[EG] Wie kent onze welsh cindy .

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Hope2012

[EG] Wie kent onze welsh cindy .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 12:43

Hoi allemaal .

7 november hebben we een leuke welsh pony voor onze dochter gekocht op de paardenmarkt .
Ze stond op de markt met een heel vol uier , haar veulen was die dag afgespeend .
Ook zei de verkoper mischien heb je er dalijk wel 2 .
De verkoper zelf wist ook niet veel meer over haar te vertellen die heeft haar gewoon meegekregen voor de verkoop .

Inmiddels is ze al meer als een week bij ons .
Ze is heel lief echt een schatje voor de kinderen . Het ding doet geen vlieg kwaad.
Wel heeft ze moeite in de omgang met andere paarden , ze is liever op zichzelf .

Ik ben erg benieuwd of iemand haar kend en ons iets meer over haar kunnen vertellen .

Ze is 9 jaar maar paspoort is pas in 2005 aangevraagt . als fokker eerste eigenaar staat MEERVELD - HOEVELAKEN.
Geen idee of dit ook al die tijd nog de eigenaar is geweest .
Ze is bruin van kleur met 4 witte voetjes .
ze heeft een bles die aan haar rechterkant in een druppel onder haar kin verdwijnt .

weet iemand mij iets meer te vertellen over dit meisje.
Ze zal er voor ons niet minder om zijn maar willen graag wat meer van haar weten .

Hier 2 fotootjes .

Afbeelding

op de onderste foto kun je een beetje haar bles zien aan de zijkant . verder beetje wazige foto .

Afbeelding

bedankt alvast voor het lezen .
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 19-04-12 21:10, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd.

Hope2012

Re: Wie kent onze welsh cindy .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 20:06

Inmiddels contact gehad met de fokker/1e eigenaar .
Echter kan hij haar zich niet herinneren . Ook niet dat hij haar bij het fjordenstamboek in heeft geschreven .

Ben nu eigenlijk op zoek naar meiden die op stal Meerveld in hoevelake op stal hebben gestaan of nog steeds staan .
Mischien kunnen die zich nog iets herinneren.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 21:07

wat ik even afvroeg want ik woon in de buurt, je zegt fjordenstamboek ? Maar het is een welsh ? Misschien typefoutje ? Want een Welsh kan toch niet in het Fjrodenstamboek komen ? Wat je ook zou kunnen proberen misschien is de maneges in de buurt, Nijkerk Manage Kraaij en Barneveld Manage De Burght die hebben vaak ook kleine pony's staan en weten misschien ook wat?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:23

In haar paspoort staat dat ze ingeschreven is in fjordenstamboek .
Geen idee waarom .
Zelfs fokker/1este eigenaar had zoiets van huh waarom zou ik dat gedaan hebben .

helaas is er na hem niks meer geregistreerd .

Ik kan idd wel eens wat manege,s vragen want de man die haar verkocht had het er wel over dta ze van een soort manege kwam .

bedankt voor de tip .

karin1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-11 22:27

Vals paspoort van een Fjord, tbv de verkoop? (misschien een rare insteek hoor, maar dat kan ook verklaren waarom meneer haar niet kent...)

(ik bedoel dus dat ze je een paspoort hebben meegegeven dat eigenlijk een ander paard hoort/hoorde)

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-11 22:28

geen idee de chip klopt verder wel dit hebben we gecontroleerd .
Snap het verder ook niet .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 08:31

Kan het zijn dat de eigenaar niet in het fjordenstamboek heeft ingeschreven en dat iemand anders het paspoort "opnieuw" heeft laten maken ? Want een welsh in een fjordenstamboek is heeeeel apart :) Heb je het Fjordenstamboek ook al geinformeerd hoe of wat? misschien kan die je helpen aan informatie van wie dat gedaan heeft? Dan zou je misschien meeri nfo over je paardje kunnen krijgen

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 08:44

Onze welsh is door de eerste eigenaar ingeschreven bij het drumhorse and gipsy stamboek, en ik ken een aantal shetlanders die ook bij het fjordenstamboek zijn ingeschreven. Je mag gewoon bij ieder willekeurig stamboek een paspoort aanvragen, dus waarschijnlijk is het fjordenstamboek een stuk goedkoper. Wel raar dat de fokker zich niet kan herinneren dat hij dat gedaan heeft ;).

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 08:47

Oh gelukkig ik was al bang dat ik weer iets gekocht had wat niet klopte :)

Nee hij zegt althans van niet dus gaan we daar ook maar vanuit .
De fokker eigenaar is degene die toen onze pony 3 was het paspoort heeft aangevraagd en dit dus idd bij het fjordenstamboek .

Zal strax het fjordenstamboek eens bellen of er nog eigenaren na zijn geweest maar in paspoort staat niets .

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 08:48

Als hij het zich niet kan herinneren zou ik het inderdaad navragen, het stamboek moetk unnen zien wie het aangevraagd is en als die 2 niet dezelfde zijn kom je weer stapje verder!

