[GZ] Vernados (Traquito x Wolfgang) KWPN vos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

[GZ] Vernados (Traquito x Wolfgang) KWPN vos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 23:00

Ik ben op zoek naar mijn oude paardje Vernados. Gewoon omdat ik graag wil weten hoe het met hem gaat, en omdat ik met de eigenaren van andere paarden die we verkocht hebben wel contact heb en hij echt kwijt is. Ik had altijd een supergoeie band met dit ruintje, was echt een maatje van me en ik vond het toen ook erg moeilijk dat hij weg moest.

Het is een (door ons zelf gefokte) vosruin van ongeveer 1.62 cm. Hij is vrij klassiek gebouwd, heeft een grote, onregelmatige bles, een witbeen achter en heeft blonde manen. Bij mij heeft hij niet in de sport gelopen, maar was gewoon braaf gereden. Hij heeft een blauw KWPN-papier met de volgende bloedlijnen:
http://www.horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=29177

Zijn vader is dus niet gekeurd ( we hebben deze hengst gekozen omdat hij natuurlijk dekte en omdat onze merrie al 3 jaar gust was bij gekeurde kwpn-hengsten. Achteraf bleek ze allergisch tegen de verdunningsvloeistof die men bij KI gebruikt, maar dat terzijde)

Hij is ongeveer 3,5 jaar geleden verkocht via een handelsstal in Duitsland (volgens mij was het in Weener, Emsland). Het enige dat ik weet is dat hij toen naar de omgeving van Oldenburg (Duitsland) zou zijn verkocht. De reden van verkoop was dat mijn ouders (de eigenaren van de paarden) wilden inkrimpen en het feit dat ik toen door zwangerschap niet kon rijden.

Dit is hem:

Afbeelding
Afbeelding

Helaas heb ik nergens kunnen achterhalen waar hij precies is gebleven. De handelsstal via wie wij hem hebben laten verkopen bestaat niet meer en de mensen die dit runden zijn verhuisd.

Wellicht zijn hier mensen met connecties in Duitsland in de omgeving waarin ik zoek? Of misschien handiger in het googelen?

Ik heb naar mijn idee alles geprobeerd via KWPN en het internet maar hij komt nergens naar voren.