[PG] Joy.S schimmelmerrie 2005 haflingerkruising

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ninette

[PG] Joy.S schimmelmerrie 2005 haflingerkruising

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 19:24

In 2005 is ze bij mij op stal ( Winschoten) geboren en in 2007 is ze verkocht naar??Hereveen/Hogeveen/Hogezand??
Haar moeder is de haflinger Allegras's Sonny ( helaas nu overleden) met regnr HF K6427
Haar vader is de goedgekeurde Arabische Volbloed hengst Sirel. A 12706
Joy S. (toen een schimmel-roan ) heeft een ES-papier ontvangen, maar weet niet of ze ooit is overgeschreven naar een ander stamboek. Ze kan ook een andere naam hebben.
Joy is hier in die tijd een beetje rot weggekomen met een trailerprobleem en toen tijdelijk in Westerlee (Groningen) gestaan, waar ze later in de buurt van Hereveen? in een kudde zou komen te lopen. Hier zijn we het spoor bijster, maar zou heel graag willen weten hoe deze lieve meid is uitgegegroeid en hoe het met haar is. Wie o wie kent dit paardje of heeft een vermoeden waar ze is? Wie denkt haar te herkennen. Wie weet waar ze gestaan heeft in Westerlee of Hereveen of misschien ergens totaal anders?
Eventueel meer fotos en meer info kan via pb!
Afbeelding

toevoeging: deze foto is ze een enter, ze kan totaal anders zijn uitgegroeid, heb geen idee maar verwacht dat ze een kleine e-pony is geworden, schimmel en ook wel een beetje fors maar ook duidelijk wat arbierentrekjes....

WendyBZ

Re: [PG] Joy.S schimmelmerrie 2005 haflingerkruising

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 19:28

Ik ga je pben, want dit is wel erg toevallig :+

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 21:08

Bijna 200% zeker dat het haar is, wacht op bevestiging van de eigenaresse. Jeetje had dit niet meer verwacht hoezo toevallig en dat binnen 10 minuten! thanks Wendy...en dat zo dichtbij *\o/*

correctie binnen 4 minuten zie ik nu haha

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-12 21:13

Oooh, benieuwd naar het verhaal en de foto's :)

Ninette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-12 17:56

Wendy_Chewie ik zal zeker het verhaal en wat fotos plaatsen, ik wacht nog op bericht terug van de eigenaresse voor dat ik hier wat plaats.....

Bren79

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 10:29

Aangezien we dankzij WendyBZ in contact zijn gekomen met de eigenaresse van Joy S want ja het is haar alle gegevens klopten, kunnen we nu dus zeggen dat we haar hebben gevonden en gaan heel snel bij elkaar op bezoek dan zien wij Joy als volwassen paardje en ziet eigenaresse de vader van haar paardje (Sirel*D ik rij hem voor zijn eigenaresse Ninette dus zodoende dat ik me nu ook even meng in het topic ;) )

Hier even een klein stuk van het gehele verhaal gequote uit een ander topic, dus er staan wat dubbele dingen in
Citaat:
Nu kan ik het ook hier neerzetten over wat ik eergister ook had neergezet dat we een nakomeling van Sier die bij Ninette(Mo) geboren is en als jaarling verkocht is, weer teruggevonden hebben vanaf dat ze is weggegaan(helaas ging het weggaan niet volledig vlekkeloos) waren we haar kwijt we wisten enkel dat ze eerst in Westerlee heeft gestaan maar daarna geen idee totdat Mo eergisteren opnieuw een topic opende met een poging haar terug te vinden(we hebben meerdere pogingen gedaan maar kwam tot niks) behalve dus eergister toen Ninette (Mo) [OV] [PG] Joy.S schimmelmerrie 2005 haflingerkruising opende en WendyBZ reageerde dat zij een vermoeden had dat zij Joy tijdens de Trec had gezien en zij heeft ons het mailadres van de eigenaresse gegeven waarop Mo(Ninette) direct een mail heeft gestuurd of het om de Joy gaat die bij haar geboren is en waar we sinds jaarling niks meer van gehoord hebben, en zo kregen we gisteren de bevestiging dat Joy
[ Afbeelding ]
Hier als jaarling klein poosje voor haar vertrek
Nu is uitgegroeid tot een gezonde 7 jarige schimmelmerrie van 1.48
[ Afbeelding ]
Waar haar eigenaresse dressuurmatig en met het Trec veel plezier aan beleefd en hun nichtje die springwedstrijden met haar rijdt, kortom een erg leuke sportpony geworden weer teruggevonden hebben, nu blijkt ze ook nog lekker dicht in de buurt te staan zodat we heel snel een bezoekje aan haar gaan brengen en de eigenaresse snel naar Sirel en de halfbroers en zusters van Joy komt kijken, We zijn helemaal blij haar teruggevonden te hebben(Wij vinden het erg leuk om te weten hoe het met Sirel zijn nakomelingen gaat en voor Mo(Ninette) was Joy het eerste veulentje wat bij haar op stal is geboren dus ook wel speciaal)
Daarnaast is naast Joy de moeder Sunny destijds drachtig verkocht hiervan wisten we ook niet waarheen totdat de eigenaresse waar Mo Diego(volle broertje van Joy) geboren is een mailtje stuurde met de pas geboren Mo Diego wij hiermee al erg blij dat we iig wisten dat hun het goedmaakten en dat Sier weer een zoon erbij had ditmaal een bruine.
[ Afbeelding ]
Mo Diego hier een paar dagen oud
Doordat hij aan de andere kant van NL stond nooit heengeweest om te kijken ook verwaterde het contact met de eigenaresse, totdat zij ons 3 jaar later een mail stuurde of wij ook paarden inreden, en zo kwam Mo Diego ineens 3 maanden bij ons op stal om ingereden te worden en konden wij ook even vollop van hem genieten de zoon die we enkel van veulentje op de foto's kenden(helaas moest de eigenaresse ons wel vertellen dat Sunny de moeder van Joy en Mo diego was overleden, en ze dus Mo Diego heeft gehouden)
Wij zagen Mo Diego dus voor het eerst op 3 jarige leeftijd
[ Afbeelding ]
1 van de eerste keren erop
Ondertussen heeft Mo Diego een nieuwe eigenaresse welke springwedstrijden en SGW met hem rijdt en weer een jonge amazone die vollop van hem geniet
https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hp ... 4896_n.jpg
Vanwege grote foto in link
En dit is voor ons ook direct de reden waarom wij fokken met Sier om zijn geweldige kinderen waar iedereen vollop van kan genieten en hun dromen waar kan maken!

Zo heel verhaal geworden maar hoop nu wel voor iedereen duidelijk :+

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 14:40

Omdat het paard gevonden is hier een slotje.