Mijn eerste berichtje uit 2009:
Citaat:Het is al lang geleden, nog voor we internet hadden maar toch ga ik het toch proberen.
Ik ben op zoek naar Jitske, een friese merrie zonder papier.
Voormalig eigenaar S. Hartog heeft haar 11 jaar geleden verkocht vanuit Alkmaar naar beginnende paarden mensen in Jisp NH.
De merrie was toen een jaar of 6 a 7 denk ik en zowel aangespannen als onder het zadel.
Haar moeder was Field Famke(heb toevallig vandaag de mensen gesproken die haar toen hebben gekocht, helaas is ze ook weer doorverkocht en konden ze mij niet meer vertellen) en pappa is voor mij onbekend.
Ze had veel behang zowel aan het lichaam als aan de benen.
Ik heb haar destijds wat ingereden en was helemaal weg van het dier. Het is een enorme knuffel
jammer genoeg is het contact met de eigenaar destijds wat verwatert en kwam ik er te laat achter dat beide paarden te koop stonden anders had ik haar gekocht.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen ik zou haar graag nog een keertje willen zien. Ook als ze er niet meer zou zijn en iemand weet daar meer van zou ik het graag willen weten.
gelieve een PB te sturen aangezien ik hier niet zoveel kom.
ik ga duimen...ik heb dit nog nooit gedaan...een paard opsporen
Mijn 2e berichtje met serieuze antwoorden uit 2012:
Citaat:Een hele tijd geleden plaatste ik een oproep dat ik op zoek was naar Friese merrie Jitske. Voorheen gestald in Alkmaar en later in 1998/1999 verkocht naar mensen uit Jisp.
Het was dan ook een verrassing dat ik deze week een PB kreeg van iemand die Jitske kent en haar vorig jaar zomer op manege veldt in Engewormer heeft zien staan.
Deze bokker heeft haar een tijdje verzorgt bij George uit Jisp.
Nu hoop ik via deze weg haar daadwerkelijk te vinden , het lijkt mij ontzettend leuk dit paard weer eens in het echt te zien (na 15 jaar!).
Weet je iets...graag. Liefst via PB.
Dat laatste berichtje heeft mij de tip opgeleverd dat ze op Stal Nieuwland moet staan. En ik gok de stal Nieuwland in Wormer omdat dit in de regio is.
Ik zat vorig jaar rond die tijd niet lekker in mijn vel om het zachtjes te zeggen en ik ben bang dat dat de reden is geweest waarom ik er niks mee gedaan heb. Ik kon mij het berichtje niet eens meer herinneren toen ik het gister las.
Gisteravond vond ik een pb in mijn postvakje van iemand die het paard als veulentje heeft gekend en veel met haar moeder famke op concours is geweest.
Voor mij de trigger om het nog eens te proberen.
Ik heb de Facebook pagina al gevonden en een berichtje achter gelaten. Maar via Bokt is het behoorlijk succesvol geweest dus vandaar nogmaal een bericht hier.
Jitske zal intussen 22 of 23 zijn.