[PG] Toots, Quarter Horse

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendyom
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-10

[PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-11 22:16

Ik ben op zoek naar Toots, een Quarter Horse die kort geleden te koop stond op marktplaats. Ik ben benieuwd waar ze terecht is gekomen. Ze is heel even mijn verzorgpaard geweest en was altijd megabraaf!!!! Ze is vos gekleurd met een gekke grote witte bles over haar neus. En ze heeft achter witte sokjes.

Xena_

Berichten: 686
Geregistreerd: 18-07-07

Re: Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:54

misschien is het handig om ook even een foto oid te plaatsen :).

Anoniem

Re: Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 11:56

Ze is naar Johanna29 op Bokt gegaan,die heeft haar helaas verkocht omdat ze hoefkatrol bleek te hebben.
Misschien kun je haar info vragen.
Ik heb Toots eens in de les gereden,heel leuk beestje :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 17:40

Ik moest vanmorgen gauw weg,dus even snel gereageerd.
Maar Toots heeft een paar maanden bij Johanna Vellinga (Johanna29 @ bokt) op stal gestaan,ze was lespaard in westernlessen,ik heb er zelf ook een (paar) keer les op gehad. Ze was Vos met veel wit,daarom werd ze ook witkop genoemd :') :')

Dit schreef Johanna op 24 december op haar site (http://www.arabaharabians.come2me.nl)
Klopt dit met de Toots die jij bedoelt?
Citaat:
Nieuw lespaard, La Garenne Two Step. Toots is een 12 jarige QH merrie. Ze is pleasure / halter gefokt. Ze is allround gereden en heel goed op 2 handen maar ook op 1 hand te rijden. Daarnaast is ze heel goed in grondwerk / freestyle en houdt ze van buitenrijden. (jaja, Johanna heeft al met haar buiten gereden!)


Toots was niet meer geschikt voor de lessen omdat ze hoefkatrol had,dus is ze naar mensen in Amstelveen gegaan,ik weet niet wie o.i.d.,maar misschien kan/mag Johanna je deze informatie wel verstrekken.

Succes! :)

PS. Shadow uit de hyves van je o.s. heeft ze ook,daar heb ik nu les mee,is een geweldig paard _/-\o_

wendyom
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-11 20:05

* JA deze Toots bedoel ik...Ik heb Toots (La Garenne Two Step) "verzorgt" bij Johanna. Daarna is ze inderdaad naar Noord Holland gegaan (volgens mij gratis dus niet verkocht ivm de haar hoefproblemen). Deze mensen boden haar kort gelden op Marktplaats te koop aan. Nu ben ik benieuwd waar ze terecht is gekomen.

* Heb helaas geen foto van haar.

* Ene Shadow is een klasse apart...vandaar dat hij zijn eigen hyves heeft gekregen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-11 20:06

aha,ik vond het ook al raar dat je en Toots en Shadow kent :j
Kun je niet via Johanna gegevens van die mensen krijgen en dan informeren naar wie ze is verkocht?
Shadow is idd geweldig (apart) :j

johanna29

Berichten: 757
Geregistreerd: 16-08-04
Woonplaats: haarle gem hellendoorn

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-11 10:07

Eigenlijk ben ik ook wel heel benieuwd wie Toots gekocht heeft. Ik heb haar inderdaad weggegeven aan mensen in Amstelveen omdat ze hoefkatrol klasse 4 heeft. Ze heeft een cyste in het hoefkatrolmechanisme die actief wordt als je haar gaat rijden. Ik heb haar weggeven omdat mij beloofd is dat ze een kans zou krijgen als weide paard die je 1x per week in de bak nog zou kunnen rijden. Het andere alternatief was Toots laten inslapen.

playboysches

Berichten: 775
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Uithoorn

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 10:08

Weten jullie toevallig naar welke stal ze is gegaan? Of hadden de mensen in Amstelveen hun paarden aan huis? Mijn paard staat ook in Amstelveen, dus misschien kan ik is wat rond vragen.

Awesome_E
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 21:46

Afbeelding
Afbeelding
Ik zocht toevallig La Garenne Two Step op en toen kwam ik hier uit... La Garenne Two Step is een paard bij mij op de manege en ze is bruin met een grote witte bles... Precies zoals jullie haar beschrijven. Een ontzettend lief western paard. Ze staat nu in Geldrop, Noord Brabant. Op manege meulendijks

wendyom
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-10

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-17 02:24

WOW!!! Dit lijkt inderdaad Toots!!! Ik zocht haar in 2011 en nu 6 jaar later opeens dit bericht. Wat geweldig! Zal nog een goed in mijn foto's graven of ik iets kan vinden. Ze was zo lief....

Rennie89
Berichten: 37283
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 06:40

Wat ontzettend naar om te lezen dat een paard met hoefkatrol 4 al jaren gebruikt word op een manege terwijl die eigenlijk enkel als weide paard kan dienen... ik heb een quarter met hko 3 gereden en je merkte echt dat hij zijn slechte dagen had en amper kon lopen zonder te struikelen... wel fijn dat het paard terecht is!

Anoniem

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:44

Jeetje dat lijkt inderdaad "onze" witkop Toots wel!!!! Ben erg benieuwd of ze overeenkomt met de foto's Wendy!

troi
Berichten: 17028
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 08:48

Jeetje zeg manege werk met zo'n blessure!

Loopt ze goed? Weten de eigenaren van haar medische verleden?

Awesome_E
Berichten: 2
Geregistreerd: 25-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 09:42

Ik heb echt geen idee of de eigenaren weten dat ze blessures heeft. Ze loopt altijd gewoon goed, ze loopt wel maar 1 uurtje per dag dacht ik. Maar wel echt fijn dat dit het paard is wat jullie zochten :)
PS. Ze wordt niet al jaren gebruikt op de manege, ze is een nieuw paard. Ze staat er pas 1 maand of zoiets .

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 00:18

Hoi! Zelf rijd ik ook op manege Meulendijks en ze loopt daar inderdaad 1 uurtje mee in de lessen per dag. Superlief beestje! Ik weet ook niet of de eigenaren weten dat ze dit heeft, ik zal er wel een beetje op hinten :P

SayaJones

Berichten: 11940
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: [PG] Toots, Quarter Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 23:06

Omdat dit paard inmiddels gevonden is, plaats ik hier een slotje.