Renate1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-11 09:25

Wist hij ook niet meer of hij de pony had laten chippen? We hebben onze jaarling dit jaar ook op de markt gekocht, en zij is pas bij de handelaar gechipt. Aangezien er geen stamboek papieren bij zitten en de handelaar niet weet/of wil zeggen waar ze vandaan komt zit ik ook muurvast in de speurtocht naar de eigenaar.

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-11 11:11

Hij weet van het hele bestaan niet af .
Maar hij si wel de opdrachtgeven van de chip geweest .
Pony zou daar in 2002 geboren zijn in 2005 gechipt en op naam gezet van fokker/1e eigenaar .
daarna verder dus ook geen informatie helaas.

maar probeer vanmiddag het stamboek even te bellen .

Eilinora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:09

die merrie heeft waarschijnlijk nooit papieren gekregen en daarom gechipt en bij een of ander stamboek een paspoort gekregen.

denk niet dat het welsh stamboek je verder kan helpen als er geen papieren bij zitten

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-11 19:04

Nee welsh stamboek probeer ik ook niet ze staat bij fjordenstamboek ineschreven dus moet het daar doen .
tot nu toe ben ik nog geen steek verder .

was leuk geweest als ik wat meer wist maar voegt verder ook niets toe .
Ze blijft toch wel . ;)

pshirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-12 21:39

raar en vooral hééééél appart dat de 1e eigenaar er niks meer van weet.
mijn welsh staat gewoon bij het welsh pony en cob stamboek in geschreven

JustMeDJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-12 19:59

Ik vind het ook een erg raar verhaal.. Ik zou ook denken dat je een verkeerde paspoort bij de pony heb gekregen. Kan je niet de dierenarts haar chip nummer later lezen en dan in het paspoort kijken of dit overeenkomt??

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-12 11:47

karina1977 schreef:
geen idee de chip klopt verder wel dit hebben we gecontroleerd .
Snap het verder ook niet .

Dit is allemaal gecontroleerd bij aankoop . Ook aftekeningen enzo kloppen die erin staan . het gaat duidelijk om onze pony .

we zijn al iets wijzer . de oude eigenaar heeft voor verkoop er snel een chip in gedaan . welsh stamboek wil geen papierloze welhsjes aannemen dus is ze bij fjordenstamboek ingescheven.

Daarna weten we niets meer tot ik haar kocht van een handelaar die haar mee had gekregen van een soort manege voor de verkoop .
Dus ook de handelaar kon mij niet veel meer vertellen helaas.

Maargoed inmiddels zijn we erachter dat ze dragend is en zitten we te wachten tot het veulen er komt .
ze word dikker en dikker . dus hebben er idd 2 voor de prijs van 1.

melody2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-12 11:55

Een aantal jaren geleden was het fjordenstamboek de goedkoopste om een paspoort aan te vragen. Vandaar dat er veel papierloze pony's bij het fjordenstamboek staan ingeschreven.

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 21:51

Hier staat een moorkopbonte mini van 76 cm, en die staat ook in het fjordenstamboek hahaha

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-12 22:05

Dat een stamboek het paspoort heeft uitgegeven wil niet zeggen dat het dier ook bij dat stamboek staat ingeschreven! Als een stamboek paspoorten mag uitgeven kunnen ze dat voor elk paard doen, welk ras (of rasloos) dan ook. Dat staat helemaal los van het inschrijven in het stamboek zelf. ;)

MyHu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-12 18:29

@ goeroe heeft gelijk. Maar heeft de fokker haar verder nergens anders ingeschreven?

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-12 18:53

nope ze heeft alleen paspoort van fjordenstamboek . daar is ze wel bekend maar zijn verder geen andere eigenaren bekend.
welsh stamboek kent dr verder ook niet .

alle sporen lopen dood . -O-

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:06

Ik ken mensen die al een jaar of 4 bij Meerveld staan, ik heb het niet helemaal goed gelezen maar zou je daar wat aan kunnen hebben?

Hope2012

Re: [EG] Wie kent onze welsh cindy .

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-12 22:17

Onze (c) indy is daar in 2005 verkocht volgens het paspoort . de eigenaar van de stal kan zich haar ook niet meer herinneren . dus ik denk dat het iets verder terrug gaat dan 4 jaar .

maar mischien als je hun een fotootje laat zien ze meer weten of haar wel kennen .
alvast bedankt voor het meedenken .

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-12 22:19

karina1977 schreef:
Onze (c) indy is daar in 2005 verkocht volgens het paspoort . de eigenaar van de stal kan zich haar ook niet meer herinneren . dus ik denk dat het iets verder terrug gaat dan 4 jaar .

maar mischien als je hun een fotootje laat zien ze meer weten of haar wel kennen .
alvast bedankt voor het meedenken .

Oh oke, daar heb ik inderdaad overheen gelezen. Man wordt ook al oud haha.

Ik zal het in ieder geval vragen, you never know :)