[PG] Zwarte Draver ruin met kol

Moderators: Apple, Coby, petraaken, C_arola, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Rayza

[PG] Zwarte Draver ruin met kol

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-08-12 11:31

Hallo allemaal,

Ik heb jaren een zwarte Franse Draver ruin gereden die in het noorden van Drachten stond met een voskleurige mini-shetlander.
Deze draver, Supatron (H) heeft een tijdje in de drafsport gezeten, maar is toen aan vrienden verkocht voor het rijden.
Ik heb ontzettend veel van hem geleerd en andersom ook. Alles vond hij geweldig, dressuur, springen, longeren en lekker poetsen etc.
Een tijdje terug, is hij terug gegaan naar de eerste eigenaar om kinderen de drafsport te leren.
Eind 2011 is hij weer gesignaleerd bij de moestuinen in Drachten waar hij verwaarloosd werd door een man die niet alles op een rij had
en daardoor de zorg voor een paard wel eens vergat.
De tweede eigenaren, waar ik hem dus bij reed, zagen hem daar zielig staan en hebben die man voorgesteld om hem
in de weide te laten staan bij hen. Dat was oke, maar de man vergat hem eten en drinken te geven,
brak zijn benen zo ongeveer over het vreselijk oneffen terrein dat helemaal bevroren was, mager en suf.
De tweede eigenaren hebben een schuilplaats in de weide geplaatst, een winterdeken omgedaan, gaven hem eten en hadden een
mini shetlander geregeld die bij hem kon staan.
Helaas vond de mini shetlander Supatron niet zo leuk, terwijl Supatron een klein beetje opvrolijkte sinds hij niet meer alleen stond,
maar alsnog, hij was doodongelukkig.
En nu sinds mei/juni 2012 geen spoor te bekennen van Supatron en de mini-shetlander,
ook die man is niet meer gezien.

Even wat Supatron informatie
Ras: Franse Draver
Geboortejaar: geboren in 2000 en ik geloof dat dat in de maand mei was
Vader: iets met Explosive (???)
Kleur: Zwart
Stokmaat: Dat weet ik zo niet uit mijn hoofd. Verwacht rond de 1.60
Aftekeningen: enkel een witte kol
Gedrag: Supatron komt graag even een knuffel halen.
Bereden: Sinds hij terug is gegaan naar de eerste eigenaar heeft hij vermoedelijk niet meer gereden.
Hoe verwacht ik hem: Ik verwacht dat hij dus weinig bespierd is, beetje lusteloos, niet goed in de vacht. Zo heb ik hem voor 't laatst gezien.

Ik hoop van harte dat iemand weet waar hij nu is en hoe het met hem gaat!!!!!
Mocht je te denken dat je weer waar hij staat, wie hem nu heeft: het zou super zijn als je de moeite wilt nemen
om een foto te plaatsen of door te geven waar hij staat.

Even wat OUDE foto's uit 2009 en begin 2010.
Afbeelding
Afbeelding
http://i753.photobucket.com/albums/xx17 ... weide3.jpg
http://i753.photobucket.com/albums/xx17 ... ingen5.jpg

Toen ik hem voor het laatste zag, was hij dus mager, slechte vacht en vrij suf. Dus niet zoals op deze foto's
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 23-08-12 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

Enthousiaste ponykamp/buitenritten begeleidster aangeboden: http://www.bokt.nl/markt/ad/176072/enth ... geleidster
Ook eventueel met spoed in de vakantie van 2013.

Irisx

Re: [PG] Zwarte Draver ruin met kol

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:46

Leuke draver.
Ik heb eventjes voor je op de site van de NDR gekeken.

Hij is inmiddels ruin en vader is Super Explosive. Stamboeknummer is NL000082. Hij is in juli 2011 voor het laatst op de drafbaan verschenen onder de hoede van Robin Bakker.

Momenteel staat er geen trainer en geen eigenaar bij. Dit is zeker een teken dat hij uit de drafsport verdwenen is. Er bestaat ook een grote kans dat dit paardje niet meer in leven is. Gezien het feit dat er geen eigenaar bij staat. Je kan wel vragen bij de KNHS of hij daar toevallig ingeschreven is. Dit willen ze nog wel eens doen om het paard uit de drafsport te halen. Zijn laatste resultaten waren niet denderend.

Life's too short to be scared. So, screw the gap. Let Ethan razz your berries, goose your gander, tickle your tail feathers, cup your coconuts, rock your rump, poke your hontas, wallop your wonderland!

ruitje

Re: [PG] Zwarte Draver ruin met kol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 21:51

Dat er geen eigenaar bij staat betekend alleen maar dat hij niet meer in het stamboek ingeschreven staat, zegt niks over het in leven zijn of niet :) . Verder worden ze niet bij de KNHS ingeschreven om ze uit de sport te halen, mooi broodje aap, een NDR paspoort hoort gewoon bij dit paard, alleen als je het kwijt bent is het vaak goedkoper om een nieuwe bij de KNHS aan te vragen :) .

Ts: Weet je de naam van de 1e eigenaar :) ?

http://www.staldegroenemeer.nl --Wij bouwen aan een uitloopstal met ( al aanwezige ) super accommodatie midden in de Randstad--

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie