Ik ben op zoek naar de fokker van de welshengst die ik in 2004 van een paardenopvang heb overgenomen.
Het verhaal destijds ging dat er een advertentie op marktplaats stond waarin het buurmeisje van de betreffende fokker een noodoproep had geplaatst om het veulen te kopen omdat hij anders naar de slacht zou gaan. De reden zou zijn geweest zijn (prachtige) maanogen. Hij zou dan niet kunnen worden opgenomen in het stamboek o.i.d. maar ik heb inmiddels een geruime tijd geleden al vernomen dat dit onzin is. De reden is ook niet belangrijk voor mij maar ik ben wel benieuwd wie hem destijds heeft gefokt en wie zijn ouders zijn. De opvang wist zich alleen nog te herinneren dat de fokker uit Kampen kwam en dat er voor het huis (of de boerderij ervoor) een grote voliere met papagaaien (?) stond.
Ik ben destijds door heel Kampen gecrost maar heb niets kunnen vinden. Ik hoop dat er mensen zijn die dit bekend voorkomt of dat misschien het bewuste buurmeisje hier op bokt zit en hem herkent.
Ik heb hem Eros genoemd. Hij is mooi opgedroogd
al zeg ik het zelf en heeft onbedoeld ook al voor nageslacht gezorgd wat prachtige veulens zijn.Hopelijk herkent iemand hem of de combinatie fokker/Kampen. Ik hou er rekening mee dat het verhaal misschien iets anders kan zijn maar dit is de informatie die ik heb.
Eros klein:

Eros 3 jaar:

Mister Blue Eyes:
http://i266.photobucket.com/albums/ii27 ... /Eros1.jpg
Ik hoop dat iemand mij van informatie kan voorzien.