[PG] ''Duchesse'', donkerbruine sportmerrie v 1980(?)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

amyz

[PG] ''Duchesse'', donkerbruine sportmerrie v 1980(?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-13 00:00

Hoewel ze inmiddels vermoedelijk wel overleden zal zijn ben ik toch heel benieuwd of iemand haar misschien kent/herkent. Ik ben heel erg benieuwd of ze nakomelingen heeft gegeven, wat ze heeft gepresteerd, etc.

Ze was ooit het paard van mn ouders :) Helaas weten zij heel veel dingen niet precies meer, jaartallen etc zijn dan ook schattingen.

''Duchesse'' (stamboeknaam weten mn ouders niet)
Geboortejaar onbekend, ouders weten ook de precieze leeftijd niet, vermoedelijk 1976 - 1980
Sportmerrie (ik durf er geen stamboek aan te hangen, ze zal wel ongetwijfeld papieren hebben gehad)
Donkerbruin
Ruitvormige kol, 2 witte achtervoetjes, witte vlek op kroonrand binnen rechtsvoor

Gekocht bij Frans en Christine Lacroix in (wederom, ongeveer...) 1985

Toen gestald gestaan in Beverwijk, bij wat nu Ve-Ca Stables is (toen nog in bezit van Lacroix)

Verkocht naar mensen uit Dordrecht in (ongeveer....) 1986/1987. Waren mensen van ongeveer in de 30, ze gaven aan fokplannen te hebben. Duchesse bleek eveneens een goed sportpaard te zijn, mijn ouders hebben dit er nooit uit gereden maar eenmaal ohz bij iemand die het wél kon bleek ze echt potentie te hebben. Voor zover mn ouders weten heeft ze nadien in de dressuur nog heel goed gepresteerd.

Ik ben gewoon heel erg benieuwd wat er van haar terecht gekomen is en of ze misschien bekende nakomelingen heeft gegeven oid. Als ze nog zou leven zou ze nu in de 30 zijn, ik gok het er maar op dat ze er niet meer is :+

Ik hoop dat mensen haar misschien herkennen, ik weet dat hier veel mensen zitten die verstand hebben van ook de ''oudere' sportpaarden. Ik weet dat het een long shot is, maar wie niet waagt, wie niet wint :)

Foto's zijn oud en helaas zijn er geen betere foto's van haar..

De eerste 2 zijn in ieder geval ontwikkeld in augustus 1986, mijn ouders kennende zijn ze sowieso ook gemaakt in de zomer van 1986:
Afbeelding
Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto-JGDFZEJT.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-KG63MIJS.jpg

Alvast heel erg bedankt in elk geval!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-02-13 13:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

moelly

Re: [PG] ''Duchesse'', donkerbruine sportmerrie v 1980(?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:21

Weet je ook ongeveer hoe groot ze is?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:24

Pfoe geen idee.. In elk geval groot, als ik kijk naar mn vader erbij op de foto's zal ze toch zeker wel 1,70m zijn geweest :)

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-13 20:25

En je weet geen namen van de vader/moeder, je weet niet hoeveel nakomelingen ze heeft gehad?
Geen namen van de mensen uit Dordrecht?

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-13 20:26

Nope, helaas echt bar weinig -O-

ladolcevita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-13 14:34

er stond een paard met die naam op manege Alexander in Rotterdam vroeger, eind jaren 80 tot begin jaren 90'denk, ik kan dat? het paard/ de manege was van Mw. Marty Stemmer. Was wel een manegepaard maar wel een goed paard herinner ik me en ze hadden het er ook heel goed. Ik weet alleen echt niet of die aftekeningen kloppen.. dat is te lang geleden. Maar Dordrecht en Rotterdam ligggen niet ver uit elkaar dus het zou goed kunnen!