Paard gestolen! Friese ruin van 7 jaar. Geen grapje!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anastasija

Paard gestolen! Friese ruin van 7 jaar. Geen grapje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:20

Help, het paard van mijn vriendin is gestolen. Genaamd Rover.
Dit is echt geen grapje.
Het is gebeurd in wamel, omstreke west maas en waal.
Het is gebeurd in de nacht na de leste mert. Tussen 2 uur 's middags 3 november en 8 uur 's morgens 4 november.

Het gaat om een Fries paard. Een ruin Van 7 jaar. Zijn schofthoogte is 1. 80. Hij is pikzwart, maar heeft op de linkerkant van zijn hals een wit vlekje. een heel klein kolletje op zijn hoofd, en net voor het kruis heeft hij een paar witte haartjes. Hij heeft zomerexceem een afgeschuurde manen, hij heeft een pas geknipte staart, hoeven zijn pas gekapt, hij pas afgelopen maandag 31 oktober geënt. Kortom, hij is super verzorgd.
Hij is dressuurmatig getraind, op hoog niveau. Hij luistert naar zijn naam en stemcommando. Zoals Hier, Stap, Draf, en Galop. Als je met je linkerhand op je schouder klopt dan komt hij naar je toe. Hij is heel erg eenkennig.
Zijn chipnummer is 528219000232454, we gaan maandag al naar de paardenmarkt in hedel, maar weet iemand anders nog andere markten, en misschien in belgië en Duitsland?

Laat alsjeblieft horen als je wat meer weet over dit paard, wij zouden het heel erg op prijs stellen. Alle beetjes helpen.
Om contact op te nemen bel dan: 0623376848, of 0652245969, of 0487 595193. Als je iets ziet, bel dan meteen!

Hier een aantal foto's:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anastasija op 04-11-11 15:03, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:22

Heb je ook zijn chipnummer (staat in het paspoort)?

Je kunt bij de paspoortinstantie/stamboek melding maken van de diefstal, dan kunnen ze geen duplicaat paspoort aanvragen.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:23

Jeetje.. Ik zal mijn ogen open houden voor je! Ik woon namelijk in de buurt.

Anastasija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:23

Het paard heeft wel een chipnummer, maar het paspoort ligt nog bij de dierenarts omdat hij pas is geënt. Als het goed is, dan dan gaat een kennis het paspoort ophalen.

BKS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:25

Is hij werkelijk 1.80 hoog? Dat is uitzonderlijk voor een Fries, zou zeker kunnen helpen om hem terug te vinden.
Verder inderdaad melden bij de instanties d.m.v. chipnummer etc.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:25

Heel snel doen hoor, is ook makkelijker bij het opsporen.
Kun je niet de DA bellen en vragen naar het nummer?

inge_romeo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:26

nee, sorrie, niks van gezien. Woon zelf in de buurt. Op de leste mert stond ook een fries, maar hij is in de nacht daarna gestolen zeg je, dus dat kan hem niet zijn...
Veel succes met zoeken!

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:27

Een kennis het paspoort halen? Ik zou het paspoort nu zelf halen en zorgendat je zsm Doorgeeft aan stamboek!! Succes hoop dat je je paard weer vindt!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:27

Hetzelfde geldt voor mij. Ik houd het in de gaten. Misschien ook even marktplaats & speurders ect in de gaten houden?

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:28

een fries van 1,80 is echt zeldzaam zo groot ziet hij er ook niet uit. en in je profiel staat dat je een kruising ijslander hebt. de da mag een paspoort ook nietbij zich houden je krijgt tijdens de enting gelijk een sticker of aantekening in je paspoort.
dus ik twijfel hieraan. :o
mog het wel waar zijn dan hoop ik dat je hem snel terug vind.

Anastasija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:29

@BKS, ja hij is bijzonder hoog voor een fries, dan is het inderdaad wel makkelijk terugvinden, maar hij zou zomaar al in het buitenland kunnen zitten. We hebben hem al aangegeven bij de politie, en bij diverse slagers. Want je weet maar nooit wat er met hem gebeurt.

@Brainless, nee we zouden zo het paspoort op gaan halen en dan het chipnummer plaatsen, en aangeven bij de politie etc. Ook gaan we naar verschillende paardenmarkten toe om te kijken of hij daar staat.

