Ik ben op zoek naar mijn vorige verzorgpaardje. Inge, een ongeveer 10/11 jarige merrie. Haar officiëlle naam op het paspoort is Inge van 't barger.
Inge een een kruising Gelderspaard x arabier. Haar vacht is kastanjekleurig, en ze heeft vier witte voetjes. Begin 2010 kocht mijn buurman haar van de vader van zijn schoonzoon. Inge was toen 9 jaar, maar er was nooit iets met haar gedaan. ze kende niets, geen halster, geen mensen. Het enige wat ze kende was het persvoer eten uit een grote kuip, het water drinken en het grazen. Verder niets. Ze stond samen met haar moeder en nog een ander paard in de wei, moddervet en slecht verzorgd. Mijn buurman heeft haar gekocht, en bij hem thuis proberen mak te maken. Geen succes. Inge was bang, en wilde niets van mensen weten. Ze mocht toen uiteindelijk de grote wei in samen met twee friese hengsten. Inge kwam er als enige dragend uit, dragend van een friese hengst. Dit leek haar plotseling ontzettend te veranderen. Ze werd makkelijk, en ze liet me toe als ik bij haar in de wei stond te kijken. Wat was ik verbaasd toen ze plotseling naar me toe kwam, met glimmende oogjes.Vanaf die tijd verandere alles. Inge en ik werden maatjes. Inge werd mijn beste vriendin. Langzaam begon ze mij te vetrouwen, en ik haar. Ik mocht met haar wandelen, haar poetsen, en uiteindelijk zelfs haar voetjes optillen.
Maar, helaas, deze droom was natuurlijk niet perfect. Inge's veulentje werd dood geboren. Nouja, heel erg sneu, zul je denken. Maar wat dacht je van Inge. Ze was zo anders die dag, zo zielig. Maar wat nog het ergste was; ik kreeg te horen dat Inge verkocht ging worden aan het paardenfonds (= hele grote kans op slager) Ik heb gesmeekt, gebeden en gehoopt dat het anders zou aflopen en dat Inge gered zou worden van de slacht. Dit is me uiteindelijk gelukt, denk ik. Ik heb Inge op marktplaats verkocht aan een, ja wat anders, handelaar. Maar dan stel ik mezelf de keuze: een handelaar of een slager. Ik moest weer afscheid gaan nemen aan iets wat me zo dierbaar was. Ik heb Inge overgeleverd aan een handelaar, en haar nooit meer terug gezien. Sinds 18 februari 2010.

Het laatste wat ik gehoord heb, is dat inge in de buurt van Apeldoorn moet staan. Ken jij Inge? Laat alsjeblieft wat horen!!