Mijn wordt 16 april 20 jaar. Ze is dus geboren op 16 april 1992 in Liempde.
Mandy heb ik van september 2006 tot januari 2007 verzorgd. Wegens omstandigheden van de vorige eigenaar moest ze worden verkocht, en heb ik haar overgenomen. Sinds januari 2007 is Mandy dus al van mij.
Met de vorige eigenaar heb ik nog steeds contact. Zij heeft Mandy ongeveer 1½ jaar gehad. Daarvoor was ze van een meisje, die ook Mandy heette. Zij heeft Mandy (volgens de vorige eigenaar) ongeveer 5 jaar gehad, toen stond ze in Heinenoord.
Verder weet ik niets van andere eigenaren af. Wel is ze een hele tijd geleden van een boer uit Strijen geweest. Maar hoe lang dat geleden is, weet ik niet.
Wat meer info over Mandy:
Mandy heeft in 1995 een veulen gehad, Palmer. De vader van dat veulen is onbekend. Het was en hengst, of hij nu nog hengst is, of misschien nu een ruin zou ik niet weten.
Mandy is een pittige tante. Lekker voorwaarts, en een echte merrie op z'n tijd. En ook een echte Fjord met soms haar eigenwijze Fjordenstreken.
Mandy is ongeveer 1.41m hoog. Heeft een dikke brede speknek (waardoor het met dekens kopen / passen altijd weer een drama is). Ze heeft een klein hoofdje (maat cob), maar weer een breed voorhoofd. Haar kleur is Isabel.
De vader van Mandy is Bjorgard B-180 en de moeder van Mandy is Gerrie G-08.
Mandy is ondanks haar leeftijd dus nog lekker voorwaarts. Veel mensen schatten haar rond de 8 jaar. Toen Mandy net van mij was, vroeg er zelfs iemand aan mij, of ze nog maar net onder het zadel was (toen was ze 15 jaar).
Ik rij met Mandy recreatief, maar ook dressuur (wat Mandy niet altijd leuk vind, maar ze kan het wel) (doe geen wedstrijden). Ik heb paar jaar geleden een menwagentje gekocht, omdat ik met Mandy wilde gaan mennen. Ze heeft er een keer voor gelopen, en dit pikte ze erg goed op. Dus ik denk dat ze misschien in het verleden ook voor de wagen heeft gelopen.
Ben jij, of ken jij 1 of meerdere vorige eigenaren van Mandy? Dan hoor ik dit graag. Ik zou graag wat meer willen weten over haar verleden. En misschien eventuele foto's en allerlei andere informatie is allemaal welkom!