Wie kent deze Fell pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

BillyBo

Wie kent deze Fell pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 09:41

Hallo!
Sinds ongeveer 4 maanden ben ik de gelukkige eigenaar van Ben.
Ben officieel Murthwaite Ben is een Fellpony ruin van nu 18 jaar oud.

Ben heeft papieren maar het stuk tussen 2000 en 2011 ben ik kwijt en weet dus niet wat er met Ben is gebeurd in die tijd.
Nu gaat het mij niet om van wie hij geweest is maar ik zou graag willen weten hoe hij blind is geworden aan zijn rechter oog.

Ik heb Ben gekocht van een meneer uit De Lier en deze man zegt Ben ongeveer 3 jaar gehad te hebben en dat hij al blind was toen hij hem kocht.
Ik weet niet van wie hij hem heeft gekocht want er is mij verteld dat hij Ben bij een handelaar vandaan kwam.

Het gaat dus om de periode tussen 2000 en 2007 als het klopt wat die meneer mij heeft verteld.

Ben is een ruin van 1.33m, 18 jaar oud en dus blind aan zijn rechter oog en zwart van kleur.
Wel heeft hij een witte pluk bij zijn schoft wat mogelijk een drukplek is geweest.
Ben is geboren in Engeland en daar tot 2000 hengst geweest en heeft daar een aantal nakomelingen verwekt.
Daarna is Ben naar Belgie verkocht en tenslotte in Nederland terecht gekomen.

Wie kan mij wat info geven over Ben?
Alvast bedankt voor het lezen.

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-11 20:13

probeer het eens via het fellpony stamboek, misschien weten zij meer

BillyBo

Re: Wie kent deze Fell pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-11 17:09

Fellpony stamboek kon mij helaas geen info geven en hadden juist geadviseerd het via Bokt te doen.
Ik ben inmiddels al zoveel wijzer dat ik alleen de laatste drie jaar niet helemaal precies weet, mits Ben idd. de laatste 3 jaar bij diegene waar ik hem van heb gekocht heeft gestaan.
Gelukkig weet ik nu ook hoe Ben blind is geraakt, maar verder is het allerbelangrijkst dat ik gewoon een geweldige pony erbij heb.

Komeet_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 04:28

hoe is hij dan blind geraakt?

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 06:51

TS schreef:
Ben heeft papieren maar het stuk tussen 2000 en 2011 ben ik kwijt en weet dus niet wat er met Ben is gebeurd in die tijd.
Nu gaat het mij niet om van wie hij geweest is maar ik zou graag willen weten hoe hij blind is geworden aan zijn rechter oog.

Komeet_lover schreef:
hoe is hij dan blind geraakt?

even lezen he!

TS kan je contact opnemen met de eigenaar die hem laatst had voordat de "onbekende" periode begint? Ik bedoel te zeggen, wie was zijn eigenaar toen? De eigenaren staan geregistreerd bij het stamboek, toch? Maar over die periode waarvan je niet weet waar hij was, dat zou misschien de eigenaar die hem toen laatst had, voor die periode, je wel kunnen vertellen.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-11 09:40

Dat is dus het probleem.
Vanaf dat Ben naar Nederland is gekomen is hij niet meer aangegeven bij het stamboek.
Nu weten de laatste eigenaren aan wie hij verkocht is maar helaas hebben die mensen hun afspraak niet nagekomen en Ben gewoon doorverkocht.
In die laatste 3 jaar is hij geruind en zeer waarschijnlijk omdat hij als hengst niet handelbaar was met andere paarden.
Toen ik hem kocht stond hij ook alleen, maar ik heb hem opgehaald met mijn andere pony zodat ze al een band zouden krijgen in de trailer.
Ben liep als een bij op een pot honing achter Billy aan dus dat ging meteen goed, alhoewel BIlly Ben vanaf de eerste dag exact duidelijk heeft gemaakt waar Ben zijn plaats was.
Billy is heel erg dominant maar waarschijnlijk is dit voor Ben alleen maar goed geweest want inmiddels is Ben al zoveel paard geworden dat hij ook met vreemde ruinen kan kroelen en dat heeft toch een paar maanden geduurd voordat hij dat met Billy aandurfde.

Ben is blind geraakt door een virus op het oog

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-11 18:22

TS, toen ik een jaar of 12 was heb ik een keer een advertentie in de penny gezet mbt een pony die ik had, toen had een meisje gereageerd en via haar ben ik toen het hele verleden van mn pony te weten gekomen ( nou ja, alleen wat er met haar in nl gebeurd was, ze was namelijk als slachtpaard in treinwagon naar nederland gekomen vanuit polen.) van manege's, prive eigenaren en handelaren.
Dus dat is altijd nog een optie.

BillyBo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-11 09:46

Gisteren heb ik diegene gebeld waar ik Ben van gekocht heb maar ik kreeg geen duidelijk antwoord.
Ik geloof dus niet dat Ben de laatste drie jaar bij hem heeft gestaan, maar goed het belangrijkste deel weet ik nu en waar het mij om gaat is dat ik er een maatje voor Billy bij heb zodat ze samen oud kunnen worden.