[EG]Info gezocht over Zingara (kwpn, geb 1981) overleden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

arankawn

[EG]Info gezocht over Zingara (kwpn, geb 1981) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-11 20:52

ik ben op zoek naar informatie/foto's van Zingara (kwpn). Zij heeft een veulen (koriander (vader: oleander)) gehad z'n +/- 13jaar geleden. Zij is na 3 maanden van de geboorte overleden.
Hopelijk kan iemand iets vertellen over haar.

Vriendelijke groeten,
arankawn
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 18-02-11 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor OV

Nicole288

Re: [EG]Info gezocht over Zingara (kwpn, geb 1981) overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 23:39

Ik verplaats je topic naar opsporing verzocht

FB -> OV

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 02:18

stond ze in de randstad?

arankawn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 10:05

ik weet helemaal niks van zingara, alleen dat ze gestroven is.
Weet u wat meer over haar? evt. foto?

Oreo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:16

Ik ken wel een paard Oleander waar de vader Koriander van was. Iemand op bokt heeft dat paard gehad en later weer verkocht. Als ik haar boktnaam vind zal ik je een PB sturen, misschien kan zij voor je nakijken of de moeder van dat paard Zingara heette.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 10:30

Een oud stalgenootje ( praat ik over veeeeeeel jaren terug) Had een merrie met deze naam. De tijdslijn kan wel kloppen. Ze had bij ons 1 of 2 veulens gehad en is verkocht daarna.
Ik zal eens na vragen aan die gene

Heb je wat meer info over de afstamming van moeder?

arankawn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 23:40

Oreo schreef:
Ik ken wel een paard Oleander waar de vader Koriander van was. Iemand op bokt heeft dat paard gehad en later weer verkocht. Als ik haar boktnaam vind zal ik je een PB sturen, misschien kan zij voor je nakijken of de moeder van dat paard Zingara heette.

het paard wat ik rij heet Koriander. De vader van het paard wat ik rij, heet Oleander. Ik hoop dat je haar kan vinden, want ben wel benieuwd!

arankawn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-11 23:42

Caye schreef:
Een oud stalgenootje ( praat ik over veeeeeeel jaren terug) Had een merrie met deze naam. De tijdslijn kan wel kloppen. Ze had bij ons 1 of 2 veulens gehad en is verkocht daarna.
Ik zal eens na vragen aan die gene

Heb je wat meer info over de afstamming van moeder?

vader van Zingara was Wathamin XX.
Hopelijk ontvang ik snel informatie!.. Ben erg benieuwd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:49

arankawn schreef:
Oreo schreef:

het paard wat ik rij heet Koriander. De vader van het paard wat ik rij, heet Oleander. Ik hoop dat je haar kan vinden, want ben wel benieuwd!

Dat kan dan niet hetzelfde paard zijn
Paard a = koriander met vader oleander
Paard b = oleander met vader koriander
Van paard b is koriander uit 1992 en oleander uit 1996, de moeder van oleander is ecolien volgens horsetelex
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=162814

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-11 23:50

Wathamin is niet bekend op Horsetelex en Zingara zijn er wel, maar niet met vader Wathamin.

Koriander met vader Oleander is daar ook niet bekend, maar goed, niet alle stamboekpaarden staan daar vermeld. Misschien kwpn berichtje sturen? Staat er niets op de papieren waar Koriander is gefokt? Dan die mensen eens bellen? Heb ik ook gedaan met mijn paard.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:10

een stamboek nummer mss? wie is vaders vader?

arankawn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 00:14

[
arankawn schreef:
Oreo schreef:

Dat kan dan niet hetzelfde paard zijn
Paard a = koriander met vader oleander
Paard b = oleander met vader koriander
Van paard b is koriander uit 1992 en oleander uit 1996, de moeder van oleander is ecolien volgens horsetelex
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=162814[/quote]

Dan is het niet het zelfde paard. Oleander is echt de vader van mijn paard;) bloedlijn daar achter: koriander: v. Oleander m. Zingara. Bloedlijn van Oleander: v. De Siant Urus 'dOlympe m. Soleil. Ik weet alleen nu dat de vader van Zingara, Wathamin XX is. Ik heb voor de bloedlijn nog niet in het paspoort kunnen kijken.. In ieder geval bedankt voor de informatie!!..

arankawn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 00:18

Mindim schreef:
Wathamin is niet bekend op Horsetelex en Zingara zijn er wel, maar niet met vader Wathamin.

Koriander met vader Oleander is daar ook niet bekend, maar goed, niet alle stamboekpaarden staan daar vermeld. Misschien kwpn berichtje sturen? Staat er niets op de papieren waar Koriander is gefokt? Dan die mensen eens bellen? Heb ik ook gedaan met mijn paard.

Ik had idd gekeken op Horsetelex.. Er zit geen Wathamin als vader erbij..
Er staat volgens mij wel op de papieren waar mijn paard gefokt is, weet ik niet zeker trouwens!
Bedankt voor je hulp! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 00:36

Fokker staat meestal met naam en woonplaats op het stamboekpapier vermeld. Dan moet je gewoon even brutaal zijn en bellen.
De fokker van mijn paard, ze is inmiddels 26, had haar dochter nog :D De vader van mijn paard was Utrecht, bekende hengst, alleen niet foto's op internet. Hij stamt ook uit begin jaren 80, eigenaar gebeld en hij heeft me foto's gestuurd, ze leek sprekend op hem.
Veel succes!

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:56

ik zal als eerste de papieren pakken en alles noteren. Bedoel je vraag of iemand je kan helpen te zoeken naar dat paard. Maar geef even de correcte gegevens. anders is het zoeken naar een speld in hooiberg

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 10:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:10

Citaat:
In de fokkerij is Wathamin XX vader van de preferente dressuurhengst Uniform de moedervader van olympisch kampioen De Sjiem.

Is Zingara de stamboeknaam? En is vader niet Wahtamin xx ipv Wathamin?

Zorgzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:20

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:21

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:22

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:25

Afbeelding
Wahtamin xx, vader van Zingara

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:27

Afbeelding

Uniform, halfbroer van Zingara.

Caye

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 11:47

is er ook na te gaan welke veulens zingara heeft gehad? want ik ken er 1 die ik dan ken als het de zelfde merrie is al ik denk.
Overigens heb ik de eventuele oude eigenaar gemaild. iig die bij ons een paard had aan de hand van bovenstaande gegevens

arankawn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-11 15:48

nanou schreef:

Dat is de Koriander waar ik op rij *\o/*
yes! *\o/*
Als iemand informatie/foto's over deze Zingara heeft, zou die mij op de hoogte willen stellen?
Alvast vriendelijk bedankt!