[EG] Gerrie, 6-jarige fewspot pony.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Daydreamer_

[EG] Gerrie, 6-jarige fewspot pony.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 14:12

Hallo,

Ik ben op zoek naar wat meer informatie over mijn pony. Ze is geboren in 2006 in Wijhe.
Ik dacht dat de vorige eigenaar mij misschien wat meer zou kunnen vertellen over haar ouders.
Ze is een fewspot appaloosa en heeft één maanoog.

Ze ziet er zo uit:
Afbeelding

Alvast bedankt! :)

stippels

Re: [EG] Gerrie, 6-jarige fewspot pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 15:06

Heb je meer informatie over je pony?
haar naam en eventueel stamboek nummer.
hoe heten haar ouders?

_Daydreamer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-12 16:30

stippels schreef:
Heb je meer informatie over je pony?
haar naam en eventueel stamboek nummer.
hoe heten haar ouders?

In haar paspoort staat, dat uitgegeven is door de Welsh Pony en Cob vereniging, dat haar levensnummer 528019090002952 is.
Informatie over haar ouders heb ik niet, die zou ik graag te weten komen.

Naam: Gerrie
Geslacht: merrie
Kleur: fewspot appaloosa
Geboortedatum: 14-04-2006

Ze staat intussen in België. Ik heb haar gekocht van een handelaar in West-Vlaanderen die zijn pony's in Roosendaal ging kopen.
Van Wijhe moet ze dus naar Roosendaal gegaan zijn (misschien is ze eerst nog ergens anders geweest) en daarna in België terecht gekomen zijn.

Ik zou vooral graag weten hoe haar ouders eruit zien/eruit gezien hebben en 'wie' ze waren.
Ook ben ik benieuwd naar de weg die ze heeft afgelegd vooraleer ze hier beland is (hoeveel keer ze doorverkocht is geweest, enz.).

stippels

Re: [EG] Gerrie, 6-jarige fewspot pony.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-12 08:58

Oke, ik denk dat het lastig word als je zo "weinig" informatie hebt. Met deze informatie kan ik je niet verder helpen. succes met je zoektocht.

Wat ik van bovenstaande foto kan zien denk ik dat je merrie niet few spot is maar pintaloosa.
Dat is appaloosa en bont.
Ze heeft te veel stippen om fewspot te zijn en ik zie een wit voorbeentje.

_Daydreamer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-12 10:45

stippels schreef:
Oke, ik denk dat het lastig word als je zo "weinig" informatie hebt. Met deze informatie kan ik je niet verder helpen. succes met je zoektocht.

Wat ik van bovenstaande foto kan zien denk ik dat je merrie niet few spot is maar pintaloosa.
Dat is appaloosa en bont.
Ze heeft te veel stippen om fewspot te zijn en ik zie een wit voorbeentje.

Het staat zo in haar paspoort dat ze fewspot is, maar dat kan misschien foutief zijn. De rest van haar lichaam is zo goed als volledig wit.
Bedankt in ieder geval! :)

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-12 23:38

Volgend mij kan een wit voorbeen ook gewoon een aftekening zijn. Maar een fewspot is ze niet. Eerder panterbont met kleine stipjes. Betwijfel zelfs of ze zo geboren is. Haar vacht is niet helemaal wit, er lijken gekleurde haren doorheen te zitten. Dan zou het kunnen dat ze in verloop van de jaren lichter gekleurd is en de stippen meer naar voren zijn gekomen.

_Daydreamer_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-12 10:52

DendroFleur schreef:
Volgend mij kan een wit voorbeen ook gewoon een aftekening zijn. Maar een fewspot is ze niet. Eerder panterbont met kleine stipjes. Betwijfel zelfs of ze zo geboren is. Haar vacht is niet helemaal wit, er lijken gekleurde haren doorheen te zitten. Dan zou het kunnen dat ze in verloop van de jaren lichter gekleurd is en de stippen meer naar voren zijn gekomen.

Bedankt. Zou kunnen... Jammer dat ik niet weet hoe ze er vroeger heeft uitgezien.