Hoi mijn ouders hebben een half jaar geleden een paard gekocht voor mij en mijn zusjes. Het is een KWPN merrie van 1.60 hoog, ze heeft Z2 gelopen in de dressuur en B parcoursje met springen. Haar Naam is Ushi en haar vader is Montecristo. Heeft iemand misschien een idee wie de fokker is of haar geschiedenis van eigenaren? we zijn daar erg benieuwd naar vanwege haar gedrag
Groetjes Ushilove
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-09-12 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Tag toegevoegd
@Peterina: ja indd die Ushi! @Kabouterdans: je dat staat erin maar daar kan ik verder niets over vinden
Ik heb inmiddels het paspoort extra ingekeken bij inentingen, ushi is in 2001 geboren en is tot 2007 ingeint in voorthuizen ( haar geboorteplaats) van 2008 tot 2011 ingeint in een onleesbaar woord maar nog steeds bij Putten. dit jaar in Dronten ( waar ikzelf woon) dus is ze waarschijnlijk 3x van eigenaar verwisseld iemand die nu meer weet?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 24-09-12 19:41, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Berichten samengevoegd, je mag maar éénmaal per maand je topic omhoog schoppen.
Kun je via het levensnummer van het paard geen resultaten opvragen bij de knhs, dan weet je waar ze wedstrijden heeft gelopen en kun je eventueel de vorige eigenaren opsporen om je vragen te stellen, of aan diegenen waar je ouders haar hebben gekocht. Wat voor gedrag gaat het trouwens over?
Peterina
Geplaatst: 24-09-12 20:02
Haar geboorte naam zou 'Ushi B' zijn ... misschien is het B is van de fokker of een van de vroegere eigenaren? Heb een paard gevonden van dezelfde merrielijn, ook met een 'B' achter de naam en die staat bij deze man: http://www.horsetelex.nl/clienthorses/view/61288
Heel erg bedankt voor het helpen zoeken! ik heb gisteravond verschillende dingen gezocht en ik heb waarschijnlijk het nummer van haar fokker gevonden, zo zijn we al een heel eind op weg:) Vanmiddag ga ik even bellen en vanaf daar kijken we wel verder
Ushi staat naast ons op de manege Die kleine pony rij ik wel Hoop dat je wat succes hebt met zoeken. Misschien dat de KNHS wat los wil/kan laten over gereden wedstrijden,
vraag bij knhs bij welke clubs dat er met het paard gestard is, dan kan je eventueel op google kijken wie er met haar gestard heeft, en op facebook of hyves vind je vaak weer die persoon, of kijk op www.telefoongids.nl en dan een belletje doen... lang leve het internet!
Bedankt allemaal! ik heb laatst gebeld naar een nummer maar er werd niet opgenomen, later deze week bel ik nog een x. @xIirtJj: ben jij de eigenaar van Miracle?
Ik gok op het chagrijnige doen. Ik had de eerste keer dat ik langsliep iets van 'oeps' xD Kan zijn dat die mensen verhuisd zijn oid of een ander telefoonnummer hebben gekregen :s
@xIirtJj: ja plotselinge valsheid is de hoofdreden! verder is het natuurlijk altijd wel leuk om te achterhalen wat er allemaal gebeurd is @Sigrid1182: ik krijg wel een esther de Vries van een western pension. zal ik daar contact mee opnemen?
Haha, ze was net ook niet te genieten xD Wij gingen eventjes pony buitenzetten... Maar ik neem het haar niet kwalijk... Voor alsnog blijft het alleen bij oren in haar nek.
En dat van Esther de Vries, je kan het altijd proberen Niet geschoten is altijd mis!
het is echt een heel lief dier, alleen ze is echt vals af en toe! in stal heeft ze soms bijtneigingen, maar als je met het halster komt is het wel goed. met poetsen is ze wel oke alleen als er iemand langs loopt weer niet. het is dan niet alleen een beetje bozig maar echt gemeen met rijden is ze superlief en ben ik echt helemaal dol op haar. als je haar longeert komt ze af en toe ook op je afgerend in een behoorlijk tempo dat is best eng.
dus we zijn erg benieuwd of er vroeger wat is gebeurd wat dit veroorzaakt. of dat ze gewoon zo is
Ja sommige paarden hebben dat....eenkennig, of houden gewoon niet van dat mensen voor box langs lopen...en met longeren zie je het ook wel vaker.....maar als jij er maar mee overweg kunt en ze jou accepteerd dan is er niet zoveel aan de hand lijkt mij
Zon merrie had ik ook, die stond aan einde van gangpad waar neimand langs hoefde.....was ze stuk happier....
Ook al heb je de reden van gedrag straks, ga je dan ook wat doen, om het leuker voor paard te maken.....dus box waar niemand langs hoeft..
Hoe reageert ze als er paard langs loopt?
ThePast03
Geplaatst: 03-10-12 19:05
Moderatoropmerking:
Hierbij het verzoek om alleen te reageren als je serieuze tips en/of vragen hebt voor de topicstarter en andere discussies via de pb te voeren. Bedankt alvast.
Bloempje163
Geplaatst: 05-05-15 20:12
Ik weet niet of jullie Ushi nog hebben en of je al meer over haar weet, maar ik heb haar van haar 3e tot 7e gereden