[PG] Gezocht mijn lieve 7 jarige donkerbruine ruin Bylando

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

romaan78

[PG] Gezocht mijn lieve 7 jarige donkerbruine ruin Bylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 21:03

Hallo, Bokkers

dit was mijn mooie 4 jarige ruin Bylando ( Daddy cool X Enrico ) Afbeelding

ik ben op zoek naar dit paard. ik zal hieronder het verhaal uitleggen.

Toen ik 14 jaar was had ik een hele mooie vos merrie. omdat ze al 16 jaar was en chronisch verkouden werd hebben we besloten een veulen van haar te hebben. na wat rond kijken naar hengsten is het Daddy Cool geworden.

in 2007 werd dit mooi veulen Bylando geboren.
in 2010 hebben we hem laten zadelmak maken bij een man die we goed kende. dit ging erg moeizaam omdat hij erg vervelend was. ik kon het me niet voorstellen want hij was thuis zo superbraaf ik kon er alles mee. na 4 weken hebben we hem mee naar huis genomen en hij was idd heel stout met een zadel op. met longeren liet hij zich vallen en ging gewoon op zijn rug liggen. we dachten natuurlijk dat is normaal hij is nog jong en het is allemaal nog wennen met een zadel op, maar nog steeds durfde ik er niet op.

toen heb ik hem nogmaals weg gebracht maar nu naar iemand anders. hij heeft hem 3 weken gereden en hij was top braaf ( Gelukkig!! )
we hebben hem toen weer mee naar huis genomen en ik kon er op rijden zonder problemen!

na de kerstvakantie ging ik rijden op hem en begon hij heel lelijk te doen. hij ging alleen nog maar op zijn achterbenen staan als ik been gaf. dit ging zo een week door en toen heb ik besloten naar de dierenarts te gaan.
de dierenarts zei dat hij linksvoor een steil voetje had en dat hij ijzers met opzet moest hebben. deze hebben we direct er onder laten plaatsen en hij liep weer als een trein!

na een paar maanden begon hij weer. als ik been gaf ging hij weer tekeer. mijn instructeur zei toen je moet hem voor het rijden even longeren en daarna er op misschien moet hij even energie kwijt. dat heb ik dus gedaan maar nog steeds deed hij lelijk. zijn staart hing helemaal scheef tijdens het rijden en ik voelde dat er iets niet goed was. weer naar de dierenarts gegaan en hebben toen bloedonderzoek gedaan.
hier kwam uit dat hij licht verzuurt was in zijn schouder. hij zei wel dat dit niet direct het probleem kon zijn waarom hij dit doet.
hij had medicijnen mee gegeven en ben toen weer gaan rijden. en toen heb ik weer paar maanden goed kunnen rijden.

maar rond de kerst ging het weer mis. het was zelfs zo erg dat hij kreupel was en hij wilde niet meer uit zijn stal komen. als je zijn stal in kwam schopte hij je er bijna uit. zo kende ik hem niet. als ik hem op de wei zetten ging hij door het draad terug naar zijn stal.
nu durfde ik er zelfs niet meer op te rijden omdat hij me elke keer eraf wilde gooien.

toen is de dierenarts gekomen en heeft buigproeven gedaan. links voor kreupel. hij heeft dat been uitverdoofd en na 10 minuten wachten moest hij weer op harde volte lopen. toen was hij rechts voor kreupel. dat been uitverdoofd en na 10 minuten weer op de harde volte draven. nu was hij links voor weer kreupel.

we hebben foto's laten maken en hier kwam niks uit.
de dierenartsen wisten niet wat ze nog konden doen omdat hij stout bleef onder het zadel.
ze hebben hem laten afkeuren voor de sport

we hebben toen de moeilijke beslissing gemaakt hem op te geven aan de verzekering. dit zou betekenen dat hij naar iemand ging waar hij paar jaar op de wei kwam en daarna gingen kijken of hij weer te rijden was
een man kwam hem toen ophalen met de trailer. ik heb met veel tranen afscheid van hem genomen en met de hoop hem ooit nog te zien ergens op een wei. hij zou naar een wei gaan bij ons in de buurt dus ik kon altijd komen kijken.

omdat ik een opleiding volg op het NHB Deurne gingen we opzoek naar een ander paard.
ik heb elke dag op marktplaats gekeken naar paarden.

op een dag zat ik op school te kijken naar paarden op marktplaats en zag ik tot me grootste schrik Bylando staan bij stal Janssen en van Hout.
mijn wereld storten in.
in de advertentie stond. Te koop lieve ruin Bylando. 4 jaar. Niveau L. vraagprijs €4.500
hij was verkeersmak en super braaf onder het zadel
op de fotos liep hij natuurlijk heel mooi omdat ze hem vol met medicijnen gegooid hebben.

nadat ik het nieuws verteld had thuis heb ik besloten naar hun te bellen en deed ik alsof ik interesse had in dat paard.

toen ik hem aan de telefoon had was hij erg enthousiast over het paard. ik heb gezegt dat ik een keer wilde langskomen om te kijken en dat was geen probleem.

maar ik was zo woedend dat ik hem terug gebeld heb en heb gezegt dat dit paard van mij is geweest en hij is afgekeurd voor de sport.
toen begon hij meteen van ja en dat kan niet ik heb hem zo gekocht van iemand. ik zei dat ik de afkeurings papieren had en ik deze zou laten zien. hij hing op en 2 minuten later was het paard van internet gehaald.

hij wil niet zeggen waar het paard nu is maar ik heb gehoord van mensen die daar hebben gewerkt dat hij naar iemand is gegaan waar hij op de wei zou staan.

ik zou heel graag willen weten waar hij nu staat!! ik wil weten of hij nog leeft en hoe het met hem is want ik had hem dit niet gegund !!!
hij is in de winter van 2012 verkocht!

voor meer info kun je altijd in een reactie vragen!

hieronder nog een paar foto's van hem

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-ONBNIAFR-D.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-CC6PUC4U-D.jpg
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 25-01-13 21:07, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

kohtje

Re: [PG] Gezocht mijn lieve 7 jarige donkerbruine ruin Bylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-13 21:07

Waarom heb je niet meteen de verzekering gebeld? Nog nooit gehoord dat die nm een paard ergens op een wei houden.

romaan78

Re: [PG] Gezocht mijn lieve 7 jarige donkerbruine ruin Bylando

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-13 21:32

Hebben we gedaan maar die heeft hem doorverkocht aan stal janssen en van hout

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-13 21:08

Moderatoropmerking:
Enkele berichten verwijderd. Op Opsporing Verzocht is het alleen toegestaan om te reageren als je serieuze tips en/of vragen met betrekking tot het gezochte paard hebt. Graag vanaf hier daar rekening mee houden.