11 jarige merrie Lester x Zeoliet handelaar uit Friesland???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ebony2

11 jarige merrie Lester x Zeoliet handelaar uit Friesland???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:29

Vorige maand hebben we onze 10 jarige merrie genaamd Thrittel (Lester x Zeoliet) verkocht aan mensen uit Friesland.
Thrittel is een bruine merrie van ong. 165 en L springen met genoeg wp voor het M.
Omdat ze begon te staken en duidelijk aangaf last van haar lijf te hebben, hebben wij haar op marktplaats aangeboden als fokmerrie (voor een laag bedrag per pb op te vragen evt).
Het hele verhaal er duidelijk bij verteld.
Ik werdt gebeld door een meneer uit Friesland die heel veel intresse had. Hij had zelf geen tijd om te kijken maar wilde haar graag als fokmerrie dus besloten haar zelf heen te brengen zodat we konden kijken waar ze eventueel terrecht kwam. Het plaatsje heette iets van Heideschip, of zo iets (mss Heideskip???). Het bleek op een veehouderij te zijn, erg aardige mensen dus paard is er gebleven, meneer wilde haar zsm laten dekken.
Volgende dag gebeld hoe alles ging en gezegt dat als het niet ging of als er iets anders was dat ze zouden bellen want dan zouden we haar gewoon terug nemen.
Tot onze verbazing werdt ze anderhalve week terug opeens aangeboden op sporthorses als M springpaard voor een veel hoger bedrag, er stonden geen foto's bij de advertentie.
Ik heb haar gemaild maar krijg gewoon geen reactie.
We zijn dus lekker besodemietert en erger nog, ten koste van een paard.
Deze merrie is lichamelijk echt niet in orde en we willen dan ook heel erg graag weten waar ze terecht is gekomen, de advertentie is nl weer van sport horses afgehaald (na mijn mailtje).
Het gaat ons zeer aan het hart.
Wie kent deze merrie af weet waar ze verblijft?
Iemand die weet hoe die boer uit Friesland heet?
Wie helpt ons?
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 23:21, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Naam uit openingspost verwijderd ivm privacy

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:32

kan je helaas niet helpen maar wens je succes. Jaren geleden helaas iets soortgelijks meegemaakt, merrie via verzekering naar de slacht en een jaar later ofzo stond ze met een foto in de strengen met de tekst wie kent deze merrie. Dat is een hartverscheurende ellende geworden :(

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 14:40

Jee, wat een verhaal, TS.
Ik weet wel dat er een handelaar in It Heidenskip zit. Naam kan ik alleen even niet op komen...

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 14:59

Puera schreef:
Jee, wat een verhaal, TS.
Ik weet wel dat er een handelaar in It Heidenskip zit. Naam kan ik alleen even niet op komen...

Dat was het idd It heidenskip, super help je me toch weer mee verder
Ben erg benieuwd of we meer te weten kunnen komen.
iedereen iig al heel erg bedankt!
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Naam uit bericht verwijderd ivm privacy

vanillebaby

Re: 11 jarige merrie Lester x Zeoliet handelaar uit Friesland???

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:07

beste ts,

ik heb je een pb gestuurd alleen ik weet niet of deze is aangekomen.

groetjes vanillebaby

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:14

vanillebaby schreef:
beste ts,

ik heb je een pb gestuurd alleen ik weet niet of deze is aangekomen.

groetjes vanillebaby

Ik heb hem gehad!!!

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:17

Ik heb net **** aan de telefoongehad. Iemand van hier had haar gewezen op mijn topic.
Ze heeft het paard te koop gehad voor iemand en zegt het paard zelf niet te kennen
Iemand anders heeft haar benaderd om het paard te verkopen, maar paard schijnt alweer verkocht te zijn

Graag meer info nog, krijg weer een klein beetje hoop
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:18

Ebony is er een kleine mogelijkheid dat als deze nieuwe eigenaar niet zoveel van het paard vraagt dat het prima kan functioneren ????? Zeg een klein beetje springen beetje buitenrijden op die manier????

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:27

heb je ondertussen geen naam van de handelaar ?
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 17-02-13 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:32

Via pb heb ik van iemand de naam gekregen van de handelaar die het zou kunnen zijn.
Feike van der Heide???

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:35

RM94 schreef:
Ebony is er een kleine mogelijkheid dat als deze nieuwe eigenaar niet zoveel van het paard vraagt dat het prima kan functioneren ????? Zeg een klein beetje springen beetje buitenrijden op die manier????

Het zou kunnen, maar buitenrijden???? Was ze niet gewent en is een pittige tante dus moet bijna wel lastig zijn
Dressuurmatig merk je al gauw dat ze niet in orde is
Springen gaat ze vaak in de staak, op goede dagen springt ze wel maar het is echt een heftig paard dus zou er al iemand op moeten zitten met ervaring.
En dan heb ik weer zo iets, iemand met ervaring merkt toch wel dat het paard wat mankeerd denk ik???

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:39

heb je geen mogelijkheid de man te bellen ? en om uitleg te vragen.
Ik begrijp toch dat jullie het paard daar zelf hebben gebracht dus toch een adres hebt.. ?

