[PG] Sam, 7 jarige voskleurige Halflinger

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dkschrute

[PG] Sam, 7 jarige voskleurige Halflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 13:48

Mijn vriendin is in Drenthe (Broeklanden) geboren. Ze vertelde mij dat ze een veulen (halflinger 2006) heeft gekregen genaamd Sam. De eerste eigenaar gaat onder de naam Rietvelt. Dit paard is uiteindelijk doorverkocht (samen met twee andere paarden Mariska en Wendy) aan een man in Emmen. De naam van deze man weet ze niet meer. Ze zag de paarden nog weleens onderweg in een weiland staan langs de oude rijksweg, vlak voor de rondweg (vlak voor de rotonde staan twee huizen, daartussen is een weggetje waar een soort bos is met een straatje).

De paarden werden verdrietig genoeg slecht verzorgd en er waren wondjes op hun vacht te zien. Het is een ruin(gecastreerd). Half 2006 is het paard geboren. Mijn vriendins vader (Ardy) wou de paarden nog terugkopen, maar deze waren blijkbaar al doorverkocht. De verkoper had geen idee meer naar wie. Ik neem echter aan dat er een hele documentatie rondom het paard is, waardoor er toch een mogelijkheid moet zijn om dit paard terug te vinden.

Ik heb verder geen verstand van paarden, maar wat ik wel weet is dat ik Sam terug wil vinden. Ik wil daarom aan jullie advies vragen over het hoe en alle mogelijkheden daaromheen. Wat kan ik met al deze informatie doen? Waar begin ik?

Hartelijk dank

http://imgur.com/L0JPwMa

Blubje11

Re: [PG] Sam, 7 jarige voskleurige Halflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 13:51

Heeft het paard bijzondere dingen waar je hem aan kan herkennen? De foto is niet zo heel duidelijk.

Dkschrute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 14:03

Blubje11 schreef:
Heeft het paard bijzondere dingen waar je hem aan kan herkennen? De foto is niet zo heel duidelijk.

Dankjewel voor het reageren. Qua uiterlijke kenmerken is volgens mijn vriendin de bredere bles het enige 'opvallende'. Meerdere hebben dat echter op die manier. Dit is ook de enige foto van hem.

Hij was verder nog niet zadelmak en gewend aan het verkeer, maar het is aannemelijk dat hij dat nu wel is. Ik had graag meer informatie geleverd, maar het blijft hier bij ben ik bang.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:06

als je nog evt gegevens hebt kun je eens informeren onder die gegevens bij het kvth stamboek. succes verder.

Blubje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-13 14:55

Ik weet wel een haflinger genaamd sam, met een brede bles. Hij staat op de manege waar ik rij. Ik zou wel een een foto kunnen maken of de eigenaar vragen.

Dkschrute

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-13 15:29

Blubje11 schreef:
Ik weet wel een haflinger genaamd sam, met een brede bles. Hij staat op de manege waar ik rij. Ik zou wel een een foto kunnen maken of de eigenaar vragen.

Als je dat zou willen doen, dan zou je niet alleen mij maar mijn vriendin heel erg gelukkig maken. En als het Sam echt blijkt te zijn, wil ik je graag meer dan een doosje Merci geven.