Cheops, manegepaard bij Ariosa.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

SV1992

Cheops, manegepaard bij Ariosa.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 14:48

Tot een aantal jaar terug reed ik op manege Ariosa in Hoeilaart (net aan het staton van Groenendaal). Ik reed daar heel vaak op Cheops een prachtig manegepaard die door weinigen echt leuk gevonden werd. Hij was heel erg groot, voorwaarts en was een mooie vos (met witte tekeningen op het hoofd en als ik het me goed herinner ook witte sokken) met volgens sommigen toch wel grote oren. Eigenlijk heb ik nooit begrepen wat sommigen zo irritant aan hem vonden, hij was af en toe mss een beetje ondeugend maar vanaf dat hij doorhad dat jij de baas was met toch wel respect voor hem (niet onnodig trekken, etc...) was het een schat van een paard :)

Ik ben toen om verschillende redenen van manege veranderd o.a ook omdat het gewoon nu dichter bij huis is. Maar ik vroeg me af of hij daar nu nog staat of dat hij weg is.

Weten jullie meer of hebben jullie leuke verhalen over hem? Laat maar weten :D

P.S. Hoeilaart ligt in de groene rand rond Brussel :) En sorry als de beschrijving wat onduidelijk is maar ik vind geen foto meer terug ;(

JKiya

Re: Cheops, manegepaard bij Ariosa.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 14:52

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:16

@Jalenka_Kiya: Heel aardig van je om die website even door te geven :) Maar had als is gekeken en hij staat er niet tussen bij de foto's. Het vos paard dat bij de foto's staat van St Hubertus 2008 is kleiner en de witte tekening op zijn gezicht is veel groter dan dat van Cheops... Maar heel erg bedankt! :)

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 15:27

Ah fijn dat je de site al had gevonden, ik heb verder wel wat rond gekeken maar ik zag geen overzicht van alle paarden. Jammer dat hij er niet bij staat, hopelijk kom je hem met een andere tip op het spoor!

SV1992

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 15:38

@Jalenka_Kiya: Ja, een overzicht was handig geweest maar helaas... Met wat geluk mss wel! :)