[PG] Shetlandpony vos, ong. 18jaar genaamd Bolle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Lay

[PG] Shetlandpony vos, ong. 18jaar genaamd Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-10 01:22

Hallo Allemaal,

Ik ben opzoek naar mijn oude verzorg pony.
Het is een voskleurige shetland(ruin) pony van ongeveer 1 meter 10, en hij zou nu ongeveer 18 jaar moeten zijn.
Toen ik hem verzorgde heette hij Bolle. Bolle heeft een kolletje en sokjes aan zijn beentjes.. Bolle was een echte kindervriend, maar kon ook behoorlijk eiegnwijs zijn.
Als je hem had geschoren dan zag je een klein wit stipje op zijn rechter of linker bil.
Ik verzorgde hem zo'n 8á9 jaar geleden. Van daar uit is hij doorverkocht aan iemand, ik wist waar die stond en heb hem nog een keer opgezocht. 7 Jaar geleden is Bolle wederom door verkocht, maar nu aan een shetlanderfokkerij in Lekkerkerk. Na 3 dagen zag ik hem op internet staan om weer verkocht te worden.
Daarna ben ik hem helaas uit het oog verloren. Ik had namelijk ook geen contact gegevens van de fokkerij in Lekkerkerk.
En waar die heen is gegaan weet ik niet, daarom ben ik opzoek naar hem... Zou hem graag nog is willen zien of weten hoe het met hem gaat..

Kent u deze pony of herkent u hem en weet u waar hij misschien kan zijn, dan zou ik dat graag horen.

Foto volgt, waarschijnlijk deze week nog.

Groetjes Kayleigh

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 21:43

Afbeelding

kan dit hem zijn ?

liessxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 11:00

Laatst bijgewerkt door Tanja op 26-02-11 18:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto uit quote verwijderd, foto's quoten is niet toegestaan.

Lay

Re: Gezocht; Shetlandpony vos, ong. 18jaar genaamd Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 10:40

Hij lijkt er wel op van een afstand heb je ook foto's van zijn hoofd en ik begin te twijfelen over de witte benen..... Ik ga van de week even bij mijn ouders op de foto's neuzen... :)

Maar thanks voor de reactie...

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 17:28

hier een foto van zijn hoord , hij had onder zijn voorlok ook nog een ster zitten , maar kan dat op geen enkele foto meer terug vinden .
Afbeelding

de leeftijd zou kunnen kloppen , tja , namen kunnen veranderd worden , bij mij heeette hij brammetje .
hij is omstreeks de tijd die jij aangeeft dat ie verkocht is , aangekomen op manege "hippo dór "" in nieuwvliet , in ieder geval mijn brammetje , later is hij via nog wat omzwervingen van mij geworden , hij was ingereden voor de wagen en onder het zadel . hij had wel iets heel erg vreemds , want hij schrok van alles dat in de berm lag , kon zelfs een molshoop zijn , maar waar hij dat opgedaan heeft , dat weet ik dus niet .
zoals je ziet spreek ik in de verleden tijd , het is dus niet mogelijk om nog recente foto's te maken , ik heb wel een berg foto's van hem , maar dat zijn geen digitale , dus ik zal ze even moeten scannen mocht je nog wat specifiekere dingen willen weten .
ik vond het snebje op zijn neus altijd wel heel erg bijzonder .

ik hoop heel erg dat jouw bolle , mijn brammetje is geweest , ik ben altijd op zoek geweest naar zijn verleden .
Brammetje is helaas op 6 oktober 2005 ingeslapen ......

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-11 06:05

Haai haai,

Ja ik zou een foto in scannen van Bolle, maar het lukt me niet.. Mijn vader zou het doen, hoop dat het van de week lukt, zie ze zaterdag... Ik houd je op de hoogte..

Brammetje lijkt wel op Bolle, maar naar mijn idee heeft ie toch te veel wit, heb Bolle nu ook al zo lang niet gezien, weet het ook even niet meer.. :o

Beau_Horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-11 20:17

Hmm, hij lijkt heel erg op mijn oude verzorgpony.
Maar graag foto's dat is makkelijker! :o
xxx

Lay

Re: Gezocht; Shetlandpony vos, ong. 18jaar genaamd Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-11 17:52

Dit is Bolle:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog op zoek naar betere foto's... :)

cind

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 21:03

ow , als ik zo de foto's zie is het zeker dat jouw bolle niet mijn brammetje is , kan je helaas niet verder helpen ...
veel succes met je verdere zoektocht !

Lay

Re: [PG] Shetlandpony vos, ong. 18jaar genaamd Bolle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-11 01:45

thanks in ider geval! :)

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-11 01:49

Hij lijkt erg veel op mijn oude verzorgpony,
ik ga gelijk een foto voor je zoeken!
ik heb zelf nooit een band gehad met deze pony, ik was meer bezig met de andere pony's waarbij hij in de wei stond. bij ons heette hij Lex, we wisten niks van zijn verleden, en zijn leeftijd wisten we ook niet precies. soms was hij heel vrolijk en druk, zoals een jonge pony, en soms gedroeg hij zich echt als een oudere pony. We hebben naar de tanden gekeken, maar we werden daar niet veel wijzer van omdat we amper konden kijken; hij vond dat namelijk niet zo leuk. (zeg maar gerust: hij had daar een enorme hekel aan)

EDIT:een héle vage foto gevonden; het is de pony die je op de achtergrond ziet. dus niet de voorste witte.
Afbeelding

EDIT2: ik zie nu pas dat hij heel erg klein is, sorry ik heb zo gauw geen betere.
i

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-11 04:38

Ik an het idd niet heel goed zien.. :P

Lay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-11 15:15

iemand, info??? :)