Hai iedereen,
Jaren geleden (2002) had ik een merrie gekocht waar ik in een klap verliefd op was. Ze reed een beetje raar met het testrijden bij de handelaar, maar daar keken we doorheen. Zo erg was het nog niet. Eenmaal thuis aangekomen, waren we aan het fantaseren wat een leuke naam voor haar zou zijn, want Kameleon V vonden wij niet echt een paardennaam. Het werd; Royal Mirage. Roepnaam, Mira.
De volgende dag dat ik wil rijden. De stap normaal. Maar toen begonnen we met draven. Draven? Dit was geen draven te noemen! Het leek wel tölt en telgang door elkaar heen gemixt! Ik heb er máánden over gedaan om het er uit te krijgen, het lukte soms, maar lang niet altijd. Ik besloot haar te laten dekken, door Romantico. (Inmiddels overleden) 11 maanden later lag er een schitterend hengstje naast haar in stal, Romantic Rubinhio. Die ik tot op de dag van vandaag nog verzorg en berijd. Hij is nog steeds mijn schat en aandenken aan Mira. Na 6 maanden (+/- januari in 2005) heb ik Mirage verkocht aan mensen die in naar mijn herinnering Lisse woonden. De vrouw heette Tamara en haar man en schoonmoeder waren buitenlands en bang voor paarden. Ik denk dat zij Mirage snel verkocht hebben, want ze was erg onervaren en Mirage kon eigenlijk geen onervaren ruiters hebben.
Zodoende ben ik Mirage in de jaren erna uit het oog verloren. Tussendoor nog iets geprobeerd met Mirage vinden, en ben als laatste op een Arabieren fokkerij in België gestuit. Ik weet geen naam.. Ik had de stal gemaild, maar geen antwoord. Dit was rond 2008/'09 meen ik mij te herinneren, in de november, december maanden.
Als ze nu in België staat, zal ze ooit geïmporteerd moeten zijn vanuit Nederland. Ik heb al contact gezocht via de mail met de Belgische Confederatie van het paard. Als zij in België is, moet ze ingevoerd zijn en dus een registratie nummer hebben.
Ik heb het sterke vermoeden dat Mirage in België is gebleven! Wie kan mij helpen met het vinden van deze schat van een merrie? Ik zal haar kenmerken even samenvatten;
Naam: Royal Mirage
Roepnaam: Mira
Ras: Draver/Amerikaanse Harddraver
Leeftijd: +/- 17
Kleur: Geheel bruin, met alleen op haar linkerachterhoef, op de kroonrand aan de binnenkant, achterop, een witte stip. (Dit weet je alleen als je haar echt kent..)
Karakter: Lichtelijk eenkennig. Althans, zo was zij bij ons. We hebben haar aardig kunnen bijslijpen, ze was erg schuw in het begin. Kopschuw voornamelijk. Ook was ze vrij dominant, maar dit kan in de laatste jaren weggevaagd zijn omdat ze volgens mij enorm veel doorverkocht is.
Schofthoogte: 1.61 ongeveer.
Kenmerken rijden: Ze vind het maar wát moeilijk om normaal te draven. Het lijkt er zelfs op, dat ze dit gewoonweg écht niet kan. Ze doet telgang voornamelijk, wilt eigenlijk liever alleen maar hard galopperen.
Een foto;
Deze komt spoedig, photobucket doet even raar. :S
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 02-06-12 14:43, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd