[EG] kwpn merrie Nicole van stal jansen vd hout

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sandra694

[EG] kwpn merrie Nicole van stal jansen vd hout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 10:20

hallo

sinds 2 weken ben ik in het bezit van een super mooie kwpn merrie nicole ze is 15 jaar en komt bij stal jansen vd hout vandaan laten keuren was niks mee aan de hand...
maar nu lijkt het me zo ontzettend leuk om contact te leggen met de oude eigenaars van nicole
wie zou me hier mee kunnen helpen??

groetjes
sandra
Laatst bijgewerkt door xMarieke op 01-04-11 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast aan OV

__Nienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:24

Heb je al contact opgenomen met de stal waar je ze vandaan hebt? Misschien kunnen zij je helpen aan informatie over de vorige eigenaar.

sandra694

Re: oude eigenaar??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 10:26

ik heb stal jansen een e-mailtje gestuurd en wacht nu op informatie ik heb ook een stamboom erbij maar qua stambomen heb ik helemaal geen verstand van eigenlijk dus dat zou ik niet weten hoe ik dat het beste kan opzoeken het lijkt me wel erg leuk iig

Missmoonie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:32

Bij het stamboek of ja paspoort staat altijd een naam en adres op van degene waarvan Nicole is geweest. Mijn merrie is ook een kwpn-er en daar staat n adres op het paspoort heb gewoon spontaan eens een brief gestuurd naar die mensen en die vonden het hartstikke leuk dat ik contact legde. Veel succes!

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 10:43

dankjewle alvast voor de leuke reacties ik heb de stamboom er eens bij gepakt haha ik ga binnenkort eens een brief schrijven denk ik er staan wel 2 adressen en namen op

xMarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 10:44

PP -> OV

nivonne1995

Re: [EG] kwpn merrie Nicole van stal jansen vd hout

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 18:41

wat is haar afstamming? kleur enz. misschien kom je dan meer te weten

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:12

foto?

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:18

Ik ken toevallig een Nicole die onder handelaren is gegaan.. wacht je antwoorden op bovenstaande vragen ff af

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:25

Ik heb ook een paard bij deze stal vandaan.
Maar ze konden/wilde mij toen geen informatie verstrekken
Heb toen de stoute schoenen aangetrokken en de fokker die op het stamboekpapier stond een brief geschreven en kreeg een reacie terug
Heb nu veel contact met de fokker en heb dar ook de moeder van mijn paard gezien en weet nu meer over haar van vroeger en heb veel foto,s van haar als veulen
Ik hoop dat het bij jou ook lukt

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:50

hallo allemaal
bedankt voor de reacties ze is nu 15 jaar en haar vader is iberio en de moeder ersela foto kan ik via me telefoon niet uploaden dus dat doe ik morgen via de computer ze is zwart en heeft een witte bles doorlopend in beidde neusgaten en witte sokken oorspronkelijk is het een tuiger maar werd soms onder het zadel gereden...wie kan mij helpen aan meer informatie @ memar hebben wij het over dezelfde nicole???...mijn partner en ik hebben haar trouwens nu de naam dayena gegeven

MeMar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:22

@sandra694, sorry dan is het toch een andere afstamming...

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 22:50

Kabouterdans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 09:34

sandra694 schreef:
hallo allemaal
bedankt voor de reacties ze is nu 15 jaar en haar vader is iberio en de moeder ersela foto kan ik via me telefoon niet uploaden dus dat doe ik morgen via de computer ze is zwart en heeft een witte bles doorlopend in beidde neusgaten en witte sokken oorspronkelijk is het een tuiger maar werd soms onder het zadel gereden...wie kan mij helpen aan meer informatie @ memar hebben wij het over dezelfde nicole???...mijn partner en ik hebben haar trouwens nu de naam dayena gegeven

Stamboom: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=286024
Gefokt bij A. van de Brake in Doornspijk?
http://www.stalvandebrake.nl/index.html
Nicole is uitgebracht in het enkelspan
http://hengsten.kwpn.nl/openbaar/abonne ... 0000013037

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-11 11:14

bedankt voor de vele reacties allemaal,

ik heb contact opgenomen met de mensen die nicole hebben gefokt...
maar ik werd door de dochter van de fokkerij heel positief benaderd ze had zelfs nog een foto van de vader van nicole die stuurt ze me binnenkort op ik had contact gehad met de ouders van deze vrouw maar ik werd niet echt positief benaderd door hun ze kapten het gesprek vrij snel af en zeiden jha het is al zo lang geleden ik weet niet meer zoveel van nicole...
ik hoop dat de advertentie van marktnet mij meer op weg kan helpen

groetjes

sandra694

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-11 07:17

hier weer even een update:

ik heb gisteren de 2 laatste eigenaren van nicole aan de telefoon gehad (dayena heet ze nu)
ze heeft een aantal jaar bij een ouder echtpaar gestaan die man is 84 en was superrr blij om te horen waar zijn oude paardje nu staat ik zou hem op de hoogte houden en af en toe een brief schrijven en foto's sturen...
daarna heb ik contact gehad met iemand anders die ook een eigenaar is geweest maar het intreseerde hem volgens mij vrij weinig wat er met zijn paard/was/is gebeurd kreeg niet echt duidelijk antwoord op me vragen die ik had....er zal dan ook geen vervolg contact volgen helaas mrja ik kan lekker gaan genieten van me meisje

groetjes

owja
erg trots ben ik wel op me meisje...ze is uitgebracht in enkelspan en heeft in 1 seizoen meerdere keren 1ste plaats weten binnen te halen op het concours erg trots dus haha