Oproep aan mensen uit Limburg; Paardje gezocht :(

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zoralena

Oproep aan mensen uit Limburg; Paardje gezocht :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 21:46

Beste Bokkers,

Ik hoop dat dit berichtje meer replie krijgt dan op bokt.be, want ik ben namelijk op zoek naar mensen in Limburg of met kennissen in Limburg.

Het verhaal van mij en Inifinty is een triestig verhaal ;(
Ik droom al 20 jaar van een eigen paardje en in het najaar van 2010 had mijn beste vriend mij beloofd om samen met mij een paard te gaan zoeken en dat hij het dier zou kopen voor me. Na enige tijd zoeken kwam ik 'yulisso van de welden driesch' tegen op kapaza.
Een knappe Paint ruin van 6 jaar, met een geweldig karakter. Ik was meteen verliefd op hem en na hem wat beter te kennen was ik het zeker; hij zou mijn eerste paardje worden.
We zijn hem gaan testen, buitenrit mee gereden, etc. Alles was zoals ik altijd gedroomd had!
Op de laatste dag dat we zouden gaan halen krijg ik 's morgens een sms van mijn vriend... "Ik heb het geld niet, ik kan hem niet kopen voor je."
Ik was zelf niet in staat zijn aankoopsom in 1 keer neer te leggen en dus ging de koop niet door... Daar ging mijn eerste paard, mijn droompaardje...
Er ging niet 1 dag voorbij dat ik niet aan hem dacht, zijn halster en zadel hangen hier nog in mijn kamer en het gaat als een steek door mijn hart als ik eraan denk dat ik hem nooit meer zou zien...
Bij deze hoop ik mensen te kunnen bereiken die hem kennen of weten staan, want ik zou er alles voor willen doen om hem terug te zien!
Het laatste wat ik van hem vernomen heb is dat hij verhuisd is naar Limburg als wandelpaard.
In dit zoekertje heb ik wat foto's en info over hem neergeschreven; http://nl.kapaza.be/vi/55053512.htm?ca=4_s

Ik hoop dat er reactie komt of dat er mensen zijn uit Limburg met een groot hart die mee willen uitkijken naar hem. Op de korte tijd dat ik hem gekend heb is hij mijn belangrijkste droom geworden. Ik zou er alles voor doen...

Diegene die me weet te zeggen waar ik hem kan vinden of die hem zien staan heeft krijgt van mij ook een welverdiende beloning.

Alvast dikke merci aan iedereen die wil helpen!

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:02

misschien kan je eens proberen via het stamboek? Ik ben zelf ook op zoek naar een paard en probeer via hen het paard op te sporen...
Ik weet niet of hij daar geregistreerd staat? http://www.bqha.be/
Ook kan je misschien eens horen bij Vlaamse confederatie van het paard omdat je daar toch een eigenaarswijziging moet doorgeven via een mutatieformulier
www.vlacopaard.be dienst identificatie
Als zoiets in Nederland bestaat dan zou ik ook goed geholpen zijn...
succes!

arabs

Re: Oproep aan mensen uit Limburg; Paardje gezocht :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:08

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:11

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:21

Ik denk dat ik hem heb gevonden...
de man zijn profielnaam is SuSEQ en hij is hier geregistreerd op bokt.nl
Ik weet niet of hij de vorige eigenaar was maar hij weet misschien meer?
Ik zal hem een pb sturen om dit topic eens te bekijken...

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:13

HEEEY iedereen!!!

oh jee zooo bedankt! Yulisso was zadelmak gemaakt bij zijn vorige eigenaars dus hij was niet onder het zadel beleerd voor hij bij hen was. Hij is het dus!!!
Ik heb meteen die man een pb gestuurd, ik hoop zo hard op antwoord!
Jullie kunnen niet geloven hoe blij ik ben! Heb net mijn vriendin naast mij platgeknuffeld!!!

Oh jee ben er echt niet goed van...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:16

Super als hij het is! Maar wel een rot actie van je vriend toen.. :(:)

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:18

oOOOOHH nee... het zijn de vorige eigenaars :-( Ik herken de vorige eigenaar op de foto :s Oh jee, als die maar niet boos is als die weet dat ik hem zoek! Zij antwoordden namelijk niet meer op mijn vraag waar hij nu naartoe was! :(
Ik blijf verder zoeken, alvast bedankt!

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 22:27

Ja maar TS jij kan er toch niets aan doen dat de koop niet door ging?
Als jij het geld zou hebben was de koop wél door gegaan.En jij hoorde pas op het allerlaatst dat je vriend het geld er niet voor had.Ik vind het raar dat ze jou hiervoor op aankijken.

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-11 22:33

Ja ik weet niet of ze kwaad zouden zijn dat ik hem zoek. Infinity ( zoals ik hem zou genoemd hebben ) had mijn eerste paard moeten zijn, daarom betekent hij zoveel voor mij. Ik kan hem niet echt loslaten voor ik hem nog eens gezien heb...
Ik hoop gewoon dat hij goed terecht is...

