[PG] Kapitalist (v. Goodwill) grote bruine ruin!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa_

[PG] Kapitalist (v. Goodwill) grote bruine ruin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-11 12:23

Afbeelding

In november 2010 is mijn paard Kapitalist via Leonie (meisje waarbij ik een nieuw paard kocht) verkocht naar kennissen van haar. Echter ben ik deze gegevens kwijt geraakt en kan ik haar op geen enkele manier meer bereiken. Ik heb al verscheidene sms'jes gestuurt en gebelt, maar tot op heden geen resultaat. Wat ik weet over de plek waar Kap heen is gegaan;

Kap is toen naar oudere mensen, jaar of 40, gegaan die hem op een pensionstal hadden staan. Deze stal was in de omgeving van Harskamp, Otterloo, Ede. Deze mensen waren recreatief met hem bezig en kregen ook les.

Kapitalist is een 19jarige ruin, Goodwill x Gondelier. Hij is 1.74 groot. Zijn paspoort is een duplicaat! Hij heeft linksvoor en rechtsachter een wit voetje. Verder heeft hij een kol op zijn hoofd. Kap kan soms wat kopschuw zijn, voornamelijk als je aan zijn manen wil zitten. Hij heeft op 8jarige leeftijd in het Z gesprongen. Ook heeft hij een keer zijn neusbot gebroken (niet bij ons), waardoor er een knik/deuk in zijn neus zit op de plek waar de neusriem van het hoofdstel ligt.

Van Leonie hebben wij begrepen dat er door haar DA een lichte vorm van artrose was vastgesteld op het moment dat Kap bij haar stond. Er is toen nog sprake geweest dat hij terug naar ons zou, maar toen had Leonie deze mensen voor Kap gevonden en is hij aan hun verkocht met onze goedkeuring.

Kapitalist kan heel slecht alleen staan, dan gaat hij weven en raakt in paniek. Kan enorm springen, is buiten erg braaf en liep onder mij M1 dressuur en L springen.

Afbeelding

Ik hoop dat iemand Kapitalist herkent of weet waar hij gestaan heeft.

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-12 11:36

schopje..

Ronald01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-12 10:36

Hallo Rosa, "de wat oudere mensen" ben ik. Kapitalist of zoals hij nu genoemd wordt Guapo is bij ons gekomen en ik rijd recreatief op hem. Kopschuw is hij niet (???) alleen als hij schrikt kan hij nog weleens zijn hoofd omhoog gooien maar dat vind ik normaal . Verder kun je gerust aan zijn manen zitten, hoor geen probleem. Alleen staan kan hij nog steeds niet maar daar houden wij altijd rekening mee en staat hij op een stal met veel paarden. Overdag staat hij altijd buiten met een koppeltje paarden (heel senang= dat is een woord dat oudere mensen nog weleens gebruiken om chillen of loungen aan te duiden ;) )

Hij is echt aan het genieten van zijn oude dag en hoeft bij ons niet zoveel te presteren zoals hij waarschijnlijk bij jou moest doen. Wat ik mij wel afvraag is of jij weleens met hem naar buiten ging of dat je alleen maar in de bak aan het trainen was?

In ieder geval, het gaat goed met hem, is lekker ontspannen, staat met andere paarden op stal en buiten, gaat het bos in en is dol op wortels en appels.

Groetjes,

Ronald

Rosa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-12 10:58

Ik stuur je even een PB!
*Zie dat je hier nieuw bent, een PB is een privebericht, inbox vind je links bovenin je scherm door te klikken op nieuwe berichten, naast je gebruikersnaam.