[EG] dhr arne jansen fokker nmprs

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

heavenley

[EG] dhr arne jansen fokker nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 08:52

ik heb een pony gekregen
en nu ben ik aan `t uitzoeken waar ze vandaan komt en welk ras/papier ze evt zou hebben...
nu weet ik dat ze bij ondanks overleden arne jansen vandaan komt en hij NMPRS pony fokkte zoals hier in de gecopieerde tekst
wie weet mischien iets van hem of welke paardjes hij in bezit had en evt hoe ik daar achter zou kunnen komen als je 10 jaar in het bestuur zit moet iemand toch zijn nakomelingen wel weten??
of mischien zijn vrouw mieke jansen `t gaat om een 4 jarige bruine merrie welke bij dierenarts den heuvel in best is geshipt vlak voor `t overlijden van dhr jansen...

Maar Arne Jansen had ook een ander bestaan. Thuis in Silvolde, waar hij niet Arne maar Aloys heette, waar hij met echtgenote Mieke woonde en waar ze hun twee kinderen hadden gekregen, trainde hij politiehonden en fokte mini-paardjes: paarden van hooguit een meter hoog. Ruim tien jaar zat hij in het bestuur van de fokkersvereniging NMPRS. In die wereld genoot hij niet alleen faam omdat hij er altijd een grote cowboyhoed droeg. Ook, omdat hij ervoor ijverde dat er een Europees minipaardenras zou komen.

Muronia

Re: dhr arne jansen fokker nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:54

Ik weet dat hij ook tinkers had en fokte, maar van NMPRS weet ik niks helaas.

heavenley

Re: dhr arne jansen fokker nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 08:56

oh ok
weet van de oude eigenaar dat ze daar vandaan komt en las zie googledat hij nmprs fokte...

mamamika

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:13

Hoi

Ik weet wie je bedoelt alleen zul je weinig info van hem zelf kunnen krijgen.
Aangezien hij 2 of 3 jaar geleden zelfmoord heeft gepleegd.

Hij is ook arne jansen van het nummer Meisjes met rooie haren.
HOop dat er nog iemand is die je wat meer kan vertellen.

Groetjes Natasja

flyer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 09:20

Arne Jansen was zelf chipper dus die hoefde zijn paardjes niet door de veearts te laten chippen,dat deed ie zelf.
En ze hadden dus Nmprs papieren en jouw paardje heeft niets op papier staan maak ik hieruit op,ik vraag me dus af of dat wel klopt,
dat ze daar vandaan komt..

heavenley

Re: [EG] dhr arne jansen fokker nmprs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 19:53

he flyer kijk das goed om te weten..dat vind ik dus ook raar dat een beestje op 4 maanden geshipt op 1,5 uur rijden afstand...
de dierenarts heb ik gebeld maar kan me niets meer vertellen...het gaat er op lijken dat bijv de mama op naam stond van arne jansen