[PG] Zanzibar B (Solitair X Topas) Manege Meijer

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dustyenmax18

[PG] Zanzibar B (Solitair X Topas) Manege Meijer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 22:12

Hallo allemaal,

Helaas moet ik hier eerder een topic openen als verwacht.

Zanzi ben ik nu al uit het oog verloren, ik had eindelijk de moet verzameld om te vragen hoe het met hem ging, krijg ik te horen dat hij verkocht is. Helaas wilt hij niet zeggen waarheen. ( Kan dus ook de slacht zijn )

Zanzi heb ik zelf vanaf Januari 2009 ik heb hem gekocht van Wim van der beuken ( volgens mij ook de fokker )
Hij stond wel in training bij Heeswijk-dinter.
Ik heb hem helaas moeten verkopen in November 2011, hij is toen naar Manege Meijer in bunde gegaan.

Zoals ik te horen kreeg is hij vrij snel weer verkocht, precieze data weet ik dus niet.

Naam: Zanzibar B
Afstammeling: Solitair X topas X luckyboy
Leeftijd: van 2004 dus nu 8
Ras: KWPN
Schofthoogte: 1.80
Eigenschappen: om het kort te houden, Mijn lieve grote reus waar 0 % kwaad in zit.

Zanzi heeft Spat in het sprong gewricht Links achter ( witte voetje )

http://www.horsetelex.nl//horses/pedigree/491424

Afbeelding

Afbeelding

http://photos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak ... 1394_a.jpg

Voor meer informatie kunnen jullie altijd vragen.
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 11-06-12 22:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd en foto in link gezet, maximaal twee zichtbare foto's per bericht.

dynara

Re: [PG] Zanzibar B (Solitair X Topas) Manege Meijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:10

kan je ook niet via via vragen aan manege ruiters? kan ook best zijn dat ze niet willen dat je het weet omdat ze bang zijn dat je hem evt. terug wilt kopen... maar kan ook zijn dat wim hem terug heeft gekocht aangezien hij ook handelaar is? weet niet zeg maar even wat ;)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-12 23:19

dynara schreef:
kan je ook niet via via vragen aan manege ruiters? kan ook best zijn dat ze niet willen dat je het weet omdat ze bang zijn dat je hem evt. terug wilt kopen... maar kan ook zijn dat wim hem terug heeft gekocht aangezien hij ook handelaar is? weet niet zeg maar even wat ;)

Ik heb via hyves een aantal manege ruiters opgezocht en hun gevraagt, ze kenne Zanzi maar vaag dus dat betekend dat hij er maar even heeft gestaan, daarbij wist niemand waar hij naartoe is gegaan.

Wim zal hem zeker niet terug hebben gekocht, omdat hij hem aan mij heeft verkocht met een mankement ( spat ) zonder dat ik het wist.
Kon geen dierenarts in heeswijk dinter dus heeft hij er een geregeld, en hebbe ze waarschijnlijk onderde tafel door gespeeld dat hij niks heeft. ( was al te zien toen ik hem kocht, helaas te laat achter gekomen )

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-12 23:31

uhmz ken je wim nog nie hihi :=
zo ook een keer bijna een paard van hem gekocht kon niet lopen van de pijn, maar ging proef rijden had hij het paard volgepropt met pijnstillers, daarom zeg ik maar misschien dat hij dat heeft gedaan in ruil voor een ander paard ofzo...
Maar ik zou mijn ogen op houden zit namelijk ook in de handel en kom veel paarden tegen, maar ben bang voor je dat het paard in het handeltje blijft *van handelaar naar handelaar* hij is te goed voor de slacht en dat mag tegenwoordig toch niet meer zomaar. denk dat hij een stempel in zijn pas heeft en dan mag hij niet geslacht worden :Y)

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-12 00:56

dynara schreef:
uhmz ken je wim nog nie hihi :=
zo ook een keer bijna een paard van hem gekocht kon niet lopen van de pijn, maar ging proef rijden had hij het paard volgepropt met pijnstillers, daarom zeg ik maar misschien dat hij dat heeft gedaan in ruil voor een ander paard ofzo...
Maar ik zou mijn ogen op houden zit namelijk ook in de handel en kom veel paarden tegen, maar ben bang voor je dat het paard in het handeltje blijft *van handelaar naar handelaar* hij is te goed voor de slacht en dat mag tegenwoordig toch niet meer zomaar. denk dat hij een stempel in zijn pas heeft en dan mag hij niet geslacht worden :Y)

Te goed voor de slacht met spat ? lijkt me stug, als hij werkelijk die maanden dan hij op de manege heeft gestaan vollop heeft moeten lopen is hij nu kapot gereden.

Bij mij heeft hij anderhalf jaar 24/7 op de weide gestaan en 2/3x per week rustig rijden. Hij kwam daar aan en werd meteen 24/7 op stal gedumpd :(:) Verder ben ik daar naar 3 dagen gaan kijken hoe hij daar stond, en stond van top tot teen in het gedroogde zweet, dat zegt me toch wel genoeg.

Nee jammer genoeg weet/wist ik niet hoe wim is anders had ik daar nooooooooit iets gekocht!

theadora99

Re: [PG] Zanzibar B (Solitair X Topas) Manege Meijer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-12 22:13

Ik ken een Zanzibar, zal even kijken of ik een foto van 'mijn' Zanzibar kan vinden, een jongen die ik ken heeft een paard Zanzibar....

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-12 22:19

theadora99 schreef:
Ik ken een Zanzibar, zal even kijken of ik een foto van 'mijn' Zanzibar kan vinden, een jongen die ik ken heeft een paard Zanzibar....

heel graag

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-12 21:34

Dustyenmax18 schreef:
theadora99 schreef:

heel graag

Ik moet even zoeken, sorry voor de late reactie. Als ik op de pc zit zal ik hem uploaden.

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-12 13:22

Schopje!

Ik heb ondertussen alleen een PB van iemand gehad, die zegt dat manege meijer paarden met een mankement opkoopt van particulieren en handelaren, en ze daarna weer verkoopt.

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 13:55

Paard is gevonden!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 14:40

Kabouterdans schreef:
Paard is gevonden!

Dankjewel!

nu nog hopen op reactie!

Dustyenmax18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-12 22:32

Dustyenmax18 schreef:
Kabouterdans schreef:
Paard is gevonden!

Dankjewel!

nu nog hopen op reactie!

Update;

Ik ga binnenkort daar heen, nieuwe eigenaar heeft aangeboden samen een buitenrit te maken, waarbij ik dus op Zanzi mag *\o/*

Kabouterdans 10000000 maal dank!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-12 22:34

Omdat het paard gevonden is hier een slotje.