Ze stonden destijds in Buggenhout (Oost- Vlaanderen).
Kaïs Imrac El
Anglo arabier
Ruin
Intussen ongeveer 13 jaar oud, schat ik.
Ongeveer 1,40 m schofthoogte (nooit echt gemeten, misschien iets groter)
Eigenschappen: een bijzonder koelbloedige pony. Doet altijd mooi z'n werk en zet zelden een stap verkeerd. Is ook geweldig veelzijdig.
Ik heb Kaïs jarenlang verzorgd. Tot de eigenaars hem (& Tornado) wilden verkopen. Ik mocht van mijn papa een van de twee pony's kiezen. Ik heb dan gekozen voor Tornado, omdat er al interesse was voor Kaïsje.
Een zekere Michael uit manège 't Hoefijzer (Buggenhout) heeft hem dan gekocht om horseball wedstrijden mee te rijden. Dat moet zo'n 5 jaar geleden zijn. Deze heeft hem echter nadien weer doorverkocht.
Onlangs zag ik hem verschijnen op kapaza. Ik heb die persoon meteen gemaild, maar helaas zonder resultaat. In de advertentie stond dat hij intussen succesvol dressuurwedstrijden en springwedstrijden loopt.
Ik vermoed dat hij nog in de omgeving staat. Dus omgeving Oost-Vlaanderen.

Tornado
New forest pony
Ruin
Intussen ongeveer 21 jaar oud.
Hij is nooit echt gemeten, maar ik schat dat hij ongeveer 1m40 groot was (misschien iets kleiner)
Eigenschappen: Tornado is een geweldig leuk paardje. Iets associaal misschien, maar verschrikkelijk braaf. Hij was ook best pittig: op buitenritten stapte hij het eerste uur niet, hij trippelde de hele tijd. Kan goed springen. Heeft jaren horseball gedaan. Zeer moeilijk op de trailer te laden destijds.
Heeft een opvallend snebje.
Hij is ooit van een brugje getuimeld, waardoor hij aan de binnenkant van zijn benen misschien nog kleine littekens heeft daarvan.
Tornado heeft jaren bij ons gestaan en nadien hebben we hem overgekocht van de eigenaars. Ik heb er altijd recreatief mee gereden. Na een geschil met mijn vader heeft hij Tornado - zonder mijn medeweten - verkocht via de website Kapaza. Hij weet niet meer aan wie, zegt hij. Dat was ongeveer 4 jaar geleden.
Ik heb niets meer vernomen van hem... En ik zou echt dolgraag weten waar hij is nu, daar het echt mijn droompony was...

Ik zou het geweldig vinden moest er iemand een bruikbare tip hebben!
Alvast verschrikkelijk bedankt.