[PG] Oude verzorgpony Raminos

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

DDlovesIona

[PG] Oude verzorgpony Raminos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:19

Hallo allemaal,

ik ben op zoek naar mijn oude verzorgpony Raminos (bijnaam: Rampie). Het was een palomino pony, grote D/kleine E pony.
Hij was toen ik hem reed 7 jaar oud en net een jaar daarvoor geruind. Hij had af en toe nog wel wat hengstenstreken. Ik reed hem toen voor iemand anders, omdat die vrouw er niet zo veel tijd meer voor had/lichamelijke klachten had.
Zij heeft mij toen altijd gezegd dat hij niet verkocht zou worden, omdat ze veel te veel aan hem gehecht was. Ik kreeg toen les van een vriendin van haar, omdat ik hem van haar niet zonder toezicht mocht rijden.

Toen ik een keer op stal kwam om met hem te spelen en te verzorgen, kon ik hem nergens vinden. Ik naar de eigenaar van de pensionstal gegaan en die vertelde mij dat hij verkocht was. Ik heb toen die vrouw gebeld en die vertelde doodleuk hetzelfde verhaal. Hij is verkocht! En daar kon ik het mee doen. Heb later wel het idee gekregen dat ik hem weer op niveau moest rijden, zodat zij hem kon verkopen. Hij had L gelopen.

Nu ben ik toch wel heel nieuwsgierig waar hij naartoe is gegaan en hoe het inmiddels met hem is.
Heb foto's, maar die moet ik even opzoeken! Komen zo snel mogelijk!

DDlovesIona

Re: Oude verzorgpony Raminos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 15:33

Niemand ook maar enig idee, hoop dat ik vanavond of morgen foto's kan plaatsen

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-10 13:26

Kan de foto's niet vinden, maar heb nog wel wat extra informatie.
Hij had een grote bles op zijn voorhoofd en denk dat hij nu een jaar of 12/13 zal zijn!

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-11 14:02

Echt helemaal niemand :?

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 13:19

schopjes/uppen mag 1 keer in de maand ;)
Misschien ook handig toch wat foto's te zoeken? Of vraag misschien foto's van de oude eigenaar ?

micky1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-11 17:16

hallo, De informatie die je in je bericht hebt staan klopt helemaal niet.
Het paard Rampie dat jij zoekt was een grote E pony/klein paard 1.58m, je hebt slecht een paar keer op hem gereden (je kwam ineens ruim een maand of langer dat weet ik niet meer precies niet meer opdagen, nadat hij op je voet was gaan staan en omdat het sneeuwde)

Vlak voordat je een wedstrijd bij 't Relear zou rijden in april, kwam je ineens weer opdagen met het idee dat je na een lange periode niet rijden ineens ongetraint wel met hem kon starten

het paardje heeft daarna nog ruim een jaar bij die pensionstal gestaan.(hij was niet ineens op een of andere dag verdwenen )

Voordat hij verkocht werd heeft hij ook nog een half jaar op de weide gelopen, er hebben in die tussen liggende periode nog 2 andere meisjes op hem gereden op dezelfde pensionstal. Dat je hem mocht rijden was niet om hem weer op L nivo te krijgen, want op het moment dat jij op hem mocht rijden was hij nog op L nivo en in wedstrijd conditie.

Hij is inderdaad verkocht omdat het simpel weg niet werkte (ruim anderhalf jaar nadat jij hem een paar keer gereden hebt) en het paardje een vaste ruiter/amazone verdiende die hem dagelijks goed kon trainen en hem verbeteren, het was immers een zeer leergierig paardje.
Hij loopt nu in het buitenland ook op wedstrijden wat hij buitengewoon goed doet.
Ik heb onlangs (na zelf jaren zoeken) contact gehad met de huidige eigenaresse van dit paardje en deze zijn zeer tevreden en blij met hem hij is inmiddels 12 jaar oud en ze noemen hem nu Vinnie.

DDlovesIona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-11 10:54

micky1975 schreef:
hallo, De informatie die je in je bericht hebt staan klopt helemaal niet.
Het paard Rampie dat jij zoekt was een grote E pony/klein paard 1.58m, je hebt slecht een paar keer op hem gereden (je kwam ineens ruim een maand of langer dat weet ik niet meer precies niet meer opdagen, nadat hij op je voet was gaan staan en omdat het sneeuwde)

Vlak voordat je een wedstrijd bij 't Relear zou rijden in april, kwam je ineens weer opdagen met het idee dat je na een lange periode niet rijden ineens ongetraint wel met hem kon starten

het paardje heeft daarna nog ruim een jaar bij die pensionstal gestaan.(hij was niet ineens op een of andere dag verdwenen )

Voordat hij verkocht werd heeft hij ook nog een half jaar op de weide gelopen, er hebben in die tussen liggende periode nog 2 andere meisjes op hem gereden op dezelfde pensionstal. Dat je hem mocht rijden was niet om hem weer op L nivo te krijgen, want op het moment dat jij op hem mocht rijden was hij nog op L nivo en in wedstrijd conditie.

