[PG] Nebraska (Haarlem x Ramiro), 1995, bruin, waar ben je?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

[PG] Nebraska (Haarlem x Ramiro), 1995, bruin, waar ben je?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-12 19:36

Ik ben het adres en ook het e-mail adres van de een na laatste eigenaar (aan wie ik Nebraska had verkocht) kwijt....

Ik weet dat hij (naam via pb verkrijgbaar) Nebraska vanaf 2006 heeft gehad tot afgelopen voorjaar. Toen is ze verkocht of weggeven aan een zorgboerderij in Overijssel of Gelderland. Ik heb een laatste mail over Nebraska gehad, toen ze al verkocht of weggeven was. Jammer, want ik had een terugkoop afspraak...

Hoe dan ook, ik ben haar kwijt geraakt -O- ....en zou graag willen weten of het goed met haar gaat. Het is een erg lief paard, ze verdient een goed huis en een fijne baas (elk paard natuurlijk, maar goed, deze in ieder geval ook :j ). Ik zou het erg vinden als ze dat niet heeft, want had haar verkocht met het idee dat mocht het niet meer goed gaan, ik haar terug zou nemen ...

Nebraska is een grote merrie van Haarlem x Ramiro, KWPN papier, plm 1.70 hoog. Ze heeft bij mij M dressuur gelopen en klasse II endurance. Lief, vriendelijk en fijn te rijden paard. Wat bangig voor tractoren en groot verkeer.
Ze heeft een kolletje, bijzonder snebje/wat witte haren bij haar neus en opvallende sokjes (achter) met zwarte stippen erin. Ze was wat gevoelig aan het beentje met het meeste wit (stalbeen).

Helaas heb ik niet veel digitale foto's van haar, want toen ik haar had stond dat allemaal nog wat in de kinderschoenen, maar bij deze eentje van ons in de endurance...

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 28-04-12 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: TAG toegevoegd.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 00:06

Wie heeft deze mooie lieve dame onlangs gezien of herkent waar ze staat ...???

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-12 23:41

Nog maar een poging.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-12 22:52

Degene aan wie je haar verkocht hebt kan je niet vertellen aan welke zorgboerderij? Want als ik het goed begrijp staat Nebraska nu op een zorgboerderij in Overijssel of Gelderland?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-12 23:52

Dat is nu juist de ellende, ik kan die persoon niet meer bereiken, e-mail weg, geen adres meer niets -O-
Laatste bericht is dat ze op zorgboerderij staat in omgeving Arnhem/Laag Soeren ergens die kant op....

Evelijn

Re: [PG] Nebraska (Haarlem x Ramiro), 1995, bruin, waar ben je?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 10:49

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:09

Yep ook al gedaan, heb geloof ik alle zorgboerderijen zo ongeveer lastig gevallen :7
wat niet wegneemt dat ik je meedenken zeer waardeer hoor.
Vandaar dit berichtje op bokt. Ik denk hier zijn zoveel mensen die iets met paarden hebben, wie weet loop ik zo tegen haar aan.
Het vervelende is dat ik had afgesproken dat mocht ze ooit weer weg moeten ze contact met me op zouden nemen. Maar ze namen dus pas contact op toen ze al weg was, in een mail waarin ze vertelden dat ze veel moeite hadden gedaan haar ergens te plaatsen .... wat ik op zich ook weer waardeer, maar ik snap echt niet waarom ze mij niet hebben laten weten hoe de vork in de steel stak (paard moest weg door financiele problemen, misschien schaamden ze zich ervoor?). Vervolgens ben ik hun gegevens kwijtgeraakt en kan ook nergens wat vinden. En van de zorgboerderij in kwestie dus ook niet.
Is echt jammer want ik had haar zo teruggenomen en een fijne oude dag willen & kunnen bezorgen -O-

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:14

Lijkt me ook erg vervelend zeker als je gewoon de mogelijkheid zelf had om haar terug te nemen.
Bokt is wel groot... maar niet iedereen kijkt overal.. zeker niet bij OV... heb je het Haarlem-nakommeling topic al geprobeerd?
Trouwens een paard van 1.70 is niet echt geschikt voor de meeste zorgboerderijen. Was ze nog goed? Zou het kunnen dat ze weer wedstrijdjes is gaan rijden... want dan zou je nog op KNHS uitslagen kunnen zoeken.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:32

Voor zover ik weet was ze kerngezond... ik zal inderdaad even in het topic van Haarlem nakomelingen posten, goed idee!
Bij KNHS uitslagen staat ze niet, tenminste niet afgelopen 2 jaar.
Ze was door mij ook freestyle opgevoed en luisterde erg goed naar lichaamstaal plus gewoon erg goed hanteerbaar, ik kan me voorstellen dat ze wel zou passen binnen een zorginstelling. Zo'n wat groter paard heeft ook wel wat voor bepaalde clienten natuurlijk. Maar het is wel veel minder praktisch dan een iets kleiner maatje.
Ik vermoed dat de mensen in kwestie die haar hebben overgenomen gewoon zelf met haar zijn gaan rijden of hebben geprobeerd haar te dekken / met haar fokken, ondanks haar leeftijd. Ze had een uitstekend papier.

Ik ga nog eens spitten in het zorgboerderijen bestand :Y)
Ik speur ook om de zoveel dagen Marktplaats af of ze daar misschien op staat....mocht ze weer eens overcompleet zijn....

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 11:35

Heb je wat meer foto's voor me? Woon zelf in Dieren en m'n paardje staat in Laag-soeren en zie veel paarden hier voorbij komen. Eerste foto is daar ook gemaakt zie ik. Zal eens goed opletten id omgeving!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-12 11:58

Heb vrijwel geen digitale foto's van haar jammer genoeg. Zal nog even speuren of ik nog wat kan vinden waar ze nog wat duidelijker op staat of anders wat scannen.
Wat vooral opvallend aan haar is zijn haar witte voetjes met van die zwarte vlekken erin. Daarbij denk ik dat ze een vrij dunne hals zal hebben nu (moest haar zelf altijd behoorlijk trainen voor wat spier op haar hals). En als ze niet getraind werd groeide ze zo uit tot zo'n brede schommelmerrie :+

Thanks!

Hommage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-12 12:01

Okee dankje! Ze lijkt vreselijk op een paard die ik ken, maar verder klopt dr echt niks qua gegevens van het paard :') Ik ga ook even rondzoeken. Op horsetelex staat ze niet trouwens?