[PG] EEf , na moeilijk jaren proberen we hem alsnog te vinde

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

maaike1994

[PG] EEf , na moeilijk jaren proberen we hem alsnog te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 23:12

Voor vrienden van me zet ik dit topic.
oktober 2007 hadden zij hun paard eef ter adoptie aangeboden. Al vlug kregen zij reactie van een opvangcentrum in oudenaarde ( belgie). Na er eens te gaan kijken, maakten ze de keuze om Eef daar te plaatsen. Er was echter 1 probleem, eef was heel erg gehecht aan hun ander paard Frieda. Dus besloten ze frieda samen met eef mee te verhuizen, zodat als eef genoeg gewend had aan zijn nieuwe omgeving, frieda dan terug naar huis kon. Een maand nadat frieda en eef in het opvangcentrum stonden, stuurden de eigenaren een mail ernaartoe. Om te vragen hoe het met de paarden was en of Frieda al terug naar huis zou kunnen. Ze kregen hierop geen antwoord. Na een paar mails kregen ze uitendelijk een mail terug.Dat Frieda zou ingeslapen zijn omdat ze last had van haar benen. Die mensen natuurlijk heel erg geschrokken en ze vroegen waarom ze hen niet hadden gecontacteert en waarom ze frieda hadden laten inslapen zonder hun toestemming. Daarop kregen ze een mail dat het allemaal vlug had moeten gaan.
De eigenaren vroegen Frieda haar paspoort terug als aandenken, maar het opvangadres wou het niet meer geven. Ook mochten ze Eef niet meer bezoeken.
Uitendelijk geloofden ze het opvangadres niet en zijn ze er achtergekomen dat zowel frieda als eef 2 weken na dat ze daar geplaatst werden al waren doorverkocht. Frieda was bij een handelaar terecht gekomen die haar herchipt heeft en heeft laten slachten |( . Eef was bij een flik terechtgekomen en die wou hem niet meer weg doen . De eigenaren waren natuurlijk heel erg verdrietig om Frieda , en ook hadden ze al heel veel spijt dat ze Eef hadden herplaatst. Ze besloten eef te gaan bezoeken bij zijn nieuwe eigenaar. Eef stond er heel mager bij, samen met een ander paard Eristoff.
Een paar maand daarna kregen ze te horen dat ook deze ondertussen eef en het ander paard had doorverkocht. Sedert dien is er geen enkel spoor meer van eef. Bij het stamboek staat hij nog op naam van de flik, dus de nieuwe eigenaars hebben hem nog niet op naam gezet.
Na al die jaren zijn we nog steeds op zoek naar eef, voor frieda te redden waren we te laat, maar we zouden echt heel graag weten hoe het met eef is en of hij goed staat.

hieronder enkele fotos en gegevens van eef

stamboeknaam : Evert
ras : KWPN
het is een ruin
leeftijd : tussen de 20 en 24 jaar
kenmerken : heel braaf paard , schrikt van niks, kan in koets en was ook zeer goed in dressuur, witte plek op schoft, vlug last van slechte hoeven, als hij stress heeft valt hij vlug af.

dan de gegevens van Eristoff, het paard waar eef samen met verkocht is van bij die flik, misschien kunnen we eef via dit paard vinden

van eristoff weten we niet veel , aangezien eef zijn eigenaren hem maar even op de weide bij Eef hebben gezien. Hij heeft wel een nummer op zijn rug, misschien kan hij via dat gevonden worden? Op de foto is het niet zo duidelijk, maar ik denk dat het nummer dit is : 2 VP M 983

we hopen echt alsnog Eefje te vinden, voor de eigenaren zijn de voorbije jaren een hel geweest. Weten dat eef het goed heeft zou een al een kleine troost zijn.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

maaike1994

Re: [PG] EEf , na moeilijk jaren proberen we hem alsnog te vinde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 10:08

oja nog even ter verduidelijking, eef is het bruine paard met het groene halster ;)

SCR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 16:58

Heb je misschien nog wat betere foto's? Bijv foto's toen ze nog bij je vriendin stond.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-11 17:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

dit zijn fotos van in het opvangcentrum, ik zal vanavond aan mijn vrienden vragen of ze nog fotos van eef hebben van toen hij bij hun was

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-08-11 21:03

update

eef en het russische paard hebbe n we nog steeds niet gevonden, maar sedert vandaag weet ik wel dat het russische paard nu ongeveer 18 jaar zou moeten zijn

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-11 15:08

* schopt het topic omhoog *

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 20:05

is het 100% ZEKER dat frieda is geslacht? Vind het namelijk een vaag verhaal

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-11 22:06

ja, het is 100% zeker dat ze geslacht is.
ze is onder de naam Serina geslacht, maart 2008 :'(

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-11 18:18

* schopt het topic weer omhoog *

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 17:57

upje

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:03

hmmmmm...
vreemd verhaaal zou je niet naar de politie moeten gaan vanwegens het verkopen(zonder toesteming) van de paarden??

