[PG] Sunny, fries x fjord

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mioux

[PG] Sunny, fries x fjord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-13 12:07

Ik heb een poosje (ongeveer 1,5 jaar) een Fjord x Fries merrie verzorgd met de naam Sunny.
Ik weet niet meer hoe die mensen heette, en ben alle gegevens kwijt...
Daarom deze weg met toch de interesse om te weten hoe het met Sunny is en waar zij heen gegaan is...

Sunny zou nu 4 jaar zijn geworden in mei 2013, ik verzorgde haar toen ze 2 was tot ongeveer 3,5 jaar.
Sunny is een kruising fries x fjord, met de uiterlijke kleuren van een fjord, maar t hoofdje meer de vorm van een fries.
Haar hoofd was namelijk wat groffer gebouwd en had ook kwa halsters de grootste maat nodig.

Ik heb Sunny verzorgd en deels getraind toen zij 3 werd. Sunny kon destijds niks... Halster kon ze wel maar was nog best eng. Hoeven uitkrabben kende zij niet, en heb ik ook veel moeten oefenen. Dit kon zij wel toen ik er weg ging al was het soms nog even wennen aan de achterhoeven. Sunny heeft toen geleerd om te longeren en om op commando stil te staan. Tijdens het longeren kon zij stap en draf op commando, de galop nog niet. Ze was ook bekent met een dekje op de rug en het hoofdstel. Ook waren we bezig met verkeersmak, wat heel goed ging alleen bij grote voertuigen sprong ze soms even aan de kant en erna was alles weer goed. Sunny is rond 2011 a 2012 verkocht als ik het goed heb. Als het goed is zat ze nog kort in haar vacht. Dit omdat toen ik begon met haar verzorgen zij regenschurft had en luis, en is daarom geschoren (ging erg goed voor eerste keer toen). Toen ik stopte met haar verzorgen was dit helemaal over en zag ze er weer netjes uit.

Ik moest stoppen i.v.m. mijn zwangerschap en ben erna alle informatie verloren tijdens de verhuizing van de eigenaren.
Ze stond in Uddel met 2 shetlanders, moeder en dochter die eerst van een weilandje bij een treinspoor kwamen.
De namen van die shetlanders ben ik ook even kwijt, het waren donker kleur vosjes van circa 1 meter. De moeder was al rond de 20-23 en de zoon rond 5 jaar als ik het goed herinner... Ook stond er een dravers merrie die rond de 8 was in de zelfde wei. Die heb ik enkele keren geborsteld etc en verder deed ik met haar niks.

Sunny was rond de 1.50m en de kleuren van een fries. Haar hoofdje was groffer gebouwd en leek meer op een fries. In de winter was ze dik in haar vacht en kreeg ze ook een echte baard. Ze had een wit kolletje op haar voorhoofd ter grootte van ongeveer 4 cm omtrek. Ze had ook een witte achterbeen. Voor had ze de kleuren van een fjord op haar benen met streepjes bij de knieeën.

Ik had een goede band met Sunny, en kon lezen en schrijven met haar destijds. Ik kwam er ook elke week soms 3 keer. Ik weet dat de eigenaren haar zouden verkopen destijds, dat was nadat ik wegging. De dochters hadden het druk met school en Sunny zou worden beleerd ergens en dan in de verkoop gaan.

Wie weet waar Sunny is? ik ben toch wel benieuwd hoe ze het erna heeft gedaan allemaal!
Ik heb helaas door een crash op mijn computer slechts een paar fotos...
Sunny hoofd zijkant
Afbeelding
Sunny geheel zijkant
Afbeelding
De moeder van de shetlander
http://img153.imageshack.us/img153/3560/7qpp.jpg
de zoon van de merrie
http://img585.imageshack.us/img585/2413/b0mf.jpg

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 16:11

upje

hier nog een filmpje van haar