[PG] Natana v/d Hein hoeve x High Chaparral van Wolferen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Siepie

[PG] Natana v/d Hein hoeve x High Chaparral van Wolferen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 10:11

Wie o wie kan mij verder helpen in mijn zoektocht naar de eerste zoon van mijn pony?

Ik heb contact gehad met de fokker van Natana en zij weten dat ze in 2003 een veulen heeft gekregen want ze hebben haar in 2002 drachtig van High Chaparral van Wolferen verkocht. Ze weten dat het een hengstveulen was, maar meer weten zij helaas niet.

De eigenaren waar het veulen is geboren weten het helaas ook niet meer.

Ik weet niet zeker of ze het veulen hebben ingeschreven bij het nsps.

Iemand die bekend is bij het nsps en dit ergens op zou kunnen zoeken? Ik ben namelijk erg benieuwd naar het eerste veulen van mijn pony!

Natana v/d Hein hoeve:
Afbeelding

High Chapparal van Wolferen:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 13-04-13 16:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Peer12

Re: Natana v/d Hein hoeve x High Chaparral van Wolferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-13 11:57

Van Natana v.d. Hein Hoeve zijn geen nakomelingen bij het NSPS bekend
Misschien staat het veulen ingeschreven bij het NMPRS of is het na de geboorte overleden en dus niet ingeschreven?

High Chaparral v. Wolferen heeft heel veel nakomelingen. Er zijn van hem in 2003 wel veulens geboren van de merries Heidi en O Happy Day v.d. Hein Hoeve, maar dit zijn beide merries.
In 2002 nogmaals een veulen van Heidi en een veulen van Carima v.h. 6-span. Ook merries

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-13 12:38

Hmm oke dan zullen ze het veulen niet hebben ingeschreven bij het nsps.
Jammer maar dan houd mijn zoektocht naar het veulen op!

Carmia v/h Zesspan is Natana's moeder idd en Heidi is haar halfzus en O Happy Day is haar volle zus en die stonden in 2002 bij de fokker waar Natana toen ook nog was dus dan zullen ze allemaal wel door dezelfde hengst zijn gedekt.

Jammer maar helaas! Iig bedankt voor het kijken!

Muurp

Re: Natana v/d Hein hoeve x High Chaparral van Wolferen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-13 08:51

SMP -> OV.

Liekurd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-14 12:07

Hallo allemaal,

Het is een tijd geleden dat jullie wat geschreven hebben maar ik ben momenteel eigenaar van o happy day vd Hein hoeve.
Ook ik wilde meer weten over haar achtergrond.
Kan iemand mij vertellen hoeveel veulens ze heeft gehad? Ik zie namelijk hier staan dat ze wel een veulentje heeft gehad.
En weet iemand of ze gereden is of voor t karretje heeft gestaan?
Met eppie, dat is haar roepnaam gaat het redelijk, ze is herstellende van hoefbevangengheid

Peer12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 13:47

O Happy Day v.d. Hein Hoeve heeft 3 veulentjes geregistreerd staan bij het NSPS;

Tina-o v.d. Hein Hoeve (zwarte merrie 21-4-2003 v. High Chapparal v. Wolferen)
Baccardi v. stal van Poolland (zwarte hengst 12-5-2008 v. Henri v. Hoeve Eelwerd)
C-Mandy's Spikkels (zwartbonte hengst 15-5-2009 v. Nick v.d. Waardsedijk)

O happy Day zelf is geboren 6-6-1999 en een dochter van Jupiter v.h. Stalletje x Carima v.h. 6-span
Zwartbont, 107 cm, in het stamboek opgenomen op 20-4-2002 en 1x geen premie (1999) en 2x 3e premie (2003 en 2004)

Dat is wat ik uit de database van het NSPS haal. Verder weet ik uiteraard ook niets van haar, voor dingen als rijden of aangespannen werk zou je bij de oude eigenaars moeten informeren.

Siepie

Re: [PG] Natana v/d Hein hoeve x High Chaparral van Wolferen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-14 13:55

Er is inmiddels gebleken dat de bokker die dit vroeg een verkeerd paspoort bij haar pony heeft. Dat is namelijk niet O Happy Day. Er is met de fokker gebeld. Als het goed is wordt zsm de chip gelezen/gezocht naar een chip.