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:04

en is het andere paard egt geslacht en is het officieel of is het maar een leugentje?

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 18:08

en eef is nog neit op een andere naam

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-11 18:13

er zijn hier rechtzaken over geweest! dus politie er nu nog gaan bijhalen heeft geen nut. En tuurlijk is frieda echt geslacht, het staat zwart op wit en is ook vermeld in de rechtzaak

iza_viv

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-11 20:25

hmmmmm,
egt moeilijk

ik kan je niet helpen heb jouwn paardje niet gezien
andere paardje komt me wel bekent voor
hoe groot is de vrouw op de foto???

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-11 20:34

welk paardje komt je bekend voor? de russische ruin?
het meisje op de foto is ongeveer 1.65m

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-11 21:40

* schopt dit topic omhoog *

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-11 17:11

Waar stond ze?

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-11 17:45

Eef stond bij N. Van Der Kamp/Bakker in Oudenaarde. Zij was de 'paardenopvang' .
daarna is Eef dus doorverkocht naar een flik, die omgeving Gent woonde denk ik. Die flik heeft eef dan weer verdergekocht en sedert dien weten we niet meer waar hij is.

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-11 17:49

Ik heb het paard niet gezien. Ik hoop wel voor jullie dat degenen die dit hebben 'gedaan' hun verdiende loon krijgen.

maaike1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-11 19:28

Helaas krijgen ze niet hun verdiende loon. Al meer dan 50 rechtzaken lopen tegen hen. En steeds worden ze wel veroordeeld tot schadevergoedingen, maar die betalen ze niet. Als er dan deurwaarders komen bij hen, verhuizen ze gewoon. Zo hebben ze de voorbije 2 jaar in oudenaarde, welden, hemelveerdegem, deinze en waanrode gewoond.
Eef en Frieda heb ik zelf niet gekend, die paarden hadden daar gestaan voor ik er ging. Mijn paarden stonden bij Mevr Van Der Kamp op pensionstalling van febr 2009 tot febr 2010. Toen heeft ze ze achter mijn rug om doorverkocht. Na een hele rechtzaak heb ik nu mijn paarden wel terug, maar nog steeds zijn die N van der kamp en haar man nog bezig met hun walgelijke praktijken. De eigenaars van Eef en Frieda hebben contact met mij opgenomen na mijn rechtzaak. Ik schrok enorm van hun verhaal en daarom heb ik ook dit topic geopend, om te helpen zoeken naar eef. Hier in Belgie is het trouwens 3weken in de krant gekomen, mijn verhaal en dat van hun laatste nieuwe slachtoffer hieronder de artikels :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:36

Sorry, maar ja................... eigen schuld.

Had dan zelf voor je eigen paard gezorgd op hun ouwe dag ipv over te laten aan een ander in Belgie, dan kan je zoiets verwachten, Ik trap er gewoon niet in met die zogenaamde paardengekken die wel voor oude en of geblesseerde paarden wil zorgen, die mooie verhalen, te mooi om waar te zijn.

Ongelooflijk dat er meer mensen zijn die daarin getrapt zijn en hun paarden "zoek" is.

Nooit zomaar ter adoptie en of gratis weggeef aanbieden, daar komen allerlei lui op af die geld ruiken.

En waarom een oud paard wegdoen? die heeft jou jaren plezier bezorgd, zorg er zelf voor, alleen dan weet je zeker dat het goed zit.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:40

Denk niet dat het daar nu over gaat wiens schuld het wel of niet is in dit topic, Ragdollcat.

Ik hoop dat jullie het beestje nog terug vinden :(:)

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 19:53

Ik vind het heel naar voor jullie. Wat erg dat er mensen zijn die zoiets misselijks doen. Ik heb mijn paarden ook weggegeven, goddank gaat het daar goed mee.

Sterkte en ik hoop dat jullie Eef gauw vinden!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-11 20:40

ik vindt het erg voor jullie ik heb hem niet gezien veel suc6