[PG] Gezocht Nino (Nizjer)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

jeemxma

[PG] Gezocht Nino (Nizjer)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-13 18:21

Gezocht: nino (Nizjer)
Een vos van circa 1.78 meter met een grote bles en bokhoef.

Hallo, ik ben opzoek naar nino. Nino is een 17 jarige ruin met als kenmerk een grote witte bles en een ongelijke stand in de voorbenen door bokhoef. Het gedrag van deze ruin is erg opvallend. Je kan niet zomaar zijn stal in kan lopen. Hij is erg 'aggresief' als je zijn stal wilt betreden. Hij gooit zijn oren in zn nek en probeert je aan te vallen. Nino moet met een zachte hand uit stal worden gehaald waar niet allemaal mensen bij staan. Nino is op 5- jarige leeftijd weggedaan door zijn eigenaar omdat die bang van hem was. Toen is hij terecht gekomen bij iemand die hem wel een 'lesje ging leren".
Nino is ook niet dol op poesten. Hij is erg onrustig en probeert je af en toe te bijten. Verder is nino een schat. Tijdens het rijden is hij erg sterk maar zal niks uithalen. Verder is hij dol op aandacht en wilt graag kroelen. Nino kun je zien als een paard met een gebruiksaanwijzing.

Nino heeft tot juni 2012 op hippisch centrum barendrecht gestaan. Waarna deze manege faillet is gegaan is hij met een familie naar "parkzicht" gegaan. Samen met laluna die eerder mee is genomen door deze familie. Deze manege is gestald in nieuwekerk aan de ijssel. De bedoeling was dat deze paarden (nino en laluna) met pension zouden gaan maar echter werden ze dagelijks gebruik in de lessen. Nadat het weide seizoen was begonnen ging nino de wei op. Echter zijn de eigenaren hierna niet mee gesignaleerd waardoor nino enkel op de wei stond. Nino heeft hier eind septembe 2012 gestaan daarna is hij vertrokken naar een privestalling in boskoop. Vanuit daar is nino vertrokken en hebben wij niks meer van hem en de eigenaren gehoord.

Dit is het verhaal in het kort. Mocht iemand nino herkennen of weten waar hij gestald zou staan laat het alsjeblieft weten!
Geruchten gaan rond dat nino illegaal is geslacht..

Mocht je iets zien, laat het me weten!

Op deze foto is er goed tezien dat nino sterk vermagerd is. Ook zijn abces is niet volledig genezen

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 05-04-13 19:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd en hoofdletters uit topictitel gehaald.

jwl

Re: [PG] Gezocht Nino (Nizjer)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 19:48

heb je een duidelijkere foto?

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 20:42

Afbeelding
@jwl

jwl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 21:02

Hij komt me bekend voor. Ik ga voor de zekerheid nog ff de manege af waar ik denk hem gezien te hebben

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-13 21:14

Een van zijn kenmerken is dat je niet in een keer zijn stal in. Kan lopen!

Zodra je het weet hoor ik het wel! Erg bedankt!

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-13 16:14

Nino liep gewoon zijn stal in hoor, geen probleem. Glenn moest achteruit zijn stal in en Laluna kon ook wel eens lastig zijn. Misschien dat je ze verward?

Ik vrees dat je verder nog geen reacties hebt gehad? Hoop echt voor het arme beest dat hij in oktober al is afgemaakt (tenzij hij natuurlijk een super baas heeft gevonden, maar dat verwacht ik niet) :(

jeemxma schreef:
Een van zijn kenmerken is dat je niet in een keer zijn stal in. Kan lopen!

Zodra je het weet hoor ik het wel! Erg bedankt!

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-13 19:29

Iemand nog wat nieuws over mijn topper? Hoop snel wat over hem te horen..

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-14 07:58

Up

Femke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:22

Nino is bij mij rond 2002 weggegaan en verkocht aan een handelaar in St. Michels gestel . Nadien aan de manege in Baarn geloof ik, heb hem daarna nog een keer opgezocht . Kenmerken kloppen precies . Kon hem moeilijk poetsen en uit de stal halen maar rijden ging goed.
Ik ben benieuwd wat er met hem is gebeurd ....

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:42

Hoi Femke,

Ik denk dat dit een andere Nino is. Deze Nino (Nizjer Nino) heeft zo'n 10 à 12 jaar op manege HCB in Barendrecht gestaan en daarvoor op de Capelse Manege.
Helaas ben ik er nooit meer achter gekomen wat er met hem is gebeurd nadat hij bij Berthus was gedumpt, maar ik hoop voor het arme beest dat hij een enkeltje slacht heeft gehad :( Hij was graatmager en weer aardig onbetrouwbaar geworden en al een jaar of 17 oud toentertijd, dus de kans dat een lief baasje hem heeft gekocht is erg klein, helaas.

Op HCB:
Afbeelding

en op het laatst:

Afbeelding

Femke1981 schreef:
Nino is bij mij rond 2002 weggegaan en verkocht aan een handelaar in St. Michels gestel . Nadien aan de manege in Baarn geloof ik, heb hem daarna nog een keer opgezocht . Kenmerken kloppen precies . Kon hem moeilijk poetsen en uit de stal halen maar rijden ging goed.
Ik ben benieuwd wat er met hem is gebeurd ....

jeemxma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-15 20:45

Hoi petra,

Ik heb contact gehad met femke en het is wel nino. Ze heeft me foto's gestuurd van toen hij nog bij haar was.

petra31

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:46

Echt waar, is zij de oude eigenaresse? Kun je mij die foto's doorsturen?
Hé bah, baal gelijk weer als een stekker dat ik hem daar niet heb weg kunnen halen :-(

jeemxma schreef:
Hoi petra,

Ik heb contact gehad met femke en het is wel nino. Ze heeft me foto's gestuurd van toen hij nog bij haar was.