Afstamming Friese merrie gezocht omg Den Ham/ Vroomshoop

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Splinterz

Afstamming Friese merrie gezocht omg Den Ham/ Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 18:30

Al lange tijd ben ik opzoek naar de afstamming van de merrie die ik rij. Vandaag contact gehad met het KFPS maar daar konden ze me verder niets vertellen omdat ze niet bij hun geregistreerd staat. Dus de zoektocht gaat verder..
Wat ik van haar weet is dat ze geboren is als Tessa op 15-06-2006 in Lemelerveld bij van der Beek. Haar moeder was destijds van hun maar helaas heeft hij haar 2jr geleden verkocht en ook geen papieren meer van haar. Heb de fokker dus vanmiddag gebeld en hij vertelde me dat Tessa het eerste veulen van de merrie (Greetje) was en dat er daarna nog 2 veulens zijn geboren waarvan 1 zeker een hengst. Deze zijn beide naar Roemenië verkocht. De moeder is 2 jaar geleden verkocht naar Harbrinkhoek maar toen ook direct doorverkocht. Hij weet niet aan wie.

De veulens hebben alle 3 dezelfde vader. Deze heeft hij via een dierenarts tussen Den Ham en Beerze (?) maar die komt weer weg bij 2 dames die achter Vroomshoop wonen. Snappen jullie het nog?
Misschien onbegonnen werk maar als iemand iets weet zou ik dacht heel fijn vinden!!

Greetje is nog geen 1.60, Tessa is net 1.60 en hoe groot de vader is, geen idee!

Hier een foto van mn knappe dame
Afbeelding

Melanie_B

Re: Afstamming Friese merrie gezocht omg Den Ham/ Vroomshoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:03

Is het niet beerzerveld? En heb je al contact opgenomen met dierenkliniek Den Ham?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 19:06

Nou.. daar had die beste man het wel over idd. Kan het verhaal dan een beetje kloppen wat ik vertel? En weet je naar wie ik zou moeten vragen?

Melanie_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:09

Ik kan niet weten of het verhaal klopt. :+ Je zou contact kunnen opnemen met dierenkliniek in Den Ham. Denk alleen niet dat ze (eventuele) gegevens vrijgeven, maar je kan het altijd proberen. ;) Gewoon even googlen.

xhorselovex

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 19:10

Heb je misschien enig idee hoe oud de moeder zou kunnen zijn?

Splinterz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-13 19:30

De moeder is nu 11 (fokker net weer gebeld).. Hengst kwam van Soepenberg?

Weer een stuk verder. Soepenberg gebeld, hengst is Abe (de moeder van Onne is een volle zus van de moeder van Abe). Morgenaamd dr heen papieren ophalen! Nu de moeder nog ;)

Iemand die kan inloggen op kfps? :)
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 21-05-13 21:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, je mag maar één keer in de maand je topic omhoog schoppen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-13 21:42

Uit de Regels en Richtlijnen van Opsporing Verzocht:
Citaat:
•Het is toegestaan om een topic te openen om informatie te vragen over het verleden van een manege of lease/verzorgpaard/pony. Hiervoor geldt wel dat je toestemming moet hebben van de eigenaar van het paard of de pony. Dit dien je te melden in je beginpost.

Omdat de toestemming (en tevens de TAG) ontbreekt hier een slotje.

Update van topicstarter: Beide ouders zijn gevonden.