op zoek naar Kaïs (anglo arabier) & Tornado (New forest pony

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ramgad

op zoek naar Kaïs (anglo arabier) & Tornado (New forest pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 21:24

Ik ben op zoek naar mijn twee ex- pony's. Ik zou graag weten hoe het gaat met hen. Ik heb ze lange tijd gehad/verzorgd dus had een sterke band met hen...
Ze stonden destijds in Buggenhout (Oost- Vlaanderen).

Kaïs Imrac El
Anglo arabier
Ruin
Intussen ongeveer 13 jaar oud, schat ik.
Ongeveer 1,40 m schofthoogte (nooit echt gemeten, misschien iets groter)
Eigenschappen: een bijzonder koelbloedige pony. Doet altijd mooi z'n werk en zet zelden een stap verkeerd. Is ook geweldig veelzijdig.

Ik heb Kaïs jarenlang verzorgd. Tot de eigenaars hem (& Tornado) wilden verkopen. Ik mocht van mijn papa een van de twee pony's kiezen. Ik heb dan gekozen voor Tornado, omdat er al interesse was voor Kaïsje.
Een zekere Michael uit manège 't Hoefijzer (Buggenhout) heeft hem dan gekocht om horseball wedstrijden mee te rijden. Dat moet zo'n 5 jaar geleden zijn. Deze heeft hem echter nadien weer doorverkocht.
Onlangs zag ik hem verschijnen op kapaza. Ik heb die persoon meteen gemaild, maar helaas zonder resultaat. In de advertentie stond dat hij intussen succesvol dressuurwedstrijden en springwedstrijden loopt.

Ik vermoed dat hij nog in de omgeving staat. Dus omgeving Oost-Vlaanderen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tornado
New forest pony
Ruin
Intussen ongeveer 21 jaar oud.
Hij is nooit echt gemeten, maar ik schat dat hij ongeveer 1m40 groot was (misschien iets kleiner)
Eigenschappen: Tornado is een geweldig leuk paardje. Iets associaal misschien, maar verschrikkelijk braaf. Hij was ook best pittig: op buitenritten stapte hij het eerste uur niet, hij trippelde de hele tijd. Kan goed springen. Heeft jaren horseball gedaan. Zeer moeilijk op de trailer te laden destijds.
Heeft een opvallend snebje.
Hij is ooit van een brugje getuimeld, waardoor hij aan de binnenkant van zijn benen misschien nog kleine littekens heeft daarvan.

Tornado heeft jaren bij ons gestaan en nadien hebben we hem overgekocht van de eigenaars. Ik heb er altijd recreatief mee gereden. Na een geschil met mijn vader heeft hij Tornado - zonder mijn medeweten - verkocht via de website Kapaza. Hij weet niet meer aan wie, zegt hij. Dat was ongeveer 4 jaar geleden.
Ik heb niets meer vernomen van hem... En ik zou echt dolgraag weten waar hij is nu, daar het echt mijn droompony was...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou het geweldig vinden moest er iemand een bruikbare tip hebben!

Alvast verschrikkelijk bedankt.

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 21:59

Hoihoi,
Misschien is dit hem? Hij is verhuisd als particulierpaard van manege hippisch centrum Velsen naar manege de groene heuvel in Velsen - Zuid als manegepony. Hij mag zijn oude dag nu slijten in 't Olde Manegepeerd, een rusthuis voor oude manegepaarden.

Hier wat informatie over hem op de site van 't Olde Manegepeerd.

Joris
Geboren: 1990
Binnengekomen: 22 februari 2010
Manege: De Groene Heuvel uit Velzen-Zuid

Joris is ongeveer 1.45 m groot en heeft al heel wat bereikt in zijn leven. Hij was een superbrave springpony en natuurlijk vindt hij dat nog steeds leuk om te doen. Hij heeft veel duin- en strandritten gelopen. Maar helaas gaat zijn lichaam niet meer zo hard, alleen zijn geest nog wel. Hij vermaakt zich nog prima tussen de andere paarden en pony's, maar het manegewerk werd voor hem te zwaar. Dat liet hij goed merken met zijn bokkensprongen waar hij super goed in was. Maar helaas met veel valpartijen van de kinderen.

Hier wat foto's
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door _Dracarys op 02-02-12 22:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Laura_x_

Re: op zoek naar Kaïs (anglo arabier) & Tornado (New forest pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:03

Denk niet dat dat hem is, het wit loopt namelijk door en de pony waar het om gaaf heeft dit niet. Of kijk ik nu verkeerd? ;)

_Dracarys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:09

Laura_x_ schreef:
Denk niet dat dat hem is, het wit loopt namelijk door en de pony waar het om gaaf heeft dit niet. Of kijk ik nu verkeerd? ;)

Ik heb nog even wat duidelijkere foto's toegevoegd :j

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:10

Hmm, nu zit ik wel echt te twijfelen hoor..

Volgens mij is het wit bij de neus anders.

@ TS, heb je nog een hele duidelijke hoofdfoto of beschrijving?

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:12

heb je misschien een afstammeling van dien nf pony? misschien kun je dat ook naar het stamboek bellen en weten zij wie de eigenaar is

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:15

joris is anders, die is wat langer. tornado is echt nf gebouwd

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 22:16

Stamboek is inderdaad een goed idee.

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:03

Alvast bedankt voor de reacties!

Wow, Joris lijkt heel erg hard op Tornado, maar ik vrees dat hij het niet is. Hij is inderdaad anders gebouwd en zijn hoofd is veel groter. De sneb klopt ook niet helemaal. Het zou mij ook verbazen moest hij verhuisd zijn naar Nederland (maar ik sluit het niet uit natuurlijk)
Toch erg bedankt voor je reactie! & voor de foto's!

Voor zover ik mij kan herinneren is hij nooit ingeschreven geweest in het stamboek. Wij hebben ook geen papieren of dergelijke (gehad) dus ik vrees dat ze mij niet gaan kunnen helpen.
Een chip had hij ook nog niet destijds.

Ik heb wel een hele leuke tip gehad over Kaïs via pm, waarvoor dank!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-12 20:36

Weet je ondertussen al iets?

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 18:13

Nee, helaas.
Ik heb het meisje - dat een tijdje geleden op Kaïs reed - gemaild, maar ze reageert helaas niet.
Blijven proberen!

ramgad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:45

Joepie, nieuws van Kaïs:

"inderdaad ik heb hem 2jaar bij mij gehad. hij staat nu bij hele lieve mensen in oetingen en loopt nu ook in de koets en er rijd een meisje van ongeveer 11jaar.
hij was echt super tof maar de eigenaars voor mij reden er
horsbal mee ik heb hem dan dressuur gereden en gesprongen dressuur ging goed maar tijdens het springen stopte hij altijd..
daarom hebben we hem ook weggedaan!
maar voor de rest was dat een droompony'tje !"

Ik ben zo blij dat het goed gaat met hem :)

Hopelijk snel een tip naar Tornadoke!