Naam: Mila
Leeftijd: 6 jaar
Geboortedatum: 01-01-2006 (Dit staat in haar paspoort, dit is een geschatte geboortedatum)
Kleur: Ik denk zwart roan
Stokmaat: á 1,25
Vader: Onbekend
Moeder: Onbekend
Is ingeschreven bij het Irischcob society, maar dit hoeft natuurlijk niks te zeggen. Dit boekje is in 2010 uitgegeven.
Chipnummer: 52824000327927
Levensnummer: 528023-201020068

Wij hebben haar gekocht op Mei 2012, zij kwam toen uit België en had al eens een veulen gehad, het veulen was een stuk groter dan haar, de eigenaren toen hadden haar drachtig gekocht. Haar veulen was een hengst/ruin met een bruine kleur en was een D pony. Toen wij haar kochten was het veulen geloof ik twee jaar oud.
Ze was toen nog niet beleerd en was heel angstig met alles, uiteindelijk is ze heel makkelijk en word ze nu gebruikt voor recreatief gebruik en is het de bedoeling dat als ze over een tijdje stabiel in haar koppie is dat de kinderen er op gaan rijden.
We hebben geen moeite hoeven doen voor het inrijden, ze pakte alles heel snel op alsof ze het al een tijd deed, misschien is er ooit wel een begin gemaakt met beleren, maar dit weten wij niet.
Het enige wat een klein struikelblok is dat ze zich niet makkelijk laat pakken, als mevrouw weet dat je een halster bij je hebt moet ze eerst rennen en naar het voorstuk rennen waar je haar heel makkelijk kunt pakken. Zonder halster komt ze zo bij je.
Ook was zij heel lang niet naar de hoefsmid geweest, de vorige eigenaren zeiden dat ze heel braaf en makkelijk was, maar niets was minder waar.. Ondertussen zien haar hoefjes er netjes uit en kan ze braaf haar voeten optillen in plaats van schoppen en steigeren.
Wij zeggen altijd het is een klein trekpaardje, hier lijkt ze ook echt op, maar dan inderdaad klein..
Een ander zegt weer een welsh cob kruising, ijslander kruising, appaloosa kruising.. Verzin het maar alles word gezegd..
Ik hoop dat jullie iets weten.
Hierbij wat foto's:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-YHGSVKZP.jpg