[PG]Zwarte Merrie Tresor uit Bleskensgraaf

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Calvin07
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-08

[PG]Zwarte Merrie Tresor uit Bleskensgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-13 19:24

Hallo Allemaal,

Ik ben op zoek naar de moeder van mijn zwarte ruin. Ze heet Tresor en is gefokt in Bleskensgraaf. Zij heeft 3 veulens gehad en was 7 of 8 jaar oud toen ze verkocht werd. Was niet zadelmak. Ze is een mooie zwarte merrie met naar ik nog weet 1 of 2 witte voetjes. Haar stokmaat is 1.66. Afstamming is gribaldi x unitas. Ik ben gewoon vooral benieuwd waar ze is en wat er mee gedaan word. Het laatste wat ik via de oude eigenaar hoorde was dat ze zadelmak was en gereden werd. Naar ik meen is ze verkocht naar het Noorden van Nederland maar dat weet ik niet zeker...

Haar eerste veulen heet Britt en is een Painted black, mijn zwarte parel Calvin is een vivaldi en het 3e veulen Dia was eveneens een painted...

Wie o wie herkent deze omschrijving of is wellicht de eigenaar van dit paard?

Peterina
Berichten: 9148
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: Neerpelt, Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 14:10


Calvin07
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-08

Re: [PG]Zwarte Merrie Tresor uit Bleskensgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-13 21:05

nee, als fokker staat A.T de Baat vermeld. De merrie is geboren en getogen bij deze fokker en van daaruit ook verkocht eind 2008 begin 2009...wanneer weet ik niet precies. Het is iig na het 3e veulen geweest en die is geboren in april 2008.

Leonora123
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 12:46

Ik zag je vraag van een aantal jaren geleden. Ik heb inmiddels ook een merrie uit die zelfde moederlijn. Mijn merrie heet Harmenne (zij is van Astrix) en Dia is haar moeder en Painted black haar vader. De moeder van Dia is Tresor. Mijn merrie is niet zo groot nog omdat Painted Black ook maar 1.65 is. Ze is een heel fijn paard en heel fijn in de omgang. Ik heb de fokker gebeld en hij zei dat Dia inmiddels ook verkocht is. Verder zag ik dat de moederlijn gelders is. Daardoor is mijn merrie ook zo braaf denk ik. Ik ben benieuwd naar jouw ruin. Groetjes!

Calvin07
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 20:12

Afbeelding

Afbeelding
Hoi, ik log heel toevallig weer eens in en zag dat ik reaktie had...ik heb het tweede veulen uit tresor..het eerste veilen Brit staat in Belgiƫ ..mijn ruin is een spook...heel sensibel en snel afgeleid waardoor hij een bommetje word..hij loopt inmiddels Z2 +15. Helaas heeft hij afgelopen weekend zijn pees rechtsvoor aangetikt waardoor ik nu met een blessure sta voor ongeveer twee maanden. Ik heb trsor tot op heden niet meer gevonden wat ik erg jammer vind. Ik wist niet dat dia een veulen gekregen had..ik heb nog steeds contact met Ton want ik woon vlakbij..calvin staat in Dordrecht op de manege.. groetjes Nathalie

Leonora123
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 20:33

Hoi hoi zo goed zeg Z2! Grappig dat je zegt dat jouw ruin zo sensibel is en mijn merrie is zo rustig en braaf. Hiervoor had ik een UB40 die was pol heel sensibel. Misschien is zij rustig omdat painted Black dat ook was. Sterkte mer je ruin! Hopen dat het snel beter gaat. Hoe hoog is hij? Groetjes en bedankt voor jouw reactie! Groeten *knip*
Laatst bijgewerkt door Nadia op 02-05-18 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

Calvin07
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-08

Re: [PG]Zwarte Merrie Tresor uit Bleskensgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 20:38

Hoi, vivaldi is ook de rust zelve maar gribaldi daarentegen is een ander verhaal en dat laat hij zien als hij narrig word of denkt dat hij me kan hebben omdat ik even niet oplet....cal is 1.70 hoog en rond gebouwd....dus niet dik maar rond op de ribben...wat problemen geeft met een zadel maar voorlopig lukt het nog...hij is wel kort op de rug en hoog op de benen waardoor hij best chic oogt...tot nu toe vind iedereen hem geweldig en had ik em al heel vaak kunnen verkopen...ik had bij mijn vorige bericht foto's toegevoegd maar weet niet of je die kunt zien...ben niet zo handig met reageren hier...waar kom jij vandaan?

Leonora123
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-17 21:04

Hoi hoi ik zie ze nu de foto's. Wat een plaatje zeg! Ik heb ook wat foto's bijgevoegd van haar. De eerste en de tweede zijn pas gemaakt. De eerste zit ik op, de tweede mijn zoon benjamin en derde mijn dochter en laatste foto van vorig jaar. Toen was ze nog een puppie. Ow ok korte rug - dat heeft zij ook. En een vrij recht achterbeen. En veel front nu. Vorig jaar niet. Ik kocht haar vorig jaar mei. Ze staat in Poortugaal - dat is vlak bij Rotterdam. Ik reed met mijn vorige paard Z1 + 13 daarna werd die ziek, helaas. Nu weer opnieuw beginnen met haar. Leuk om contact te houden miss via fb. *knip* Ik wil met haar gaan fokken en denk aan Desperado. Wat een prachtig paard heb je zeg! Echt een plaatje!
Laatst bijgewerkt door Nadia op 02-05-18 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek naam verwijderd

Calvin07
Berichten: 60
Geregistreerd: 04-04-08

Re: [PG]Zwarte Merrie Tresor uit Bleskensgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-17 21:48

Ik zie bij je berichtje geen fotoos.....hij is idd een knapperd....ben er dan ook heel trots op....mijn zoon rijd hem nu ook en heeft afgelopen zaterdag zijn laatste wedstrijd in de B gereden...maar ja....helaas zijn we er voorlopig drie maanden uit maar ja....lomp en onhandig issie ik heb je een verzoek via fb gedaan en een pb gestuurd. Groetjes!!