Door een grote toestand op stal bestaat er op dit moment een behoorlijk grote kans dat de pony's van mijn vriendin, waarvan ik er eentje rijd, verkocht zijn door de stalhouder. Ik zal niet het hele verhaal uitleggen, maar ik wil jullie vragen om uit te kijken naar deze pony's, in het bijzonder in de regio Kampen (Ov). Het gaat om twee pony's, een fjord en een shet. Beide pony's zijn gechipt, maar de papieren zijn in handen van de eigenaresse en ze zullen dus zonder of met vervalste papieren aangeboden worden.
Celeste (vader Drange Rolv), roepnaam Sandy
Zij is een 4 jarige, Isabel kleurige fjordenmerrie, zeer slank gebouwd (voelt bijna niet fjordig, zo smal) en nog niet goed doorgereden. Ze is heel braaf, bomproof en zal aan de hand of in stal altijd netjes zijn tegenover mensen. Ze heeft bovenaan haar staart eczeem, waardoor dit afgeschuurd is. Haar manen zijn net te lang (wilden het lang laten groeien) en vallen nog net niet/net wel om. Ze is ongeveer 1.45 hoog, geen hele klein fjord, maar zoals gezegd opvallen smal in haar bouw, mede ook doordat ze jong en onbespierd is.
Sjors
Sjors is een 4 jarige, bruine shetlander (ruin) van ongeveer 1 meter hoog. Vooral over hem maken we ons zorgen, omdat stijve achterbeentjes heeft en een meesterlijke uitbreker is, waardoor hij misschien snel bij de slacht zou kunnen terecht komen. Verder zijn er weinig opvallende kenmerken over Sjors en we weten ook weinig van hem, maar misschien dat hij herkent wordt in combinatie met Sandy.
De advocaat is op dit moment bezig met de voorbereidingen voor een rechtzaak, maar tot die tijd weten we niet waar de pony's zijn en we maken ons grote zorgen door meerdere dreigementen. We hopen van harte dat de zoektocht achteraf niet nodig blijkt, maar we vrezen het ergste en dan is de rechtzaak straks misschien gewonnen, maar de pony's verdwenen. Willen jullie alsjeblieft samen met ons jullie ogen open houden naar de pony's?
Alvast heel erg bedankt!
Foto's komen zo spoedig mogelijk.