Anastasija

Re: Paard gestolen! Friese ruin van 7 jaar. Geen grapje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:31

@ dennisje, het friese paard is niet van mij, maar van een vriendin. Ze heeft zelf geen bokt, dus ik plaats het forum. De dierenarts heeft nog wel het paspoort bij zich, omdat hij pas geënt is en hij een stempel moest zetten.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:33

paard van de foto's ziet er niet uit als een paard dat op hoog niveau loopt en 1.80m zie ik er ook niet aan af, ik vind het een raar verhaal

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:34

Anastasija schreef:
@ dennisje, het friese paard is niet van mij, maar van een vriendin. Ze heeft zelf geen bokt, dus ik plaats het forum. De dierenarts heeft nog wel het paspoort bij zich, omdat hij pas geënt is en hij een stempel moest zetten.

plaats dan niet mijn paard is gestolen ;)
hou mp speurders enz enz goed in de gaten.
bel de dierenartsen in de omgeving die komen vaak bij mensen thuis mischien hebben die iets gezien of gehoort.
zo wie zo de politie bellen. ik hoop voor jullie dat hij snel terug gevonden word.

Anastasija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:35

op de foto zit een ruiter die net pas begonnen is met rijden. De moeder van mijn vriendin rijd er op, die rijd M2 met hem en hij is echt 1.80 groot.

Noraly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:39

Hoi Heeft hij ook een kfps papier, en zoja weet je ook de vader? Woon ook niet ver uit de buurt en ga veel om in de Friezenwereld, tip; maandag is de hedelse markt!

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 14:41

BKS schreef:
Is hij werkelijk 1.80 hoog? Dat is uitzonderlijk voor een Fries, zou zeker kunnen helpen om hem terug te vinden.
Verder inderdaad melden bij de instanties d.m.v. chipnummer etc.

Dit is ook precies wat ik dacht, en qua spieren lijkt hij mij ook niet getraind op hoogniveau..

Wij hebben hier een merrie van 3 jaar van 1.72 en dat is uitzondelijk.
en die toont ook groter als die van jullie.
Afbeelding

Anastasija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:46

@ Noraly, ja we gaan al naar de Hedelse markt. Daar staan iets van 200 friezen, dus het zou goed kunnen dat hij ertussen staat.

@winia4ever, hij is wel getraind op hoog niveau, maar dat is alleen niet te zien op de foto's. Als je hem bezig zou zien in de bak, met changementen en wijken, dan is het zo'n mooi paard om te zien. Maar hij is wel echt 1.80 hoog, als veulen had hij al erg lange benen.

Anastasija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 14:57

Weet iemand misschien nog andere site's zoals marktplaats en speurders waar ik een gezocht advertentie op kan zetten?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:05

Zonder paspoort kan hij op de markt niet verkocht worden. Ook voor de slacht is een paspoort van belang.
Maar om te voorkomen dat men een nieuw paspoort aanvraagt is het van belang de diefstal direct te melden bij het stamboek/paspoort instantie.
Anders kunnen ze ondertussen al een nieuw paspoort hebben aangevraagd en dan ben je te laat.

DesireeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:05

Laatst bijgewerkt door DesireeK op 04-11-11 15:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anastasija

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-11 15:07

Zonder paspoort kan hij op de markt wel verkocht worden. Maar niet naar de slacht. Bedankt voor jullie vele reacties.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:08

Anastasija schreef:
Zonder paspoort kan hij op de markt wel verkocht worden. Maar niet naar de slacht. Bedankt voor jullie vele reacties.

Zonder paspoort kom je de markt niet op.

edit: stel hij staat toch zonder paspoort op de markt, dan zullen potentiële kopers dit wel gaan melden.
Het is nl verboden een paard te verhandelen zonder paspoort en ook voor het vervoer is een paspoort verplicht.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:10

Wat ik me afvraag, als je het paspoort niet hebt. Hoe weet je zo de chip nr? Kan zijn dat ik niet helemaal weet hoe en wat, maar ik zou zo'n nr niet uit mijn hoofd kunnen opzeggen, zeker niet als het een paard van een ander betreft. Ik denk niet dat ik de enige ben die hier aan twijfelt, paard ziet er niet uit als iets dat hoog kan lopen, en oogt niet zo groot als 1.80. Maar goed.

nicolanca

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 15:10