[PG] Gezocht bokkers uit frankrijk, paard gezocht maar hoe?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

my_precious

[PG] Gezocht bokkers uit frankrijk, paard gezocht maar hoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:03

Kan iemand mij helpen, ik heb mijn paard verkocht een jaar geleden aan een man als sportpaard.
nu ben ik al een jaar bezig om mijn paard terug te vinden maar helaas geen resultaat.

kwpn is het paard niet op naam gezet of afgemeld en de slachterijen in nederland hebben het paard niet gehad.

van horen zeggen, kreeg ik te horen dat het paard naar frankrijk is gegaan, maar ook hoorde ik dat er door deze man in slachtpaarden gehandeld word die rechtstreeks naar de slacht gaan omdat de paarden daar meer opleveren en hij zo de btw kan ontspringen in nederland.

hoop dat iemand mij kan helpen..mag ook per pb.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 27-09-12 11:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:06

TAO --> OV

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:07

Meer info lijkt me dan wel wat handiger. Om welke man gaat het en meer info over je paard is misschien ook handig? Is er een reden om te denken dat je paard naar de slacht is? Een paard verkopen levert altijd nog meer op dan de slacht. Aangezien je hem als sportpaard verkocht hebt, ga ik er vanuit dat er geen lichamelijke reden is voor eventuele slacht.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:08

was het paard ge-chipt?....frankrijk is trouwens vrij groot :o

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:19

ik zal het even kort vertellen, de man is alex van der hoef paardenhandelaar, ik heb een redelijk bedrag gekregen maar mijn paard was 13 op dat moment, ik had geen medisch inlegvel en hoorde pas geleden van een jongen dat hij daarmee rommelt om paarden te kunnen verkopen voor de slacht.
mijn paard stond al 2 wkn op de buut omdat hij tijdens de verkoop zich verstapt heeft en daardoor kreupel was geweest, nadat hij goed liep is hij alsnog verkocht omdat deze man hem wilde hebben voor een klant.
het paard is naar de kliniek bij de lingehoeve geweest om rontgelogisch gekeurd te worden voor de verkoop.
het verhaal wat ik tot nu toe weet is dat er kopers zijn geweest uit frankrijk die voor het 3 dubbele mijn paard bij hem konden kopen, maar dat het meisje wat hem moest rijden er keihard afgevallen was.

via via hoorde ik dat mijn paard naar de slacht ging in frankrijk omdat het vlees daar meer opleverde dan in nederland en hij zo toch een beetje zijn eigen geld terug kon winnen.

er gaat een transport op maandag en donderdag van hem vandaan rechtstreeks naar frankrijk.

ps: paard was gechipt ( heb ik ook al op gezocht via google)
Laatst bijgewerkt door my_precious op 27-09-12 11:31, in het totaal 1 keer bewerkt

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:22

Met alle respect...je verkoopt je paard als sportpaard terwijl hij nog op buut staat tegen de pijn vanwege een blessure? Arm arm arm paard! Ik hoop voor je dier dat hij daadwerkelijk geslacht is. Want in het ergste geval gaat ie nu van handelaar naar handelaar

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:28

PercyLeen schreef:
Met alle respect...je verkoopt je paard als sportpaard terwijl hij nog op buut staat tegen de pijn vanwege een blessure? Arm arm arm paard! Ik hoop voor je dier dat hij daadwerkelijk geslacht is. Want in het ergste geval gaat ie nu van handelaar naar handelaar

sorry ik leg het verkeerd uit, komt een beetje door de haast.
ik heb mijn paard rontgen laten keuren voor de sport en was goed gekeurd.
toen was ik al met de verkoop bezig.
tijdens de verkoop verstapte het paard zich en werd kreupel, heb er een dierenarts bij gehaald die heeft hem 2 wkn op de buut gezet en toch wilde die beste man het paard hebben omdat er in een verklaring van de dierenarts stond dat het niet blijvende schade was.
dus paard laten herstellen en toen is hij opgehaald.
een week later kwamen mensen uit frankrijk om het paard te proberen en die hebben hem niet genomen nadat het meisje er afgevallen was.
daarna is het paard naar horen zeggen verkocht naar frankrijk via een transport maar verkocht voor het leven.
daarna is het spoor dus kwijt geraakt en de handelaar weet niet meer hoe en wat, zegt hij.
ik zou nooit een ziek paard verkopen en zo egoistisch zijn om aan het geld te denken, want ben juist iemand die een aantal paarden heb met gebreken en juist gekocht heb omdat ze anders naar de slacht zouden gaan.

dus om misverstanden te voorkomen hierboven mijn betere uitleg.
anyway ik vraag of mensen mij kunnen helpen en niet mij gaan vooroordelen.
dank u.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-12 11:44

Laatst bijgewerkt door geerke op 27-09-12 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

my_precious

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-12 11:46

geerke schreef:
hoe heet het paard?Is dit allemaal recentelijk begrijp ik?
Heb je advertentie sites door gekeken?

ja klopt nog niet zo heel lang geleden, ik pb je even.