Hij is inderdaad verkocht omdat het simpel weg niet werkte (ruim anderhalf jaar nadat jij hem een paar keer gereden hebt) en het paardje een vaste ruiter/amazone verdiende die hem dagelijks goed kon trainen en hem verbeteren, het was immers een zeer leergierig paardje.
Hij loopt nu in het buitenland ook op wedstrijden wat hij buitengewoon goed doet.
Ik heb onlangs (na zelf jaren zoeken) contact gehad met de huidige eigenaresse van dit paardje en deze zijn zeer tevreden en blij met hem hij is inmiddels 12 jaar oud en ze noemen hem nu Vinnie.

En wie ben jij???? Hij was idd op mijn voet gesprongen en mocht daarna een maand niet rijden, omdat mijn voet zwaar gekneusd was en ik een scheurtje in mijn bot had. Ik heb 3 weken op krukken gelopen, dan kun je ook moeilijk paardrijden. Maar ik wou veel vaker rijden, ben zelfs vaker bij hem geweest om met hem te spelen enz. Maar mocht er niet vaker op rijden omdat de eigenaresse wou dat dit altijd onder haar toezicht gebeurde of onder die van haar vriendin.

micky1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:53

Het is niet belangrijk wie ik ben, ik kende het paard zeer goed en weet hoe het verhaal werkelijk in elkaar steekt.....
Maar als je van de dokter niet mocht rijden dan had je dat de eigenaresse wel mogen laten weten,(ze wist alleen dat hij op je voet was gaan staan meer niet) dan had ze wat kunnen regelen, nu stond het beestje maar een beetje werkeloos te kijken zonder dat de eigenaresse wist waar ze aan toe was en als ze dan andere beslissingen moet nemen die dan negatief voor jou uitvallen, dan heb je dat toch echt een beetje aan jezelf te danken
een sportpaard kun je nu eenmaal niet zomaar een langere tijd niet trainen en als je vaker had willen rijden, dan had je zelf actie moeten ondernemen en niet af moeten wachten tot de instructrice jou belt of je nog een keer les wilde hebben.

verder heb ik geen zin om hier nog op in te gaan, je weet nu dat het paard niet meer in Nederland is en dat het goed met hem gaat, dus verder zoeken heeft weinig zin

DDlovesIona

Re: [PG] Oude verzorgpony Raminos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-11 20:24

Als je echt weet hoe het verhaal in elkaar steekt, waarom val je me dan zo aan?????

Ik heb de eigenaresse gebeld dat ik niet mocht rijden, door die sprong op mijn voet. Ben zelfs op mijn krukken nog twee keer bij de pony wezen kijken. Toen ik weer mocht rijden was de pony weg, heb zelfs nog aan de eigenaar van de pensionstal gevraagd waar de pony was. En die bevestigde mij dat de pony er niet meer stond. Heb toen de instructrice (die mij toen lesgaf) gebeld over dat de pony weg was en die was toen zelf heel verbaasd. Ben toen nog bij haar thuis wezen kijken of ik op één van haar paarden mocht gaan rijden. Ik heb haar later gebeld dat ik dit niet ging doen ivm de afstand.

En als de pony daar nog zo lang heeft gestaan, vindt ik dan wel bijzonder. Dit omdat ik een paar maanden na die tijd een meisje daar met haar pony lesgegeven. Heb de pony nooit meer gezien.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 21:09

Misschien is het verstandig dit uit te vechten in de PB, zo krijgen mensen ook rare ideeen, en we komen hier allemaal in dit topic om te zoeken naar
iets of iemand..

Moderatoropmerking:
Zoals hier gezegd wordt, graag persoonlijke zaken uitspreken via de pb en dit topic schoon houden van persoonlijke geschillen enz. stuur elkaar aub een pb en praat erover, daar zullen beide partijen beter mee geholpen zijn
Laatst bijgewerkt door Tanja op 01-06-11 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: mod opmerking toegevoegd.