaan en is niet meer voor de sport gebruikt. Vorig jaar is ze verkocht vanwege ernstige ziekte van de eigenaresse. Haar man en kinderen waren niet meer in staat om de paarden te houden.
Ik heb altijd zeer veel interesse gehad voor Zonnetje. Ze is zo'n mooi paard om te zien en haar manier van bewegen is zo soepel en lichtvoetig. Vanmorgen moest ik weer eens aan haar denken en besloot haar stamboeknaam te googelen. Ik zag je oproep en moest je laten weten waar ze vandaan komt. Uiteraard ben ik ook enorm nieuwsgierig naar hoe het nu met zonnetje is. Staat ze nog bij jullie op stal en wordt ze daar getraind?

Groetjes Nienke

jillaroo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-14 12:42

Hé hallo!

Ik zie je berichtje nu pas. Leuk dat je wat laat weten. Helaas is zonvrouwe inmiddels (dit voorjaar) weer verkocht, ik weet niet waarheen. Ze is een tijdje gereden door de zus van de staleigenaar en dat ging een beetje met ups en downs. Het is natuurlijk toch een sensitief paard. Ze is er ook mee naar buiten geweest, maar wilde haar uiteindelijk niet houden. Ik zal even vragen, maar ik denk dat ze ook niet weten waar ze gebleven is.

Echt jammer dat je dit niet eerder gezien hebt!