[EG]Oldine B, geb 1996 vosmerrie 1.73m Wolfgang x Lector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

charysa

[EG]Oldine B, geb 1996 vosmerrie 1.73m Wolfgang x Lector

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 22:33

Hallo Bokt!

Precies over 7 dagen is mijn paardje alweer 4 jaar een sterretje.
Dit is voor mijn een moeilijke periode omdat ik met haar overlijden toch wel een trauma eraan over heb gehouden.
en ik zou graag even van me af willen schrijven en vragen of iemand deze merrie misschien gekent heeft.

Mijn moeder en ik maakte samen een buitenrit.
Mijn moeder op Oldine ( we noemde haar zelf altijd odine ) en ik op mijn pony.
We hadden alleeen gestapt omdat we odine niet zolang hadden en rustig aandeden.
Toen we terug op stal kwamen en mama odine afzadelde stond ze te trillen op haar benen en wou vooral niet stil staan
We hebben de DA gelijk gebelt die eraan kwam. De DA dacht dat het een koliek was en Odine kreeg 2 spuiten.
Ze moest rust houden en de volgende dag mocht ze sávonds als alles goed ging even naar buiten.

De volgende dag had mama Odine in de wei gezet. Alles leek goed te gaan totdat ze uit de wei werd gehaalt.
Ze trilde weer maar was dit keer ook helemaal bezweet , ze liet haar hoofd zakken en ' sjokte ' achter me moeder aan naar stal.
We wisten gelijk dat dit niet goed was en hebben weer de DA gebelt. De DA gaf haar weer 2 spuiten tegen koliek. We moesten met odine
blijven lopen. Maar naar een paar uur ging het slechter met haar en de DA weer opgebelt , we moesten naar de kliniek want hij kon niks meer voor odine doen. We wisten dat Odine niet makkelijk was met trailerladen maar ze hebben met acht man odine op de vrachtwagen willen krijgen maar zonder succes. Ze liep er niet op en zakte elke keer door haar achterbenen heen. Ik kan me nog goed herrineren dat ik er bij stond te huilen en helemaal verstijfd was. Ik wist op dat moment echt niet wat ik moest doen. De mensen die op stal waren hebben uren staan proberen om odine op een trailer of vrachtwagen te krijgen maar je zag steeds meer aan me meisje dat ze het al opgegeven had. Mijn moeder besloot haar intelaten slapen omdat we haar niet verder konden laten lijden. We hebben de DA weer gebelt om te komen en te vragen of die haar wou inlaten slapen. Om 10 uur sávonds hebben we haar losgelaten in de wei waarbij ze ging liggen in de wei op het plekje waar ze altijd rolde... De DA heeft haar daar het spuitje gegeven en ze was ook zo weg.. We hebben daar met de mensen die mee hebben geholpen haar de trailer of vrachtwagen op te krijgen lang gezeten. Ik kon het niet geloven , mijn meisje , mijn grote vriendelijke reus... ze was weg..

Zelf denken wij niet dat het een koliek was , we hebben spijt dat we geen onderzoek hebben laten doen wat ze had.
Mijn moeder en ik denken dat het iets in haar hoofd was.

Toen we Odine kochten wisten we er eigelijk vrij weinig van. Ze was B klaar en bang van koeien.
Ze was 11 jaar in 2008 en 1.74 hoog
http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/210890 haar afstammeling.

Nou is mijn vraag wie deze lieve merrie gekent heeft en een paar dingen over haar kan vertellen!
Hier een paar fotos van me meisje...

http://nl.picturepush.com/public/8786798
http://nl.picturepush.com/public/8786805
http://nl.picturepush.com/public/8786813

270708 rust in vrede me meisje! Y;( Y;(

( ik weet niet of dit topic helemaal op de goede plek staat alvast sorry daarvoor ! )
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 22-07-12 14:42, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor OV

Nicole288

Re: [EG]Oldine B, geb 1996 vosmerrie 1.73m Wolfgang x Lector

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 14:44

Ik heb je titel aangepast aan de richtlijnen van OV (Opsporing Verzocht). [EG] staat in dit geval voor (oud)Eigenaar Gezocht.
Ik verplaats je topic naar het OV forum, veel succes, hopelijk vind je mensen die haar gekend hebben.

FB -> OV