_Hyperion_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:45

En kan het niet zo zijn dat iemand het paard heeft laten behandelen (fysio, tandarts, goed passend zadel wat er ook aan de hand kan zijn..) en dat dit paard nu beter loopt dan ooit?

Ik heb nl een Jazzmerrie die ik voor weinig gekocht heb omdat deze niet te berijden zou zijn. Wel een contract getekend dat als ik binnen een jaar weer van haar af wilde ze terug zou gaan.
Ik ontdekte een ontsteking in de kaak bij deze merrie en heb na behandeling een superbraaf paard er voor terug gekregen waar ik alles mee doe: dressuur, springen en buitenrijden. Terwijl het dier mij verkocht is als: nooit meer fatsoenlijk één pas meer mee te rijden, door onhandelbaar gedrag. En nu een paard is dat ik echt niet meer kwijt wil (en ik had haar voor de correctie gekocht om na twee jaar door te verkopen).

Je zegt verder ook niets over wat er lichamelijk met het paard aan de hand is....dus ik kan daar geen conclusies over trekken. Er komt bij mij echter wel een vraag op...en dat is wat jullie er aan gedaan hebben om het dier van de lichamelijke klachten af te helpen...of dat je er voor gekozen hebt hier niet in te investeren... Kan beide natuurlijk....

En het kan ook nog zijn dat het iets puur gedragsmatig is...wat onder een andere ruiter zich helemaal niet manifesteert...waardoor het paard nu wellicht wel te berijden is??? Ik weet het niet hoor....maar om nu direct van het slechtste uit te gaan...

Ik heb ook wel eens zulke paarden gekocht die later prima waren tussen de oren en ook goed te verkopen. Dat ik dan winst maak op zo'n paard lijkt mij logisch.....ik heb immers ook de risico's en de kosten gedragen.... (als je het even strikt zakelijk bekijkt)

Nixxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:48

TS,was dit paard van jou of verkocht je haar voor een klant ?
Wat een nare situatie zeg !

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:49

ebony2 schreef:
RM94 schreef:

Het zou kunnen, maar buitenrijden???? Was ze niet gewent en is een pittige tante dus moet bijna wel lastig zijn
Dressuurmatig merk je al gauw dat ze niet in orde is
Springen gaat ze vaak in de staak, op goede dagen springt ze wel maar het is echt een heftig paard dus zou er al iemand op moeten zitten met ervaring.
En dan heb ik weer zo iets, iemand met ervaring merkt toch wel dat het paard wat mankeerd denk ik???

hhmm jammer dat is dus ook niet echt een optie

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:49

_Hyperion_ schreef:
En kan het niet zo zijn dat iemand het paard heeft laten behandelen (fysio, tandarts, goed passend zadel wat er ook aan de hand kan zijn..) en dat dit paard nu beter loopt dan ooit?

Als het zo simpel was had TS haar niet verkocht denk ik

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:51

ts ik stuur je een pb ;)
Laatst bijgewerkt door Nibbit op 22-06-11 16:06, in het totaal 1 keer bewerkt

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:53

klachten zitten in haar bekken/rug
uiteraard hebben we haar niet zomaar zonder onderzoek/behandeling weggebracht voor weinig geld
en helemaal niet als ze in het handels circuit terecht zou komen
Dan hadden we haar liever hier de rest van haar leven op het land laten slijten
Maar omdat deze meneer een hobby fokker zou zijn, hij haar wilde laten dekken en ze "gezellig"met andere (fok) merries op het land zou komen te staan hebben we hier voor gekozen
fysio tandarts en passend zadel help haar niet, en zeg nu zelf, we hebben haar vorige maand weggebracht ernstige klachten verdwijnen niet binnen een aantal weken
Ik wil niet teveel zeggen over haar "gebrek"dit wil ik bespreken met de eventuele nieuwe eigenaar

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:54

RM94 schreef:
_Hyperion_ schreef:

Als het zo simpel was had TS haar niet verkocht denk ik

precies ;)

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:55

Nixxs schreef:
TS,was dit paard van jou of verkocht je haar voor een klant ?
Wat een nare situatie zeg !

paard was van een goede vriend van mij en stond al jaren hier op stal

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:56

Laatst bijgewerkt door manic op 22-06-11 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:56

jackgirl schreef:
heb je geen mogelijkheid de man te bellen ? en om uitleg te vragen.
Ik begrijp toch dat jullie het paard daar zelf hebben gebracht dus toch een adres hebt.. ?

dat is juist het probleem, ik ben de gevens kwijt :(

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 15:57

je hebt een pb-tje ..

ebony2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-11 15:58

manic schreef:
Hier is de gecachede versie van de advertentie op sporthorses. Mischien gewoon even bellen?

Wel opvallend trouwens dat als je googled op het 06 nummer er ongeveer 4 verschillende namen uit komen rollen.

Dan ga ik het nummer ook even googlen, maar dit is wel het nummer waarmee ik net gebeld werdt
thnx

Sharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-11 16:02