[PG] Dochter/zoon van Hickan gezocht

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[PG] Dochter/zoon van Hickan gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:12

Hallo iedereen,

Mijn ouders hebben een vakantiehuis in Zweden, en niet zo ver weg van ons woont iemand en hij/zij heeft een paard genaamd Hickan. Ze is een bruine merrie, en heeft volgens mij in de drafsport gezeten, of doet dat nog steeds. Ik weet niet precies hoe oud ze is. Ik heb haar een tijdje verzorgd, en de eigenaar zei dat ze ooit een zoon/dochter had die naar Nederland was overgeplaatst. Kent iemand een paard met als moeder Hickan, of kent iemand Hickan zelf?

Met vriendelijke groet,
[naam]

WendyBZ

Re: [PG] Dochter/zoon van Hickan gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:23

Hou oud zou de merrie moeten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:27

Ik weet niet precies hoe oud ze is. Ze staat vooral lekker de hele dag in haar wei. Ze zou met pensioen kunnen zijn, maar ik weet het niet zeker. Geen idee eigenlijk. Ik zal het eens vragen als we daar weer zijn.

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:32

Ik kan zo een Hickan vinden (geboortejaar 1975) en een Hickan Crazy (geboortejaar 1982), maar beide hebben geen geregistreerde produkten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 10:41

Zo oud is ze inderdaad ook weer niet. Ik hoop echt dat ik iets vind want ik zou graag meer informatie over haar willen hebben.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:09

Als ze een veulen heeft gehad, zal ze niet meer actief draven. Is het uberhaupt wel een draver, of is het een Noordzweedse draver? Die dieren worden in Zweden voor draverijen gebruikt, en worden ook veel recreatief gebruikt, maar kunnen in NL niet bij de NDR worden geregistreerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:52

Ze is zeker weten een draver. Ze zal wel niet meer actief draven, daarvan had ik ook al het vermoeden. Ze heeft vroeger wel actief gedraafd, bij haar stal hangen foto's van vroeger dat ze prijzen enzo had gewonnen. Ze zal in Nederland wel niet bekend zijn, ik weet alleen dat ze een veulen heeft dat naar Nederland is gegaan.