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 09:19

Oh spijtig... Waarom zou hij je die informatie niet kunnen geven. Het was niet jouw schuld dat je het geld niet had. Ik hoop dat hij je contacteert en je het paardje kan vinden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:40

arabs schreef:
Oh spijtig... Waarom zou hij je die informatie niet kunnen geven. Het was niet jouw schuld dat je het geld niet had. Ik hoop dat hij je contacteert en je het paardje kan vinden...

Waarom hij het niet zou doen? omdat het haar zaken niet zijn, En de huidige eigenaar misschien helemaal niet op haar zitten te wachten. Want die zullen hoogst waarschijnlijk het dier toch niet verkopen. Zelf zou ik het ook niet fijn vinden als mijn gegevens zomaar worden gegeven, door de vorige eigenaar van mijn paard.

Dusja, Heel vervelend voor de TS. Maar van de verkopende partij wel logisch hoor..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:43

Heel logisch ,ook omdat de TS op laatste moment afhaakte. Dat is heel erg vervelend voor een verkoper

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:48

MariekeB schreef:
Heel logisch ,ook omdat de TS op laatste moment afhaakte. Dat is heel erg vervelend voor een verkoper

Dat sowieso en absoluut niet netjes vanuit de kopende partij (ondanks dat de TS daar niets aan kon doen). Ik denk eigenlijk dat als ik de verkoper was, ik zo iemand ook niet meer zou willen helpen.. Maargoed dat is een andere discussie

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:55

Dus elke verkoper moet boos zijn/worden als een koop op het laatste moment niet doorgaat?
Het gebeurt zo ontzettend vaak dat kopers afhaken,om wat voor reden dan ook.
Het is zeker niet leuk voor de verkoper maar om dan boos te zijn op de koper?
We kunnen ook schappelijk blijven vind ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:02

nou op de dag dat degene het paard komt halen is niet iets om heel vrolijk van te worden. Da is gewoon niet netjes.
Er op de dag zelf achter komen dat je hem niet kan betalen ( waar wilde betreffende vriend het onderhoud dan van betalen )
Ik zei ook niet dat er boosheid was, ik begrijp dat de vorige eigenaar geen reden heeft om door te geven waar het paard nu is. Naast dat je zoiets om privacy redenen toch al niet doet

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 11:09

Ik snap best dat hij niet wil vertellen waar het paard nu staat enzo,en dat hij geen behoefte heeft aan contact via mail met TS,maar hij hoeft toch niet boos te zijn?Hij zou kunnen mailen,sorry maar ik wens geen verder contact met je over het paard.

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 20:54

Of hij zou kunnen zeggen: ik zal eens contact opnemen met de nieuwe eigenaars en vragen of zij met jou contact willen opnemen...
en zo zijn er nog tientallen mogelijkheden

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 00:13

@ Arabs, daar had ik inderdaad op gehoopt. Het enige dat Simon me wist te vertellen was dat het in de boekhouding van zijn ma stond maar toen ik vroeg om daar eens naar de vragen kwam er geen antwoord meer dus ja.. das gewoon niet willen helpen in mijn ogen..

Ahja ik zoek wel voort dan, al ga ik heel limburg af met flyers, ik zal hem vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:35

Maar misschien hebben de nieuwe eigenaars daar geen behoefte aan. Die zijn misschien gewoon heel blij met hem en hebben geen behoefte aan contact met iemand die er ook een paar keer naar gekeken heeft.

Ik heb het idee dat je wat geobsedeerd bent door die ruin, die je toch maar ene paar keer gezien hebt. ik snap dat wel , want het was jou eerste kans voor een eigen paard. Maar zou je niet gelukkiger zijn als je op zoek gaat naar een dier voor jezelf ipv naar een dier dat toch nooit van jou zal zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 01:40

Daarin volg ik Marieke wel... Je hebt er een paar keer mee gereden... Zet het van jou af... Ik zou ook geen zin hebben om telefoon te krijgen van mensen, die even doodleuk zeggen dat ze helemaal stapel zijn op mijn paard, deze bijna gingen kopen maar het toch niet kon gaan... Heel waarschijnlijk de vraag of ze eens mogen komen kijken... Sorry, maar die persoon zou er bij mij toch niet goed van zijn...

zoralena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-11 01:47

Tja, ik wist niet dat je een paard maanden moest kennen voor je er verzot mag op zijn. Ik sluit dit topic, heb niet echt de indruk dat er veel hulp komt van deze kanten.
toch bedankt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 02:10

je zoekt dus een bont paardje wat nu in limburg zou moeten staan
ik neem aan belgisch limburg?

zaten er papieren bij? zo niet dan is het geen paint maar gewoon een bont paardje wat lijkt op een paint, een pinto dus
dan kun je ook niks terug vinden bij het stamboek over de eigenaren

het paardje komt me niet bekent voor maar ik zal eens rondkijken

arabs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 12:26

Volg gewoon je eigen gevoel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 13:26

zoralena schreef:
Tja, ik wist niet dat je een paard maanden moest kennen voor je er verzot mag op zijn. Ik sluit dit topic, heb niet echt de indruk dat er veel hulp komt van deze kanten.
toch bedankt

Er is wel hulp hoor, maar wij beredeneren ook vanuit het oogpunt van de vorige eigenaar. En dat jou dat niet aanstaat.. tsja dat is jammer