[PG] Ik mis mijn oude maatje

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anneenanders

[PG] Ik mis mijn oude maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-04-12 13:26

Hallo,

Ik ben opzoek naar mijn oude verzorgpaarden. Het gaat om een ruin genaamd Anders en een merrie genaamd Anne. Het zijn Half broertje en zusje van elkaar. Ze hebben dezelfde vader. Ik heb deze fjorden een aantal jaar verzorgt tot ik er geen tijd meer voor had. Ik was wel telkens nog een keer komen kijken maar op een gegeven moment waren ze verkocht. Als het goed is moeten ze nu rond de 7 jaar zijn. Anders is in ieder geval in April geboren. Ik gelood dat het 21 of 24 April is en Anne is op 16 mei geboren. De reden dat ik ze zoek is dat ik graag wil weten hoe het met ze gaat en of ze nog bij elkaar zijn. Anders was een mooie gebouwde ruin die aanleg had voor de sport! Anne was juist een paard wat meer voor de recreatie was. Ze was erg sterk en had eigenlijk haar eigen willetje..
Ik geloof dat ze zo'n twee jaar geleden verkocht zijn richting de beemte ofzo?
Ik hoop dat jullie mij een beetje kunnen helpen!

Groetjes....
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 10-04-12 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Mioux

Re: Ik mis mijn oude maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-12 14:29

ondanks je de geboorte datum wel weet, is dit erg weinig info... fjorden zijn er heel heel heel veel, zeker een merrie en een ruin zonder beschrijving kunnen het er 100 zijn...
als ik jouw was zou ik wat meer info plaatsen.. of een foto?
en eventueel schofthoogte, kenmerken uiterlijk speciaal iets ofzo, eventueel littekens iets in die richting, en waar ze stond? Want zonder enige info, kunnen het enorm veel fjorden zijn, hadden ze ook papieren dat je weet?

anneenanders

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 14:57

Ik snap dat het lastig is.
Ja de paarden zijn ingeschreven bij het stamboek. Ze hebben ook een paspoort. Anne de merrie had hele erge jeuk aan haar maanen en vaak afgeschuurde maanen en een staart. Tot op het moment dat ze verkocht waren waren die manen en staart nog steeds helemaal kapot geschuurd. Anne was op 4 jarige leeftijd ongeveer 1.35 denk ik en Anders rond de 1.40. Het kan ook zijn dat anne rond de 1.40 was en Anders rond de 1.45. Ook was anne echt een super lastige onder het zadel, pakte het bit vast en deed waar zij zin in had. Anders was redelijk makkelijk onder het zadel alleen erg schrikachtig en gevoel voor trauma's zeg maar. Als er bij hem iets nieuws was was hij er bang voor of als er een keer wat gebeurt was dan was hij daar ook altijd bang voor. Vanaf het moment dat wij die paarden niet meer verzorgden zijn Anders zijn maanen gegroeit. Later waren ze weer kort geknipt met het gevolg dat hij wel korte maanen had maar dat de maanen wel hingen. Verder heeft Anders altijd een dikke pluk haar gehad. Ik weet niet hoe ik hier foto's plaats dus ik weet niet of iemand mischien de moeite wilt doen om even op mijn hyves te kijken. De fjorden die daar tussen de foto's staan daar gaat het om. http://ellendebruiin.hyves.nl/ Dat is mijn hyves. Ik hoop echt dat ik mijn schatjes nog een keer mag zien.... Ze stonden trouwens in klarenbeek en zijn tussen nu en twee jaar geleden verkocht. Ik denk zo rond 1 jaar geleden. Die mensen zijden dat ze waarschijnlijk richting de betuwe zijn gegaan naar een soort stalling waar mensen paarden konden leasen of een soort manege zeiden zij. Ze hebben zelf niet gekeken waar ze terecht kwamen dus ik weet ook niet of dit alles waar is. Wat ik wel weet is dat anders echt een persoon nodig heeft die hij kan vertrouwen en dat deze paardjes echt niet zonder elkaar konden. Weet iemand mischien ook of ik ze op kan zoeken via de papieren? Omdat ze wel ingeschreven zijn bij de stamboek enzo?

Turbie

Re: [PG] Ik mis mijn oude maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-12 15:05

Hoi, misschien kan ik je helpen.. Ik pb je even met een foto, misschien zijn het ze.
Groetjes Anouk

anneenanders

Re: [PG] Ik mis mijn oude maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 15:11

Super bedankt!!! ik wacht je pbtje af!