Ik ben opzoek naar de fokker/1e eigenaar van mijn pony Springbourne Hoefke. Springbourne Hoefke is een schimmel merrie van 7 jaar oud (geboren in 2004). Ze is rond de 1.30 hoog.
Ik heb haar gekocht 6 jaar geleden van de ponymarkt in Oudleusen. We denken dat het een welsh is alleen heeft ze een paspoort met onbekende ouders. Er staat een naam in het paspoort. T. Doornekamp in Hoevelaken. We hebben al via internet geprobeerd iemand te bellen alleen deze was niet de eigenaar van de pony geweest.
Ik wil graag er achter komen wie de ouders zijn van deze pony, vandaar dat ik er via deze weg achter informatie wil komen.
Missestelle
Geplaatst door de TopicStarter: 14-04-11 21:22
schopje
Eilinora
Geplaatst: 15-04-11 14:07
springbourne is een stalnaam van een welsh pony fokker in engeland. is haar echte naam hoefke? best apart voor een mogelijk engelse pony. heb je foto,s van haar?
Probeer is te informeren bij de ponyclub: Ponyclub "De Waaghalsjes" Hogebrinkerweg 44, 3871 KN Hoevelaken achter Doornekamp, een fokstal Springbourne, of achter de pony zelf.
Nog een richting in te zoeken is dat met de naam 'Springbourne' als prefix zou het kunnen zijn dat het pony geboren is op of iets met de Springbourne stoeterij/fokkerij te maken heeft. Alhoewel deze welsh stoeterij in Engeland is, zijn verschillende van hun producten naar nederland geexporteert. Zij hebben zelfs een 'H'-familie lijn: http://www.springbourne-blanche.com/frameset.html
daarom maar er is toch maar 1 geregistreerde stalnaam van een springbourne stal. als er nog 1 is dan is die wel in overtreding geloof ik....
Peterina
Geplaatst: 17-04-11 19:07
Wat wel zou kunnen is dat een drachtig merrie is gekocht met de overeenkomst dat het veulen de prefix 'Springbourne' krijgt, en als dan de nederlandse eigenaar een H moet gebruiken (en inspiratie loos is) .......
dat zou kunnen ja...maar dan zou dat afgesproken moeten zijn want meestal krijgt het veulen de stalnaam van de stal waar die geboren is. en dus niet de stalnaam van de fokkers stal
Missestelle
Geplaatst door de TopicStarter: 05-06-11 22:18
Ik kan wel foto's toe mailen maar ik heb al eens eerder geprobeerd om ze er op te zetten, maar t lukte niet.