ik en mijn vriendin verveelde ons altijd heel erg!! dus toen er ongeveer anderhalf jaar geleden een soort van opvangstal voor mishandelde paarden in de buurt kwam, moesten we echt beslist gaan vragen of we konden helpen, helaas waren er al 2 meiden die daar reden en ook hielpen, maar we mochten tog een paar keer in de week komen helpen, we hadden niet veel te doen maar we werden allebei aan getrokken door 2 paardjes, 2 shetlanders, aangezien wij best grote shetlanders gewend zijn en dat hele kleintjes waren vonden we het extra leuk! ook hoorde we daar zielige verhalen over hoe een paard mishandeld werd, bijvoorbeeld een mooie grote KWPN, hengstje, hij is volgens mij ooit echt hard geslagen met hand en zweep en mishandeld hij had namelijk een hele grote en zielig uitziende OLIFANTEN POOT! hij ging ook altijd achteruit de stal in omdat hij heel bang was zijn hoofd te stoten toen op een dag zagen we hem rollen lekker in de bak en rennen met een ander paard, dat paard had alleen Gell (gjel het paard waar ik het over heb) als vriend en durfde met niemand anders samen te staan of te grazen. Tot die ene verschrikkelijke dag........... het was de dag na dat we ze hebben zien rollen, wij waren alle paarden aan het begroeten want we waren er net, we hadden al veel lol met een kleine shetlander gehad, we wilde Gell en Liberty (zijn beste vriend) net in de bak gaan zetten toen Gell niet meer uit zijn stal wilde, het viel de eigenaren op dat dat zijn stal verdacht schoon was aangezien ze hem nog niet hadden uitgemest, het was helemaal niet goed! ze moesten de dieren arts erbij halen, de dochter van de eigenaar had besloten om in de stal te blijven slapen en wij hebben nog geholpen om hem te laten eten, en zodat hij niet ging liggen, we mochten niet weten wat er met m aan de hand was dus we zijn maar bij de shetlanders gaan staan, een kwartiertje later moesten we naar huis, we waren helemaal in paniek maar we hadden er vertrouwen in dat hij er nog gewoon was als wij er 2 dagen later weer waren, mijn vader kwam net thuis van mijn opa, die woont tegen over de stal waar de paarden stonden, ik had net het hele verhaal aan mijn moeder verteld toen mijn vader zij jij helpt tog wel eens bij die stal? ik zei ja en ik wilde net het verhaal over Gell gaan vertellen toen hij zij wacht! ik moet jou eerst wat vertellen, toen ik bij je opa was kwam de eigenaar van die stal, ik dacht wat moet die daar doen? vragen of ze een kruiwagen mag lenen? maar dat was niet zo! mijn vader heeft namelijk met de traktor van mijn opa een paard uit de stal halen en dat paard had een dikke poot zij hij ik hoefde niet lang na te denken! ik stond even verstijfd ik wist het maar al te goed ik stormde de trap op en belde mijn vriendin ik heb alles aan haar verteld en de dag erna zijn we nog naar de stal gegaan. maar toen we daar kwamen hoorde we echt iets vreselijks! de huur was te duur en ze moesten terug naar Rotterdam! dus we hadden nog een paar uur om afscheid te nemen we namen tijd voor ieder paard, tot we bij de stal van Liberty aan kwamen ze stond helemaal achter in de stal en dacht er niet over om naar ons toe te komen! we wisten het hij miste Gell! nou mensen sorry voor dit lange verhaal maar weet iemand misschien hoe het met ze gaat? we hoeven geen adres dat hebben we al maar kan iemand ons vertellen hoe het met ze gaat? de paarden worden ook gebruikt voor gehandicapte rij paarden. de stal staat ook bekend als Navajo Ranch. ik hoop dat jullie dit lange verhaal niet erg vinden maar dat hebben we meegemaakt! groetjes ilovemouse vragen kun je me altijd stellen!